Ο Warc επικεντρώθηκε στο αναξιοποίητο δυναμικό αυτής της ομάδας-στόχου στην έκθεση “Baby Boomers’ big digital shift”. Αυτή η γενιά κατατάσσεται σήμερα μεταξύ των πλουσιότερων στον κόσμο. Πιθανότατα δεν θα τα αναζητούσαμε στο διαδικτυακό περιβάλλον, κάτι που αποδεικνύεται λάθος. Είναι, στην πραγματικότητα, ένα προσοδοφόρο τμήμα με υψηλή αγοραστική δύναμη.
Δραματική μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία
Οι Baby Boomers αντιπροσωπεύουν ένα αναξιοποίητο δυναμικό μιας πλούσιας ομάδας-στόχου. Τα τελευταία χρόνια, αυτή η γενιά έχει υποστεί μια δραματική στροφή προς την ψηφιακή τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή ξοδεύουν το 54,4% του χρόνου τους στα μέσα ενημέρωσης στο διαδίκτυο, αύξηση 7,4% σε μόλις τέσσερα χρόνια. Αυτή η τάση είναι ακόμη πιο έντονη σε ορίζοντα δέκα ετών – ο χρόνος που δαπανάται με ψηφιακά μέσα έχει αυξηθεί από 31,6% σε 53%.
Η αλλαγή στις προτιμήσεις των μέσων ενημέρωσης είναι επίσης ενδιαφέρουσα. Οι Baby Boomers προτιμούν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές εκδόσεις των παραδοσιακών μέσων. Παρατηρούμε μια μετάβαση από τις έντυπες εφημερίδες στις διαδικτυακές ειδήσεις, την αυξανόμενη δημοτικότητα του CTV (Connected TV) εις βάρος της παραδοσιακής τηλεόρασης και την αύξηση του ενδιαφέροντος για τον ψηφιακό ήχο. Αυτή η τάση ανοίγει νέες δυνατότητες για τη στόχευση μηνυμάτων μάρκετινγκ.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαφήμιση
Παρατηρούμε διαφορετικές δυναμικές στον τομέα των κοινωνικών μέσων και των υπηρεσιών ροής. Ενώοι δαπάνες για κοινωνικά δίκτυα αυξήθηκαν κατά 43,1% τα τελευταία 10 χρόνια, η προβολή πλατφορμών ροής σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 195% την ίδια περίοδο. Παρά την τάση αυτή, το Facebook παραμένει το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, με το 29% των εβδομαδιαίων χρηστών στις ΗΠΑ να ανήκουν σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.
Για τους εμπόρους, αυτή η γενιά παρουσιάζει συγκεκριμένες προκλήσεις. Μόνο το 12% των Baby Boomers αντιλαμβάνονται θετικά τη διαφήμιση, ποσοστό πολύ χαμηλότερο από το μέσο όρο του 47% μεταξύ των γενεών. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται επίσης στη χαμηλή υιοθέτηση υπηρεσιών SVOD (Subscription Video on Demand) που υποστηρίζονται από διαφημίσεις. Μόνο το 4,5% των Baby Boomers επέλεξε αυτή την επιλογή, σε σύγκριση με το 28,4% για τη Generation Z.
Αυτές οι γνώσεις υποδηλώνουν ότι οι τρέχουσες στρατηγικές μάρκετινγκ πρέπει να επανεκτιμηθούν και να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνήθειες αυτής της σημαντικής δημογραφικής ομάδας. Η κατανόηση και η προσαρμογή σε αυτές τις τάσεις μπορεί να ανοίξει το δρόμο για πιο αποτελεσματική στόχευση ενός από τα πλουσιότερα τμήματα καταναλωτών.
Οι Baby Boomers είναι online. Πώς ανταποκρίνεται η στρατηγική μάρκετινγκ;
- Επαναξιολογήστε τα σχέδιά σας για τα μέσα ενημέρωσης: Επικεντρωθείτε στα ψηφιακά κανάλια που προτιμούν οι Baby Boomers – διαδικτυακές ειδήσεις, CTV και ψηφιακός ήχος.
- Βελτιστοποίηση περιεχομένου για CTV και ροή: Επενδύστε σε ποιοτικό περιεχόμενο βίντεο και διαφημίσεις για πλατφόρμες όπως το Netflix και το YouTube. Εξετάστε τους τοπικούς παίκτες.
- Προσαρμόστε την προσέγγισή σας: Δημιουργήστε στοχευμένο περιεχόμενο που αντηχεί με τις αξίες και τα ενδιαφέροντα αυτής της γενιάς.
- Πειραματιστείτε με μορφές διαφήμισης: Δεδομένης της χαμηλής δημοτικότητας της παραδοσιακής διαφήμισης, αναζητήστε καινοτόμους και λιγότερο επεμβατικούς τρόπους για να τους προσεγγίσετε.
- Μην ξεχνάτε το Facebook: Αν και δεν είναι τόσο ελκυστικό για τις νεότερες γενιές, παραμένει μια βασική πλατφόρμα για τους Baby Boomers.
- Εκπαίδευση και παροχή αξίας: Αντί για επιθετικές πωλήσεις, επικεντρωθείτε στην παροχή χρήσιμων πληροφοριών και λύσεων στα προβλήματα αυτής της ομάδας-στόχου. Αγνοώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό των Baby Boomers θα μπορούσε να σημαίνει απώλεια μιας σημαντικής επιχειρηματικής ευκαιρίας. Προσαρμόζοντας τη στρατηγική σας σε αυτήν την τάση, μπορείτε να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να ανοίξετε το δρόμο σε ένα από τα πλουσιότερα τμήματα καταναλωτών.