3 λεπτά για ανάγνωση

Η έκθεση των ηγετών της ευρωπαϊκής αγοράς δείχνει ότι οι τοπικοί παίκτες αυξάνονται

Το τοπίο της ευρωπαϊκής αγοράς παρουσιάζει μια εντυπωσιακή αντίθεση στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ενώ η Amazon και το eBay τραβούν την προσοχή, καταγράφουν μόνο το 31% της κίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά, αφήνοντας περιθώριο για διαφορετικούς ανταγωνιστές να ευδοκιμήσουν. Από τις πλατφόρμες καθαρού παιχνιδιού έως τις επιχειρήσεις που καθοδηγούνται από λιανοπωλητές και από τους γενικούς γενικούς έως τους ειδικούς κατηγοριών, η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει ιδιαίτερα κατακερματισμένη - υποδηλώνοντας τόσο ευκαιρίες όσο και συνεχή εξέλιξη. Αυτή η μελέτη διαδικτυακού λιανικού εμπορίου εξετάζει τους βασικούς παράγοντες, τα επιχειρηματικά μοντέλα και τη δυναμική που διαμορφώνουν το μέλλον του ψηφιακού εμπορίου της Ευρώπης.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η έκθεση των ηγετών της ευρωπαϊκής αγοράς δείχνει ότι οι τοπικοί παίκτες αυξάνονται
Πηγή: Depositphotos

Ηγέτες της αγοράς και κατανομή της κυκλοφορίας

Ενώ η Amazon και η eBay ηγούνται της κίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά, το συνδυασμένο μερίδιό τους παραμένει σχετικά μέτριο στο 31% (17% και 14% αντίστοιχα). Το επόμενο επίπεδο περιλαμβάνει πλατφόρμες όπως το AliExpress, το Allegro και το Etsy, καθεμία από τις οποίες καταγράφει μονοψήφια ποσοστά. Πλατφόρμες που εστιάζουν στη μόδα όπως οι Zalando, Shein και Decathlon έχουν επίσης χαράξει σημαντικές θέσεις.

Η πιο συναρπαστική πτυχή της κυκλοφορίας της αγοράς της Ευρώπης δεν αφορά μόνο τους μεγάλους παίκτες – πρόκειται για το εκτεταμένο φαινόμενο της «μακράς ουράς». Είναι αξιοσημείωτο ότι εκατοντάδες φορείς εκμετάλλευσης της αγοράς διατηρούν λιγότερο από το 0,5% του συνολικού μεριδίου επισκεψιμότητας. Αυτός ο μοναδικός κατακερματισμός της ευρωπαϊκής αγοράς παρουσιάζει δύο διακριτά πρότυπα:

  • Ισχυροί τοπικοί/περιφερειακοί παράγοντες που κυριαρχούν σε συγκεκριμένες αγορές
  • Μια μικρή ομάδα διασυνοριακών πλατφορμών παρουσιάζει μικτή επιτυχία μεταξύ των περιφερειών
  • Σημαντικό περιθώριο μελλοντικής ενοποίησης και ωρίμανσης

Βασικά μοντέλα αγοράς

  1. Καθαρές αγορές

Αυτές οι πλατφόρμες συνδέουν αποκλειστικά αγοραστές και πωλητές, προσφέροντας συνήθως:

  • Υποδομή μάρκετινγκ και συναλλαγών
  • Επεξεργασία πληρωμών
  • Υλικοτεχνική υποστήριξη και υποστήριξη αποστολών
  • Προαιρετική αποθήκευση/διαχείριση αποθεμάτων

Παραδείγματα: eBay, Allegro, Bol.com, Temu

the share of EU consumer traffic directed at TOP 1000

Source: Internetretailing

  1. Υβριδικές/πολυτομεακές αγορές

Αυτά συνδυάζουν τις πωλήσεις τρίτων με τις δικές τους λιανικές δραστηριότητες:

  • Επιτρέψτε ανεξάρτητους πωλητές στην πλατφόρμα
  • Πώληση προϊόντων με το σήμα του κατασκευαστή (συχνά σε ανταγωνιστικές τιμές)

Παράδειγμα: Amazon με τους 225,000+ πωλητές μικρομεσαίων επιχειρήσεων μαζί με προσφορές ιδιωτικής ετικέτας

  1. Αγορές υπό την καθοδήγηση λιανοπωλητών

Παραδοσιακοί λιανοπωλητές που επεκτείνονται μέσω μοντέλων αγοράς:

  • Συμπληρώστε το βασικό απόθεμα με τρίτους πωλητές

Παραδείγματα:

    • Δέκαθλο: Βασικά αθλητικά είδη + συμπληρωματικά προϊόντα μέσω αγοράς
    • Β&Π: Άμεσες πωλήσεις DIY + ειδικά είδη τρίτων

 

Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in  Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Ειδικός έναντι γενικών αγορών

Γενικές αγορές:

  • Ευρεία γκάμα προϊόντων σε πολλές κατηγορίες

Παραδείγματα: αμαζόνα, eBay

Εξειδικευμένες αγορές:

  • Εστίαση στην κατηγορία (π.χ. RoofbarsUK)
  • Μπορεί να προσφέρει βάθος στην ειδικότητα (π.χ. Shein, Zalando στη μόδα)
  • Συχνά θολώνουν τα όρια μεταξύ αγοράς και παραδοσιακού λιανικού εμπορίου

Ο αγώνας δρόμου για τον ψηφιακό αγοραστή της Ευρώπης απέχει πολύ από το να τελειώσει. Ναι, το Amazon και το eBay μπορεί να ηγούνται του πακέτου, αλλά η πραγματική ιστορία έγκειται στις εκατοντάδες αγορές που χαράσσουν τα δικά τους μονοπάτια σε όλη την ήπειρο.

Ορισμένα επικεντρώνονται σε τοπικές αγορές, άλλα σε συγκεκριμένες σειρές προϊόντων – και πολλά ευδοκιμούν. Αυτό το κατακερματισμένο τοπίο υποδηλώνει ότι η αγορά είναι ακόμα νέα, με άφθονο χώρο για νέες ιδέες και προσεγγίσεις.

Καθώς αυτές οι πλατφόρμες ωριμάζουν και μερικές αναπόφευκτα συγχωνεύονται, το κλειδί της επιτυχίας δεν θα είναι μόνο το μέγεθος – θα είναι η κατανόηση του τι κάνει κάθε ευρωπαϊκή αγορά να ξεχωρίζει.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η ανάπτυξη της ελβετικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου φτάνει τα 14.2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024
3 λεπτά για ανάγνωση

Η ανάπτυξη της ελβετικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου φτάνει τα 14.2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της ECDB, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Ελβετίας είναι η 28η μεγαλύτερη στον κόσμο, με προβλεπόμενα έσοδα 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ το 2024. Η αγορά σημείωσε πτώση 3% στα έσοδα το 2022 ως αποτέλεσμα της ισχυρής επέκτασης λόγω COVID τα προηγούμενα χρόνια.

Ανάγνωση άρθρου
Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος
3 λεπτά για ανάγνωση

Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος

Σύμφωνα με την ECDB (E-commerce Data Base), το ευρωπαϊκό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζει δραματικά, καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Καθώς η ανάπτυξη του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα επιβραδύνεται σε μόλις 3,5% το 2023 – λιγότερο από την ανάπτυξη των περισσότερων από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες αγορές – οι κινεζικοί γίγαντες […]

Ανάγνωση άρθρου
Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα
3 λεπτά για ανάγνωση

Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα

Οι λιανοπωλητές διαπιστώνουν ότι ενώ οι πελάτες αγαπούν τις εκπτώσεις, ανησυχούν επίσης για το απόρρητό τους όταν μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας ψηφιακού μετασχηματισμού Daemon, οι προωθητικές προσφορές και το email για εκπτώσεις παραμένουν ισχυρή έλξη μεταξύ των γενεών. Οι Millennials προηγούνται με 67%, ακολουθούμενοι από τους Baby Boomers στο […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+