3 λεπτά για ανάγνωση

Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ

Το θέμα των επιστροφών προϊόντων συζητείται εδώ και αρκετό καιρό. Μετά τη δημοσίευση μιας μελέτης από την περιοχή DACH, μπορούμε να περιμένουμε ότι το θέμα θα επανεμφανιστεί. Διακυβεύονται δύο πολύτιμα αγαθά: η οικολογία και το χρήμα.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ
Πηγή: Depositphotos

Επί του παρόντος, σχεδόν όλες οι κατηγορίες προϊόντων παραγγέλλονται online και η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φτάσει τα 10 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Ενώ οι διαδικτυακές αγορές θεωρείται ότι έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σύγκριση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο, αυτό ισχύει μόνο εάν τα αγαθά δεν επιστραφούν. Ο οικολογικός αντίκτυπος αλλάζει δραματικά όταν τα αντικείμενα αποστέλλονται πίσω, όπως αναφέρει η Die Presse.

Οι επιστροφές αποτελούν σημαντική πρόκληση για τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τονίζει μια διεθνής ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion του Negev.

Η επιστροφή αγαθών αποτελεί κοινό μέρος των ηλεκτρονικών αγορών, με το μέσο ποσοστό επιστροφής να φτάνει το 20-30%, πολύ υψηλότερο από ό, τι στα φυσικά καταστήματα (10%). Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό με τα ρούχα, τα οποία επιστρέφονται επειδή δεν ταιριάζουν ή δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Η μελέτη επισημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τα επιστρεφόμενα προϊόντα δεν επιστρέφουν αυτόματα στην πώληση. Αντ ‘αυτού, τα προϊόντα αυτά υποβάλλονται σε αυστηρή διαδικασία διαλογής, ελέγχου και συχνά καθαρισμού, επισκευής και επανασυσκευασίας. Το κόστος που σχετίζεται με αυτή τη διαδικασία μπορεί μερικές φορές να υπερβαίνει την αξία πώλησης του προϊόντος.

Ως αποτέλεσμα, πολλά επιστρεφόμενα προϊόντα πωλούνται με έκπτωση, πετιούνται ή ακόμα και καταστρέφονται χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν.

Οι ερευνητές ποσοτικοποίησαν αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια εκτεταμένη βάση δεδομένων 630.000 επιστρεφόμενων ειδών ένδυσης στην ΕΕ το 2021. Διαπίστωσαν ότι με τις τρέχουσες πρακτικές διαχείρισης επιστροφών, το 44% των επιστρεφόμενων αγαθών δεν φτάνουν ποτέ σε δεύτερο πελάτη. Από αυτά, τα μισά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, το ένα έβδομο αποτεφρώνεται και τα υπόλοιπα χάνονται κάπου στην πορεία.

Οι οικολογικές συνέπειες αυτών των αχρησιμοποίητων απορριπτόμενων αντικειμένων είναι σημαντικές, καθώς οι πόροι που καταναλώνονται και τα αέρια θερμοκηπίου που εκπέμπονται κατά την παραγωγή τους σπαταλώνται. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές που σχετίζονται με τη διαχείριση των επιστροφών είναι 4 έως 16 φορές χαμηλότερες από εκείνες από την παραγωγή αυτών των προϊόντων. Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης επιστροφών θα μπορούσαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τα απόβλητα από τα επιστρεφόμενα αγαθά.

Τι μπορούν να κάνουν τα e-shops για να μειώσουν τον όγκο των επιστρεφόμενων προϊόντων; Η βελτίωση της διαχείρισης των επιστροφών και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις φαίνεται να αποτελούν λύσεις. Με την υιοθέτηση πιο αποτελεσματικών διαδικασιών, η βιομηχανία μπορεί να μειώσει το οικολογικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπίσει ένα από τα σημαντικά κρυφά κόστη των ηλεκτρονικών αγορών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Οικονομικές τάσεις: Αύξηση των αποταμιεύσεων στην ΕΕ και ανάκαμψη των δαπανών των ΗΠΑ
3 λεπτά για ανάγνωση

Οικονομικές τάσεις: Αύξηση των αποταμιεύσεων στην ΕΕ και ανάκαμψη των δαπανών των ΗΠΑ

Οι οικονομικές τάσεις έχουν αποκλίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μετά την επιδημία, όπως σημειώνουν οι Financial Times (FT). Ενώ και οι δύο περιοχές παρουσίασαν υψηλότερες αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια των lockdown, οι Αμερικανοί έχουν πλέον αυξήσει τις δαπάνες τους, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη. Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι διατήρησαν υψηλότερα ποσοστά αποταμίευσης, εν μέρει λόγω […]

Ανάγνωση άρθρου
Meta Ad Control: Νέες δυνατότητες για διαφημιζόμενους
3 λεπτά για ανάγνωση

Meta Ad Control: Νέες δυνατότητες για διαφημιζόμενους

Το Meta Ad Control εισήγαγε αρκετά νέα εργαλεία και ενημερώσεις για να παρέχει στις επιχειρήσεις μεγαλύτερο έλεγχο της ασφάλειας των διαφημίσεών τους στο Facebook και το Instagram. Αυτό εκπληρώνει τη δέσμευσή τους για την προστασία του εμπορικού σήματος. Πώς θα επηρεάσουν πραγματικά αυτές οι αλλαγές τους διαφημιζόμενους;

Ανάγνωση άρθρου
Το LinkedIn ενημερώνει τους Όρους Παροχής Υπηρεσιών. Τι αλλάζει;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το LinkedIn ενημερώνει τους Όρους Παροχής Υπηρεσιών. Τι αλλάζει;

Το LinkedIn εισάγει αλλαγές από τις 20 Νοεμβρίου 2024, κυρίως όσον αφορά τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, τη διανομή περιεχομένου και την προστασία δεδομένων. Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις ενημερώσεις LinkedIn; Ρίξτε μια ματιά στην επισκόπηση των πιο σημαντικών αλλαγών.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+