Η εξίσωση της αξίας
Η οικονομική πλευρά δείχνει μια αξιοσημείωτη τάση: οι μέσες τιμές απόδοσης αυτό το φθινόπωρο έφτασαν τις 106 λίρες, αύξηση 7% από το προηγούμενο έτος. Αυτό δείχνει μια τάση επιστροφής ακριβότερων αγορών.
Μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών
Δεδομένου ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών πιστεύουν ότι ο έλεγχος των μεθόδων παράδοσης και επιστροφής είναι απαραίτητος, η ευελιξία στις επιλογές επιστροφής έχει καταστεί κρίσιμη, σύμφωνα με την έκθεση Global Online Shopper Trends Report της DHL.
Αυτή η ανάγκη για ευκολία αποδεικνύεται από την απότομη αύξηση κατά 79% της χρήσης θυρίδων δεμάτων τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο Stuart Hill, Διευθύνων Σύμβουλος της DHL e-commerce UK, παρατηρεί ότι «οι επιστροφές έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρονικών αγορών». “Αν και αποτελούν πρόκληση για τους λιανοπωλητές, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής, οι σαφείς πολιτικές και η εξορθολογισμένη εφοδιαστική μπορούν να ωφελήσουν και τα δύο μέρη”.
Επισημαίνει πώς επιλογές όπως ευέλικτες τοποθεσίες παράδοσης και θυρίδες δεμάτων σε λογικές τιμές μπορούν να βελτιώσουν την ικανοποίηση των πελατών.
Αύξηση των πληρωμένων επιστροφών
Η μερική πληρωμή των καταναλωτών αντιπροσώπευε το 46% των αποδόσεων το φθινόπωρο του 2024, μια μικρή αύξηση. Αν και το ένα τρίτο των καταναλωτών διαμαρτύρονται για το κόστος επιστροφής, σχεδόν το 25% συμφωνεί να πληρώσει για τις επιστροφές των επιθυμητών αγαθών.
Σειριακές επιστροφές: Ένα συνεχιζόμενο πρόβλημα
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι σειριακοί επιστρέφοντες αντιπροσωπεύουν το 24% του όγκου των επιστροφών, αλλά αντιπροσωπεύουν μόνο το 11% των κοορτών επιστροφής. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το 83% αυτών των τακτικών πελατών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για επιστροφές.
Ο Matthew Jacques, διευθυντής παγκόσμιων συνεργασιών στο ZigZag, βλέπει αυτό ως ευκαιρία:
«Η προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν αυξάνεται παρά τον όγκο ρεκόρ επιστροφών. Οι πληρωμένες επιστροφές έχουν ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία από πολλούς μεγάλους λιανοπωλητές».
Προειδοποιεί, ωστόσο, ότι η χρέωση για επιστροφές απαιτεί πρώτης τάξεως εξυπηρέτηση πελατών, συμπεριλαμβανομένων λειτουργιών παρακολούθησης, προληπτικής επικοινωνίας, απλών επιλογών και άμεσων επιστροφών χρημάτων.