Αντικειμενική αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης
Αυτό το σημείο θα μπορούσε να χωριστεί σε 2 κατηγορίες, οι οποίες αφενός είναι διαμετρικά αντίθετες, αλλά καλύπτουν όλους τους (μη) επιτυχημένους παίκτες στην ηλεκτρονική αγορά.
Μακροπρόθεσμο παραμελημένο μάρκετινγκ
Εάν δεν έχετε δώσει μεγάλη προσοχή στο μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια, ή δεν έπρεπε ή δεν υπήρχε ποτέ χώρος για αυτό, δεν θα είστε σε θέση να καλύψετε τη διαφορά σε λίγες εβδομάδες. Η μακροχρόνια παραμέληση μάρκετινγκ συχνά οδηγεί σε έναν παραμελημένο ιστότοπο, παραμελημένο branding και απουσία οπτικών και επικοινωνιακών εγχειριδίων. Σε αυτό το σημείο, σίγουρα θα πρέπει να λάβετε υπόψη ένα υψηλότερο κόστος επανεκκίνησης, καθώς είναι πιθανό ότι το εν λόγω πρόβλημα θα επηρεάσει σχεδόν όλα τα κανάλια.
Έναρξη νέας επιχείρησης
Ο κανόνας ότι μπορείτε να ξεκινήσετε με λιγότερα σήμερα και να επενδύσετε περισσότερα στο μάρκετινγκ αργότερα δεν ισχύει πια. Μπορεί να είναι αλήθεια εάν έχετε ένα προϊόν που είναι τόσο μοναδικό που ξεχωρίζει από το πλήθος. Αλλά αν κάνετε κάτι που κάποιος άλλος κάνει ήδη, πρέπει να είστε ρεαλιστές.
Πρέπει πάντα να επενδύετε πρώτα και στη συνέχεια να βελτιστοποιείτε και να προσπαθείτε να κατανείμετε διαφορετικά την επένδυσή σας στο μάρκετινγκ. Με τις σημερινές τιμές για το χώρο των μέσων ενημέρωσης, ακόμη και με αισιόδοξα ποσοστά μετατροπής στην αρχή, εξακολουθεί να υπάρχει ένα σχετικά υψηλό κόστος εκκίνησης πριν η επιχείρηση «ολοκληρώσει την πορεία της». Φυσικά, εξακολουθεί να υπάρχει ο κίνδυνος πλήρους αποτυχίας, τον οποίο κανένας αξιόπιστος οργανισμός δεν μπορεί να εγγυηθεί, αλλά το μάρκετινγκ αφορά τη δοκιμή, τη δοκιμή και τη βελτιστοποίηση και σε αυτό το σημείο δεν πρόκειται να κινηθείτε χωρίς μια αρχική επένδυση.
Όσο πιο προσοδοφόρο είναι το τμήμα σας και όσο μεγαλύτερος είναι ο ανταγωνισμός και οι διαφημιζόμενοι, τόσο υψηλότερη είναι η αρχική επένδυση και τόσο πιο δύσκολη είναι η εκκίνηση. Αν θέλετε να ανοίξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κινητής τηλεφωνίας, η θέση εκκίνησής σας δεν είναι εύκολη και η επικοινωνία σας πρέπει να είναι πρώτης τάξεως. Η ιδέα της πώλησης κάτι και στη συνέχεια της επένδυσης είναι δυστυχώς μη ρεαλιστική.
Κάνοντας ένα βραχυπρόθεσμο σχέδιο
Για ένα βραχυπρόθεσμο σχέδιο, συνιστούμε να ακολουθήσετε τον κανόνα Pareto να κάνετε το 80% της εργασίας για το 20% του χρόνου και των χρημάτων.
Είτε πρόκειται για τη διόρθωση των πιο βασικών πραγμάτων στον ιστότοπό σας (επείγουσες επιδιορθώσεις, μπορείτε να δημιουργήσετε ξανά τον ιστότοπο στο επόμενο στάδιο), τη ρύθμιση βασικής παρακολούθησης, τη ρύθμιση μερικών βασικών καμπανιών για κάτι που είστε σίγουροι για τη θέση σας.
Βλέπουμε συχνά μια πολύ ευρεία άποψη από πελάτες οι οποίοι, έχοντας να ασχοληθούν με το μάρκετινγκ για μεγάλο χρονικό διάστημα, ειδικά σε έναν μεγάλο οργανισμό, θέλουν να μεταπηδήσουν σε όλα τα κανάλια μάρκετινγκ και τις ευκαιρίες ταυτόχρονα.
Αυτή η ιδέα επηρεάζει στη συνέχεια την ενημέρωση προς το πρακτορείο μάρκετινγκ και επηρεάζει επίσης την επιλογή και τη δημιουργία καναλιών. Οι πελάτες συχνά εκπλήσσονται όταν ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός των μέσων ενημέρωσης είναι πολλές φορές υψηλότερος από τον μέγιστο προϋπολογισμό τους.
Δημιουργήστε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο
Μόλις δημιουργήσετε μερικές καμπάνιες και τακτοποιήσετε τα πιο σημαντικά στοιχεία, ήρθε η ώρα να εξετάσετε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ.
Είτε πρόκειται για μια στρατηγική έξι μηνών είτε για μια στρατηγική διάρκειας ενός έτους δεν είναι πραγματικά σημαντικό. Αυτό που είναι σημαντικό στο τέλος της ημέρας είναι να τηρήσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ. Πολλοί πελάτες στη συνέχεια αποκλίνουν από τη στρατηγική και εισάγουν άλλους τύπους προσφορών, κάτι που είναι συχνά αντιπαραγωγικό και δημιουργεί σύγχυση.
Μια κατάλληλη μακροπρόθεσμη στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει
- Ποιοι είμαστε; Τι κάνουμε;
- Τι πρέπει να επικοινωνήσουμε μακροπρόθεσμα;
- Ποια είναι τα προϊόντα/υπηρεσίες μας;
- Ποια είναι τα USP μας;
- Σε τι ανταποκρίνονται οι πελάτες μας;
- Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας;
- Ποια κανάλια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και πώς;
- Ποια είναι τα βασικά δημιουργικά, τοποθετήσεις, μορφές;
- Ποιος είναι ο τόνος της φωνής μας;
- Τι προσπαθούμε να επιτύχουμε;
- Πώς το μετράμε;
- Προϋπολογισμός – μέσα ενημέρωσης + εκτελεστικό