Στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία, οι τιμές της ενέργειας εκτινάχθηκαν στα ύψη στις αρχές του 2022, προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στην κυκλοφορία αγαθών. Αυτή η άνοδος του πληθωρισμού είχε σημαντικό αντίκτυπο στους λιανοπωλητές μόδας, καθώς το κόστος υλικών, παραγωγής και μεταφοράς έχει εκτοξευθεί στα ύψη, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές έπρεπε να αντιμετωπίσουν απότομες αυξήσεις τιμών σε ολόκληρο τον τομέα, γεγονός που μείωσε την προθυμία τους να δαπανήσουν χρήματα.
Η Αφρική έφερε το κύριο βάρος του αυξανόμενου πληθωρισμού και είδε μια απότομη πτώση στις πωλήσεις μόδας. Αντίθετα, η Ασία ξεπέρασε μια ηπιότερη πληθωριστική καταιγίδα, αμβλύνοντας τον αντίκτυπο στις λιανικές πωλήσεις μόδας.
Είναι ενθαρρυντικό ότι πρόσφατα στοιχεία υποδηλώνουν ταχεία μείωση του πληθωρισμού σε όλες τις περιοχές, συνοδευόμενη από θετική ανταπόκριση στις πωλήσεις μόδας. Ωστόσο, με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια αβεβαιότητα λόγω γεωπολιτικών συγκρούσεων και εντάσεων, οι προβλέψεις πωλήσεων μόδας για το 2024 είναι δύσκολες.
Ενθουσιασμός μετά την πανδημία
Μετά την πανδημία και την οικονομική αναταραχή, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη μόδα έχει αυξηθεί σημαντικά. Ωστόσο, μπορούμε να αναμένουμε αύξηση των δαπανών για είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ορισμένες περιοχές. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα αναμενόμενη σε χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα και η Μέση Ανατολή. Η μόδα θα μπορούσε να πάρει τη δεύτερη θέση πίσω από τα τρόφιμα στην προβλεπόμενη κατάταξη των αυξημένων δαπανών, υποδεικνύοντας μια συνεχιζόμενη ανάκαμψη και το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη μόδα μετά την πανδημία.
Η πρόσβαση σε βιολογικά προϊόντα αυξάνεται
«Η βιώσιμη μόδα είναι πλέον ένα σημαντικό μέρος της βιομηχανίας και οι καταναλωτές την αγαπούν. Το 46,4% των παγκόσμιων αγοραστών αγόρασε βιώσιμα ρούχα πέρυσι, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τομέα λιανικής. Το ένα τρίτο αγόρασε βιώσιμα υποδήματα και το πέμπτο βιώσιμα αξεσουάρ», ανέφερε η έκθεση RetailX .
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κανάλι πωλήσεων
Οι μάρκες μόδας χρησιμοποιούν ενεργά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες και να αυξάνουν τις πωλήσεις. Η δημοτικότητα του περιεχομένου χρηστών και επιρροών σε πλατφόρμες όπως το TikTok αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι επωνυμίες προσεγγίζουν τους πελάτες και επηρεάζουν τις αγορές τους. Αυτή η νέα προσέγγιση στη διαφήμιση και την επιχείρηση της μόδας έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το μέλλον της μόδας στον εμπορικό χώρο.