Επισκόπηση σκανδιναβικού ηλεκτρονικού εμπορίου
Με πληθυσμό 27,6 εκατομμυρίων, η περιοχή έχει σταθερά υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ από τον μέσο όρο της Βόρειας Ευρώπης.
Η περιοχή αντιμετωπίζει οικονομικές αντιξοότητες, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών επιτοκίων, των πληθωριστικών πιέσεων και της ύφεσης της Φινλανδίας. Παρά τις προκλήσεις αυτές, το σκανδιναβικό ηλεκτρονικό εμπόριο διατηρεί την ανάπτυξη, ιδιαίτερα στη Δανία, όπου το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,9% το 2024.
Παρά το ποσοστό ανεργίας 6,1%, το οποίο είναι χαμηλότερο από τα ποσοστά του 2022, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παρέμεινε χαμηλή το 2023 λόγω του υψηλού πληθωρισμού.
Οι μεγάλοι λιανοπωλητές έχουν δείξει ευελιξία σε αυτήν τη ρύθμιση. Ο σουηδικός λιανοπωλητής μόδας Boozt ανέφερε ισχυρές πωλήσεις κατά την περίοδο της Black Friday του 2023, με τον CEO Hermann Haraldsson να επισημαίνει τις αγορές πολλαπλών κατηγοριών και τις υψηλότερες μέσες τιμές παραγγελιών το 1ο τρίμηνο του 2024.
Το τμήμα παντοπωλείων της Kesko στη Φινλανδία έχει χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά την ψηφιακή εξατομίκευση και την τεχνητή νοημοσύνη για να αντισταθμίσει τη στροφή των καταναλωτών σε ιδιωτικές ετικέτες.
Οι οικονομικές προβλέψεις ανά χώρα διαφέρουν
- Η Δανία αναμένεται να ηγηθεί με αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,9% το 2024
- ακολουθούμενη από τη Νορβηγία (1%) και τη Σουηδία (0,4%)
- ενώ η Φινλανδία αναμένεται να συνεχίσει να βιώνει ύφεση με ανάπτυξη -1%
Έσοδα και καταναλωτικές τάσεις
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με ισχυρό ρυθμό. Σύμφωνα με την έκθεση:
- Το σκανδιναβικό ηλεκτρονικό εμπόριο θα αποφέρει συνολικά έσοδα 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2027
- Στη Δανία, το 25% των online αγοραστών σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες του, από 19%
- Το 40% των Νορβηγών και Δανών καταναλωτών αναμένουν να κάνουν περισσότερες αγορές στο διαδίκτυο
- Η διαδικτυακή μόδα έχει αυξηθεί κατά 30%, ενώ τα ηλεκτρονικά έχουν αυξηθεί κατά 21%.
- Με το 83% των αγοραστών στο διαδίκτυο να πραγματοποιούν διεθνείς αγορές και το 44% σε μηνιαία βάση, οι διασυνοριακές αγορές εξακολουθούν να είναι πολύ δημοφιλείς
- Η Temu, η Zalando και η σουηδική της Amazon είναι σημαντικοί ανταγωνιστές
Παρά τις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις, η περιοχή βρίσκεται σε καλή θέση για συνεχή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω του υψηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ και της ψηφιακής ωριμότητας, η οποία περιλαμβάνει σχεδόν καθολική πρόσβαση στο διαδίκτυο.