Το 2022, η αξία του ευρωπαϊκού διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε σε 179 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα ηλεκτρονικά καταστήματα πραγματοποίησαν ρεκόρ υψηλού κύκλου εργασιών ύψους 105,5 δισ. ευρώ. Η έκθεση Cross-Border Commerce Europe αναφέρει ότι έως και το 32% όλων των ευρωπαϊκών διαδικτυακών πωλήσεων προέρχεται από διασυνοριακές πωλήσεις.
Οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις B2C στην Ευρώπη έφτασαν τα 741 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 13% σε σύγκριση με το 2022. Από αυτόν τον συνολικό κύκλο εργασιών, έως και το 32 % προήλθε από διασυνοριακές πωλήσεις.
Ποιος τα πάει καλά;
Η εταιρεία κατατάσσει ετησίως τα 500 μεγαλύτερα διασυνοριακά ηλεκτρονικά καταστήματα της Ευρώπης, εξαιρουμένου του ταξιδιωτικού τμήματος.
Στην κατάταξη των 10 κορυφαίων ευρωπαίων λιανοπωλητών για το 2023, η ΙΚΕΑ είναι νούμερο ένα. Πέτυχε κύκλο εργασιών ύψους 5,2 δισ. ευρώ. Ακολουθούν οι Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas και Notino που ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Οι 500 μεγαλύτεροι διασυνοριακοί διαδικτυακοί λιανοπωλητές της Ευρώπης είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται λόγω του ασταθούς οικονομικού περιβάλλοντος και του ανταγωνισμού από αμερικανικές και κινεζικές μάρκες. Ο κύκλος εργασιών του TOP 500 μειώθηκε κατά 18% στα 50 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.