1. Η απρόσκοπτη εμπειρία παντός καναλιού είναι απαραίτητη
Οι σημερινοί πελάτες αναμένουν μια ομαλή μετάβαση μεταξύ καναλιών όπως οι διαδικτυακές πωλήσεις, οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου και τα φυσικά καταστήματα. Το 88% των καταναλωτών θεωρεί σημαντική μια συνεπή προσέγγιση σε πολλαπλά κανάλια. Οι βασικές τάσεις περιλαμβάνουν:
- Webrooming: Έρευνα προϊόντων στο διαδίκτυο πριν από την αγορά σε φυσικό κατάστημα. Ένας δημοφιλής τρόπος αγορών για κατηγορίες όπως παντοπωλεία και ηλεκτρονικά.
- Showrooming: Εξέταση προϊόντων στο κατάστημα πριν από την ολοκλήρωση της αγοράς online.
Ενώ οι νέοι καταναλωτές συνήθως καθορίζουν το ρυθμό για την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, η πολυκαναλική προσέγγιση ταιριάζει σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Οι αγοραστές δεν περιορίζονται πλέον σε ένα κανάλι, πράγμα που σημαίνει ότι οι στρατηγικές ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να γεφυρώνουν αποτελεσματικά τα περιβάλλοντα online και offline.
2. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως θεμελιώδης πυλώνας του ηλεκτρονικού εμπορίου
Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει σταθεροί και βασικοί παίκτες σε κάθε φάση του ταξιδιού αγορών – από την ανακάλυψη έως την προώθηση και την αγορά. Σχεδόν οι μισοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ψωνίζουν κάθε μήνα. Οι οπτικά ελκυστικές αναρτήσεις, οι προτάσεις επιρροών και οι ελκυστικές διαφημίσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube χρησιμεύουν ως ψηφιακές βιτρίνες. Το 69% των αγοραστών της γενιάς Z προτιμούν το Instagram για το οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο και τις συνδέσεις επιρροής. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τους δημιουργούς που παρέχουν ειλικρινείς και ρεαλιστικές πληροφορίες. Περισσότερο από το 57% των αγοραστών εκτιμούν λεπτομερείς κριτικές και επιδείξεις προϊόντων. Αυτή η τάση είναι ισχυρότερη μεταξύ της Generation Z, η οποία δίνει έμφαση στην αυθεντικότητα των influencer και τη διαφάνεια στις χορηγούμενες αναρτήσεις.
Οι αντιδραστικοί δημιουργοί κερδίζουν δημοτικότητα: πρόκειται για αγοραστές που κοινοποιούν σχόλια σχετικά με αγορασμένα προϊόντα κατόπιν αιτήματος.
Οι μισοί από τους πελάτες σας είναι πρόθυμοι να γίνουν πρεσβευτές μάρκας – απλά πρέπει να τους ρωτήσετε. Σύμφωνα με τα στοιχεία της SEI, γινόμαστε μάρτυρες μιας δραματικής αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών, με αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην κοινωνική απόδειξη. Κατά τη δημιουργία του ευρετηρίου, οι πελάτες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες δημιουργών: παθητικοί παρατηρητές (αυτοί που απλώς παρακολουθούν), αντιδραστικοί δημιουργοί (μοιράζονται περιεχόμενο όταν προσεγγίζονται) και προληπτικοί δημιουργοί (συμμετέχουν τακτικά).
Φέτος, η κατηγορία των αντιδραστικών δημιουργών αυξήθηκε από 36% σε 54%, εις βάρος των παθητικών καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι κάθε δεύτερος πελάτης είναι έτοιμος να δημιουργήσει περιεχόμενο για την επωνυμία σας, εάν του προσφέρετε τη σωστή ευκαιρία.
Αυτή η ομάδα αντιπροσωπεύει μια απίστευτα πολύτιμη και αυθεντική πηγή για τη στρατηγική σας UGC.
“Τώρα κάθε δεύτερος αγοραστής είναι πρόθυμος να δημιουργήσει περιεχόμενο για την επωνυμία και τα προϊόντα σας, εάν τους ενθαρρύνετε να το κάνουν. Αυτοί οι αντιδραστικοί δημιουργοί είναι ένα ισχυρό, οικονομικά αποδοτικό και αυθεντικό πλεονέκτημα για τη στρατηγική σας UGC – το ιερό δισκοπότηρο του μάρκετινγκ», αναφέρει η έκθεση.
Για τις επωνυμίες, αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα: εάν μπορείτε να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε αυτούς τους δημιουργούς, μπορείτε να αποκτήσετε έναν μοναδικό, αξιόπιστο και σχετικά φθηνό τρόπο για να ενισχύσετε την αυθεντικότητα και την αξιοπιστία σας στην αγορά.
3. Κριτικές: Το θεμέλιο του σύγχρονου ηλεκτρονικού εμπορίου
Η αυθεντικότητα είναι ο βασιλιάς στην ψηφιακή αγορά. Το UGC (User-Generated Content) αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρονικού εμπορίου. Έως και το 80% των αγοραστών θεωρούν το UGC ζωτικής σημασίας. Το περιεχόμενο από άλλους πελάτες έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από την παραδοσιακή επικοινωνία επωνυμίας. Οι καταναλωτές απαιτούν τρέχοντα σχόλια – το 67% των αγοραστών προτιμούν κριτικές από τους τελευταίους τρεις μήνες.
Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τη βέλτιστη ποσότητα – τα προϊόντα με 11-50 κριτικές θεωρούνται αξιόπιστα χωρίς να κάνουν τον πελάτη να αισθάνεται συγκλονισμένος.
4. Η εξατομίκευση δεν είναι για όλους
Οι εξατομικευμένες εμπειρίες αυξάνουν σημαντικά την αφοσίωση, ιδίως μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. Έως και το 61% των αγοραστών της γενιάς Z δηλώνουν ότι οι εξατομικευμένες προτάσεις και προσφορές επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων. Οι νεότεροι πελάτες είναι πιο ανοιχτοί στην ανακάλυψη νέων προϊόντων μέσω εξατομικευμένων προτάσεων.
Ωστόσο, οι παλαιότερες δημογραφικές ομάδες προτιμούν την αυτονομία στη λήψη αποφάσεων. Ως εκ τούτου, είναι σκόπιμο να ληφθεί υπόψη ότι οι επιτυχημένες στρατηγικές πρέπει να προσαρμόζουν την εξατομίκευση στις ανάγκες διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.
5. Δημιουργήστε βίντεο, ακόμη και σύντομες μορφές θα κάνουν
Το περιεχόμενο βίντεο έχει γίνει το κύριο εργαλείο για την ανακάλυψη προϊόντων. Το 62% των αγοραστών προτιμούν τα βίντεο από τις στατικές αναρτήσεις ή τα κείμενα. Τα σύντομα βίντεο στο TikTok, το Instagram Reels ή το YouTube Shorts είναι η πιο δημοφιλής μορφή. Λάβετε αυτό υπόψη, ειδικά αν θέλετε να φτάσετε στο Gen Z – οι εκπρόσωποί του προτιμούν δυναμικό και οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο. Για να πετύχετε στο σημερινό ηλεκτρονικό εμπόριο, πρέπει να ανταποκριθείτε στις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών.
Δημιουργήστε μια απρόσκοπτη πολυκαναλική εμπειρία που συνδέει διαδικτυακά, κινητά και φυσικά καταστήματα. Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά δίκτυα ως κανάλια πωλήσεων με αυθεντικό και οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι το κλειδί για την εμπιστοσύνη, επομένως ενθαρρύνετε ενεργά τις κριτικές και τα σχόλια. Η εξατομίκευση είναι απαραίτητη, ειδικά για τους νεότερους πελάτες.
Τέλος, εστιάστε σε σύντομα βίντεο που αυξάνουν την αφοσίωση και υποστηρίζουν μετατροπές. Αυτά τα βήματα θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό και να κερδίσετε την αφοσίωση των πελατών.