Κοινωνικό εμπόριο: Ανατολή εναντίον Δύσης
Αν και οι αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων είναι αρκετά δημοφιλείς, οι δυτικοί καταναλωτές τις έχουν υιοθετήσει πολύ πιο αργά σε σύγκριση με την Κίνα. Ωστόσο, οι προοπτικές για το μάρκετινγκ είναι θετικές: οι δαπάνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να αυξάνονται σταθερά. Τα παγκόσμια έσοδα του TikTok από αγορές εντός εφαρμογής αυξήθηκαν στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των εσόδων δεν προέρχεται από άμεσες πωλήσεις προϊόντων, αλλά από νομίσματα TikTok.
Αναμένεται ότι η υιοθέτηση των κοινωνικών αγορών στη Δύση θα ακολουθήσει τελικά το μοτίβο που παρατηρείται στην Κίνα, όπου οι νεότεροι χρήστες αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο τις αγορές εντός εφαρμογής.
Μια πρόσφατη έκθεση από το eMarketer παρέχει πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση στο Κοινωνικό Εμπόριο.
Το Facebook οδηγεί το κοινωνικό εμπόριο
Το Facebook ξεπερνά σημαντικά το TikTok και το Instagram στην υποστήριξη της αγοραστικής συμπεριφοράς. Αυτό το πλεονέκτημα οφείλεται εν μέρει στην τεράστια βάση χρηστών του Facebook και στην παρουσία
Αν και το Facebook έχει τον μεγαλύτερο όγκο κοινωνικών αγοραστών, οι χρήστες του Snapchat και του Reddit τείνουν να ψωνίζουν πιο συχνά. Αυτές οι πλατφόρμες μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές στη σύσταση σχετικών προϊόντων ή οι χρήστες μπορεί να εμπιστεύονται περισσότερο τις προτάσεις σε αυτές τις κοινότητες.
Αυτή η τάση υποδηλώνει τη σημασία του εξατομικευμένου περιεχομένου και των προτάσεων της κοινότητας που μπορούν να υποστηρίξουν την αγοραστική συμπεριφορά.
Τι οδηγεί τις κοινωνικές αγορές;
Τα σύντομα βίντεο, ειδικά στο TikTok, έχουν αποδειχθεί ότι είναι η πιο σημαντική μορφή στην προτροπή αγορών. Η επένδυση σε ελκυστικά σύντομα βίντεο που υποστηρίζουν τις αποφάσεις αγοράς θα μπορούσε να είναι η σωστή κίνηση στο πλαίσιο μιας στρατηγικής μάρκετινγκ.
Από την άλλη, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την αξιοπιστία και την ασφάλεια. Παρόλο που οι χρήστες χρησιμοποιούν το Κοινωνικό Εμπόριο, οι περισσότεροι αγοραστές κάνουν μόνο μικρές αγορές. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε προσοχή, καθώς η απάτη αυξάνεται.
Παρά το γεγονός ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν μέτρα ασφαλείας παρόμοια με εκείνα των ηλεκτρονικών καταστημάτων ή αγορών, οι ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα και τις διαρροές δεδομένων εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδιο. Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης θα είναι το κλειδί για την επιτυχία των αγορών εντός εφαρμογής. Αυτό παρουσιάζει μια πιθανή πρόκληση για τις μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου που προσπαθούν να αναπτυχθούν σε αυτόν τον τομέα.
Πώς να χρησιμοποιήσετε το κοινωνικό εμπόριο;
Επικεντρωθείτε στο Facebook, καθώς το Facebook οδηγεί το Κοινωνικό Εμπόριο, αλλά μην ξεχνάτε άλλες πλατφόρμες. Ενώ το Facebook οδηγεί στις κοινωνικές αγορές, πλατφόρμες όπως το Snapchat και το Reddit αξίζει να εξεταστούν για τα υψηλά ποσοστά αφοσίωσης. Το κλειδί για την αύξηση των μετατροπών θα μπορούσε να είναι η προσαρμογή στο μοναδικό κοινό αυτών των πλατφορμών και η αξιοποίηση των ιδιαιτεροτήτων που προσφέρουν. Αυτό συνήθως περιλαμβάνει συνεκτικές κοινότητες στο Reddit ή τα προαναφερθέντα σύντομα βίντεο στο TikTok.
Σχετικό με αυτό είναι ένα άλλο σημείο: Επενδύστε σε σύντομα βίντεο. Δεδομένης της εμβέλειας και της επιρροής των σύντομων βίντεο, η ενσωμάτωση δημιουργικού και ενημερωτικού περιεχομένου βίντεο στην κοινωνική στρατηγική σας θα μπορούσε να είναι ένα αποφασιστικό βήμα.
Αντιμετώπιση ζητημάτων ασφάλειας: Η οικοδόμηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών μέσω της διαφανούς επικοινωνίας σχετικά με την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων θα είναι απαραίτητη για την υποστήριξη υψηλότερων συναλλαγών σε κοινωνικές πλατφόρμες.
Αν και οι κοινωνικές αγορές βρίσκονται στα σπάργανα στην περιοχή μας, είναι σαφές ότι οι νεότεροι καταναλωτές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με αυτήν την ιδέα. Η παρακολούθηση των τάσεων και η προετοιμασία για τον μετασχηματισμό μπορούν να βοηθήσουν την επωνυμία σας να κεφαλαιοποιήσει τη μελλοντική ανάπτυξη.
Οι κοινωνικές αγορές έχουν ισχυρές δυνατότητες και στην περιοχή μας, περιμένουμε ακόμα την εκτόξευση του πυραύλου. Η Κίνα αποτελεί πρότυπο από αυτή την άποψη για το πώς μπορεί να λειτουργήσει. Ωστόσο, η αντιμετώπιση ζητημάτων εμπιστοσύνης και ασφάλειας και η αξιοποίηση δημοφιλών μορφών περιεχομένου θα είναι καίριας σημασίας.
Αναδυόμενες τάσεις κοινωνικού εμπορίου
Καθώς το τοπίο των κοινωνικών αγορών συνεχίζει να εξελίσσεται, αρκετές βασικές τάσεις διαμορφώνουν το μέλλον του:
- Αγορές μέσω βίντεο: Τα βίντεο σύντομης μορφής, ιδιαίτερα σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram Reels, επηρεάζουν όλο και περισσότερο τις αποφάσεις αγοράς.
- Ζωντανές εκδηλώσεις αγορών: Οι διαδραστικές εμπειρίες αγορών σε πραγματικό χρόνο που φιλοξενούνται από influencers ή μάρκες κερδίζουν δημοτικότητα, ειδικά στις ασιατικές αγορές.
- Ενσωμάτωση επαυξημένης πραγματικότητας (AR): Οι λειτουργίες AR επιτρέπουν στους χρήστες να δοκιμάζουν εικονικά προϊόντα ή να οπτικοποιούν αντικείμενα στον χώρο τους πριν αγοράσουν.
- Chatbots και βοηθοί AI: Αυτά τα εργαλεία χρησιμοποιούνται για την παροχή εξατομικευμένων προτάσεων αγορών και υποστήριξης πελατών σε κοινωνικές πλατφόρμες.
- Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες: Οι αυθεντικές κριτικές, οι φωτογραφίες και τα βίντεο από πραγματικούς χρήστες γίνονται ζωτικής σημασίας για τον επηρεασμό των αποφάσεων αγοράς.
- Προσέγγιση με προτεραιότητα στις κινητές συσκευές: Καθώς περισσότεροι χρήστες ψωνίζουν σε κινητές συσκευές, οι πλατφόρμες βελτιστοποιούν τις διεπαφές τους για το κινητό εμπόριο.
- Κοινωνική ακρόαση για την ανάπτυξη προϊόντων: Οι επωνυμίες χρησιμοποιούν πληροφορίες κοινωνικών μέσων για να ενημερώσουν τη δημιουργία προϊόντων και τις στρατηγικές μάρκετινγκ.
- Συνεργασίες influencer: Οι συνεργασίες με επιρροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική κινητήρια δύναμη του κοινωνικού εμπορίου.
- Απρόσκοπτες εμπειρίες ολοκλήρωσης αγοράς: Οι πλατφόρμες εργάζονται για να μειώσουν την τριβή στη διαδικασία αγοράς με λειτουργίες όπως η αγορά με ένα κλικ.
- Το Facebook ηγείται του Social Commerce: Παρά τις προκλήσεις στις δυτικές αγορές, το Facebook παραμένει κυρίαρχη δύναμη στο κοινωνικό εμπόριο λόγω της μεγάλης βάσης χρηστών και των ισχυρών χαρακτηριστικών του.
- Ενσωμάτωση λύσεων fintech: Οι κοινωνικές πλατφόρμες ενσωματώνουν επιλογές πληρωμής και χρηματοδότησης για τη διευκόλυνση των συναλλαγών.
- Βιωσιμότητα και ηθικές αγορές: Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση προς την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον και κοινωνικά υπεύθυνων προϊόντων μέσω του κοινωνικού εμπορίου.
Καθώς το Facebook ηγείται των προσπαθειών κοινωνικού εμπορίου σε πολλές δυτικές αγορές, είναι πιθανό να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εφαρμογής αυτών των τάσεων. Ωστόσο, το τοπίο του κοινωνικού εμπορίου παραμένει δυναμικό, με ευκαιρίες για καινοτομία σε όλες τις πλατφόρμες.
Παραμένοντας ενήμερες για αυτές τις τάσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να τοποθετηθούν καλύτερα για να αξιοποιήσουν τις εξελισσόμενες δυνατότητες του κοινωνικού εμπορίου.