Το διακαναλικό μάρκετινγκ για το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αφορά μόνο τη χρήση πολλαπλών πλατφορμών για την προσέλκυση πελατών. Πρόκειται για τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης και συνεπούς εμπειρίας σε όλα τα σημεία επαφής. Σε αντίθεση με το πολυκαναλικό μάρκετινγκ, όπου τα κανάλια συχνά αποτυγχάνουν να αποτρέψουν τα κενά, οι διακαναλικές στρατηγικές ενσωματώνουν αλληλεπιδράσεις, έτσι ώστε οι πελάτες να λαμβάνουν εξατομικευμένα και σχετικά μηνύματα καθ ‘όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα.
Ενώ το πολυκαναλικό μάρκετινγκ περιλαμβάνει τη χρήση πολλαπλών καναλιών χωρίς ενοποίηση μεταξύ τους, το διακαναλικό μάρκετινγκ εξασφαλίζει μια συνδεδεμένη εμπειρία σε όλα τα κανάλια που χρησιμοποιεί ο πελάτης.
Προσαρμογή στρατηγικών ανάλογα με τη φάση ανάπτυξης των επιχειρήσεων
Η αποτελεσματικότητα του διακαναλικού μάρκετινγκ για το ηλεκτρονικό εμπόριο συνδέεται στενά με τη φάση ανάπτυξης της εταιρείας. Για τις μικρές επιχειρήσεις, είναι ζωτικής σημασίας να χρησιμοποιούν οικονομικά αποδοτικά κανάλια, όπως ειδοποιήσεις push, μηνύματα εντός εφαρμογής και email.
«Φαίνεται ότι οι επιχειρήσεις στην αρχική φάση ανάπτυξής τους δίνουν προτεραιότητα στην οικονομική αποδοτικότητα χρησιμοποιώντας φθηνά κανάλια όπως ειδοποιήσεις push, εντός εφαρμογής, εισερχόμενα ειδοποιήσεων και email. Τα SMS και το WhatsApp έχουν υψηλότερο κόστος σε σύγκριση με τα προαναφερθέντα κανάλια και γίνονται μέρος του cross-channel marketing όταν οι εταιρείες αναπτύσσονται από την άποψη των μηνιαίων ενεργών χρηστών για να δικαιολογήσουν την επένδυση σε αυτά», δηλώνει ο CleverTap.
Ειδικές λεπτομέρειες σε περιφέρειες ή κλάδους
Οι περιφερειακές διαφορές διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην απόδοση των καναλιών για το διακαναλικό μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου. Για παράδειγμα, ενώ το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παραμένει κυρίαρχο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, το SMS είναι ιδιαίτερα ισχυρό σε περιοχές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ. Το WhatsApp, με τη σειρά του, έχει μια ισχυρή βάση χρηστών στη Νότια Αμερική και την Ασία. Προσφέρει απαράμιλλες ευκαιρίες συμμετοχής, ιδίως για τους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου και της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας.
Όταν οι εταιρείες κατανοούν τις προτιμήσεις των πελατών, θα έχουν καλύτερη απήχηση στο τοπικό κοινό, διατηρώντας παράλληλα μια διασυνδεδεμένη παρουσία. Η γνώση αυτών των λεπτομερειών είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την επέκταση.
Βελτιστοποίηση στρατηγικής καναλιού
Οι επαγγελματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να βελτιστοποιήσουν το μείγμα καναλιών τους με βάση τις ιδιαιτερότητες του κλάδου. Για παράδειγμα, η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών βλέπει υψηλά ποσοστά αφοσίωσης μέσω ειδοποιήσεων push web, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο επωφελείται σε μεγάλο βαθμό από μηνύματα εντός εφαρμογής και ειδοποιήσεις push. Αντίθετα, ο χρηματοπιστωτικός τομέας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ασφαλή κανάλια όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Μια καλά εκτελεσμένη στρατηγική διακαναλικού μάρκετινγκ για το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνει όχι μόνο τις αρχικές μετατροπές αλλά και τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση και διατήρηση των πελατών. Για παράδειγμα, η ενσωμάτωση πολλαπλών καναλιών μπορεί να αυξήσει τα ποσοστά ολοκλήρωσης ενσωμάτωσης έως και 26% στον κλάδο της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας και να αυξήσει σημαντικά την αφοσίωση κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα σε μοντέλα συνδρομής.
Στη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών, ο συνδυασμός email, ειδοποιήσεων push και μηνυμάτων εντός εφαρμογής μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα αφοσίωσης κατά 13%, αποδεικνύοντας τη δύναμη μιας πολυκαναλικής προσέγγισης στην υποστήριξη της συνεχούς αλληλεπίδρασης των χρηστών.
Το διακαναλικό μάρκετινγκ αγαπά τα δεδομένα
Για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι σημαντικό να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων. Κατανοώντας τις τοπικές προτιμήσεις, τις ιδιαιτερότητες του κλάδου και άλλες λεπτομέρειες που αναφέρονται παραπάνω, μπορείτε να δημιουργήσετε στρατηγικές που υποστηρίζουν την ουσιαστική δέσμευση του κοινού-στόχου. Οι αυξημένες μετατροπές και η αφοσίωση των πελατών θα μπορούσαν να είναι ένα ευχάριστο μπόνους. Οι προσδοκίες των καταναλωτών είναι πράγματι υψηλότερες από ποτέ, καθιστώντας το αποτελεσματικό διακαναλικό μάρκετινγκ για το ηλεκτρονικό εμπόριο πιο κρίσιμο από ποτέ.