Ωστόσο, ένας υποψήφιος πελάτης δεν χρειάζεται να είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Μπορεί επίσης να είναι μια επιχείρηση. Εξαρτάται από το αν η επιχείρησή σας επικεντρώνεται σε πελάτες B2C (business-to-customer) ή B2B (business-to-business) πελάτες.
Γιατί είναι σημαντική η δημιουργία δυνητικών πελατών;
Όπως όλοι μάθαμε στο σχολείο, η βάση κάθε επιχείρησης είναι το κέρδος. Αλλά ας θέσουμε το ερώτημα, ποιος παράγει κέρδος στην επιχείρησή μας; Λοιπόν, οι πελάτες μας που αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας – δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε χωρίς αυτούς. Αλλά οι πελάτες δεν πέφτουν μόνο από τον ουρανό και γι ‘αυτό το διαδικτυακό μάρκετινγκ πρέπει να τους προσελκύει συνεχώς. Έτσι ώστε μια μέρα, ο επικεφαλής θα γίνει τακτικός πελάτης μας.
Η όλη διαδικασία απόκτησης μολύβδου αποτελείται από δύο μέρη:
- Προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων σχετικών χρηστών στον ιστότοπό σας, όπου έχετε τοποθετήσει μια φόρμα επικοινωνίας (ή άλλο τύπο μορφής δημιουργίας δυνητικών πελατών)
- Παρακινήστε και πείστε τον χρήστη που έχετε στον ιστότοπο να υποβάλει δεδομένα σε εσάς εθελοντικά
Τύποι δυνητικών πελατών μάρκετινγκ
Σε όλο το μάρκετινγκ, διαφορετικοί τύποι δυνητικών πελατών συμβάλλουν στην αποτελεσματική προώθηση των πωλήσεων και των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ. Αυτοί οι τύποι συνήθως κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το πόσο κοντά βρίσκονται στο να γίνουν πελάτες.
- Cold Leads – είναι δυνητικοί πελάτες που αναγνωρίζονται ως δυνητικοί πελάτες, αλλά δεν έχουν ακόμη επικοινωνήσει ή επικοινωνήσει. Βρίσκονται στην αρχή της διαδικασίας πώλησης και συνήθως απαιτούν μεγάλη προσπάθεια για να γίνουν πελάτες.
Ένα παράδειγμα: Φανταστείτε ότι είστε ο διευθυντής μάρκετινγκ μιας περιφερειακής τράπεζας που προσπαθεί να αυξήσει τον αριθμό των νέων πελατών, ειδικά των φοιτητών. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, αποφασίζετε να χρησιμοποιήσετε έναν διαγωνισμό για τη δημιουργία δυνητικών πελατών. Διοργανώνετε διαγωνισμό με τίτλο «Σχεδιάστε το μέλλον σας με την τράπεζά μας», ο οποίος επικεντρώνεται στις χρηματοοικονομικές σπουδές. Όλοι οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό θεωρούνται ψυχροί οδηγοί επειδή δεν έχετε επικοινωνήσει μαζί τους πριν και η σχέση τους με την τράπεζα μόλις αρχίζει να αναπτύσσεται. Αυτοί οι δυνητικοί πελάτες ενδιαφέρονται δυνητικά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της τράπεζας λόγω του ενδιαφέροντός τους για τον ανταγωνισμό.
- Θερμοί δυνητικοί πελάτες – είναι δυνητικοί πελάτες που έχουν ήδη δείξει κάποιο ενδιαφέρον για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Αυτοί οι δυνητικοί πελάτες έχουν ήδη περισσότερες από βασικές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν / την υπηρεσία σας και είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν στη διαδικασία πωλήσεων και να γίνουν θερμοί δυνητικοί πελάτες.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι είστε διευθυντής μάρκετινγκ σε μια εταιρεία που παρέχει λύσεις cloud για επιχειρήσεις. Η εταιρεία σας φιλοξένησε πρόσφατα ένα διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα «Αύξηση της παραγωγικότητας με τεχνολογίες cloud». Κατά την εγγραφή τους στο διαδικτυακό σεμινάριο, οι συμμετέχοντες έπρεπε να συνδεθούν και να παράσχουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος, της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, του ονόματος της εταιρείας και να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις σχετικά με την τρέχουσα χρήση των τεχνολογιών cloud. Ένας από τους συμμετέχοντες ήταν ένας διευθυντής πληροφορικής από μια μεσαίου μεγέθους εταιρεία που σκεφτόταν να μεταβεί σε υπηρεσίες cloud. Ήταν πολύ δραστήριος κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου και έθεσε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Μετά το διαδικτυακό σεμινάριο, κατέβασε το υλικό που ήταν διαθέσιμο σε όλους τους συμμετέχοντες. Αυτός ο διευθυντής πληροφορικής θεωρείται θερμό προβάδισμα επειδή έδειξε ενδιαφέρον για το θέμα και συμμετείχε ενεργά στη συζήτηση, υποδεικνύοντας υψηλότερο επίπεδο ενδιαφέροντος για τις προσφερόμενες λύσεις.
- Hot Leads – Δυνητικοί πελάτες που είναι έτοιμοι να αγοράσουν στο εγγύς μέλλον. Αυτός ο τύπος μολύβδου έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να πραγματοποιήσει μια αγορά στο εγγύς μέλλον.
Ένα παράδειγμα. Έχετε υλοποιήσει μια διαδικτυακή καμπάνια μάρκετινγκ για να προσεγγίσετε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ένας από τους επισκέπτες του ιστότοπού σας, ο ιδιοκτήτης μιας μεσαίου μεγέθους λογιστικής εταιρείας, έκανε κλικ σε μια διαφήμιση που τράβηξε την προσοχή του επειδή προσέφερε αυτοματοποίηση λογιστικών διαδικασιών που θα μπορούσε να εξορθολογίσει σημαντικά τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες. Μετά την περιήγηση στις διάφορες σελίδες προϊόντων, αυτός ο επισκέπτης κατέβασε ένα δωρεάν ebook με τίτλο “5 τρόποι αυτοματοποίησης θα απλοποιήσουν την καθημερινή σας λογιστική”. Για να κατεβάσει το ebook, έπρεπε να συμπληρώσει μια φόρμα που να παρέχει το όνομά του, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το όνομα της εταιρείας του. Κατά τη συμπλήρωση του εντύπου, σημείωσε ένα τετραγωνίδιο που έδειχνε τη συμφωνία του να λάβει πρόσθετες πληροφορίες για το προϊόν. Ο ιδιοκτήτης της λογιστικής εταιρείας θεωρείται «θερμό προβάδισμα» επειδή εξέφρασε ενδιαφέρον για τις συγκεκριμένες λύσεις της εταιρείας και έδωσε τα στοιχεία επικοινωνίας του. Η ομάδα μάρκετινγκ μπορεί τώρα να παρακολουθήσει αυτό το προβάδισμα, παρέχοντάς του πιο εξατομικευμένες πληροφορίες και σταδιακά μετακινώντας τον προς μια αγορά.
- Υποψήφιοι πελάτες που πληρούν τις προϋποθέσεις μάρκετινγκ (MQL) – Αυτοί οι δυνητικοί πελάτες έχουν χαρακτηριστεί κατάλληλοι για περαιτέρω προσπάθειες πωλήσεων με βάση την αφοσίωση και το ενδιαφέρον τους. Οι MQL είναι συνήθως δυνητικοί πελάτες που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια μάρκετινγκ ή έχουν εμπλακεί σε εκστρατείες μάρκετινγκ σε επαρκές επίπεδο.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι είστε διευθυντής μάρκετινγκ σε μια εταιρεία που παρέχει χώρο αποθήκευσης cloud για μικρές επιχειρήσεις. Ως μέρος μιας εκστρατείας μάρκετινγκ, ξεκινήσατε πρόσφατα μια σειρά αναρτήσεων ιστολογίου σχετικά με τα οφέλη της αποθήκευσης στο cloud για τη βελτίωση της ασφάλειας των δεδομένων. Ένας ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, ένας από τους αναγνώστες ιστολογίου, συμπλήρωσε μια φόρμα στον ιστότοπό σας αφού διάβασε το άρθρο για να λάβει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και τα σχέδια. Στη φόρμα, δήλωσε ότι αναζητούσε μια εφεδρική λύση και ήθελε να εφαρμόσει τη λύση μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
- Sales Qualified Leads (SQL) – είναι υποψήφιοι πελάτες που έχουν προωθηθεί στο τμήμα πωλήσεων και έχουν προετοιμαστεί για μια απευθείας κλήση πωλήσεων. Αυτοί οι δυνητικοί πελάτες έχουν συνήθως πολύ συγκεκριμένο ενδιαφέρον για αγορά και είναι κοντά στο να γίνουν πελάτες.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι είστε διευθυντής μάρκετινγκ σε μια εταιρεία που παρέχει λύσεις λογισμικού διαχείρισης έργων για κατασκευαστικές εταιρείες. Ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ, έχετε ξεκινήσει αρκετές διαδικτυακές καμπάνιες, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών διαδικτυακών σεμιναρίων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το λογισμικό διαχείρισης έργων μπορεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και να μειώσει το κόστος των κατασκευαστικών έργων. Κατά τη διάρκεια ενός από τα διαδικτυακά σεμινάρια, ένας διαχειριστής έργου από μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία έθεσε ενεργά συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με την ενσωμάτωση του λογισμικού σας στα υπάρχοντα συστήματα της εταιρείας του. Μετά το διαδικτυακό σεμινάριο, αυτός ο διευθυντής συμπλήρωσε μια φόρμα επικοινωνίας στον ιστότοπό σας ζητώντας μια πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση με έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων για να συζητήσει τις συγκεκριμένες απαιτήσεις της εταιρείας του και τις επιλογές προσαρμογής λογισμικού.
Οι πιο κοινές στρατηγικές δημιουργίας δυνητικών πελατών
1. Ιστός (σελίδα προορισμού δημιουργίας δυνητικών πελατών)
Μια βασική προσέγγιση για τη δημιουργία δυνητικών πελατών είναι η σελίδα προορισμού (δηλαδή, μια υποσελίδα του ιστότοπού σας), η οποία είναι ειδικά προσαρμοσμένη για τη δημιουργία των απαραίτητων δυνητικών πελατών με το υψηλότερο ποσοστό μετατροπών. Κατά τη δημιουργία μιας συγκεκριμένης σελίδας προορισμού, είναι σημαντικό να θυμάστε τους ακόλουθους κανόνες:
- Η απλότητα της ιστοσελίδας – όπως λένε, υπάρχει ομορφιά στην απλότητα. Προσπαθήστε να πουλήσετε το προϊόν / την υπηρεσία σας όσο το δυνατόν σαφέστερα και απλά στη σελίδα προορισμού. Οι χρήστες χάνουν την προσοχή τους μετά από λίγα δευτερόλεπτα στον ιστό, οπότε προσελκύστε τους! Πρέπει να τους παρακινήσετε να αφήσουν ένα προβάδισμα με έναν απλό, σαφή και εύστοχο τρόπο. Αυτό θα αυξήσει το ποσοστό μετατροπών σας.
- Απλότητα φόρμας – ακολουθήστε τους ίδιους κανόνες κατά τη δημιουργία της φόρμας σας. Μην ζητάτε το όνομα της συζύγου του χρήστη, το όνομα του σκύλου ή την ομάδα αίματος. Επιμείνετε στις βασικές πληροφορίες, κατά προτίμηση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Αυτό αξίζει το βάρος του σε χρυσό για εσάς. Φυσικά, το έντυπο πρέπει να περιλαμβάνει υποχρεωτικά πεδία όπως όνομα και επώνυμο. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσθέσετε μια ημερομηνία γέννησης ή οποιαδήποτε άλλη ερώτηση θέλετε, η οποία θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε τμήματα χρηστών στη βάση δεδομένων.
- Οπτική ταυτότητα (branding) – μην υποτιμάτε τη σημασία της εμφάνισης. Σχεδιάστε την υποσελίδα δημιουργίας δυνητικών πελατών στα εταιρικά σας χρώματα. Εάν έχετε ένα εγχειρίδιο σχεδίασης, ακολουθήστε το. Όλα τα στοιχεία, όπως φόρμες, κουμπιά παρότρυνσης για δράση κ.λπ., πρέπει να είναι πανομοιότυπα με την επωνυμία σας. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης δεν αισθάνεται σαν να βρίσκεται σε έναν εντελώς διαφορετικό ιστότοπο και χάνει την οπτική επαφή με την επωνυμία σας.
- Κοινωνική απόδειξη (κριτικές) – μην φοβάστε να δημοσιεύσετε κριτικές από ικανοποιημένους πελάτες. Αυτό θα προσθέσει αξιοπιστία στο προϊόν / υπηρεσία σας, το οποίο τελικά θα σας βοηθήσει να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών σας. Δημοσιεύστε θετικές κριτικές για να τις δει ο κόσμος.
- Τα κουμπιά παρότρυνσης για δράση (κουμπιά CTA) λένε στους χρήστες στον ιστότοπό σας τι να κάνουν, διαφορετικά δεν θα το κάνουν! “Λήψη”, “Δωρεάν δοκιμή”, “Εγγραφείτε τώρα”, “Θέλω να δοκιμάσω”, “Παρακολουθήστε βίντεο επίδειξης” και “Λήψη δωρεάν ebook”. Αυτές είναι μόνο μερικές φράσεις που χρησιμοποιούνται συνήθως στα κουμπιά CTA.
Παράδειγμα: Η εταιρεία cloud Dropbox ξέρει πώς να κάνει καλές σελίδες προορισμού. Σημειώστε συγκεκριμένα τα 2 κουμπιά CTA (Βρείτε το σχέδιό σας &; Εγγραφείτε δωρεάν) και τις απλά τοποθετημένες πληροφορίες “Γίνετε μέλος περισσότερων από 700 εκατομμυρίων εγγεγραμμένων χρηστών …”.
2. Δωρεάν συνδρομή/δοκιμή
Αυτή η αρχή των στρατηγικών παραγωγής μολύβδου είναι αρκετά κοινή σήμερα. Χρησιμοποιείται κυρίως στον κόσμο των υπηρεσιών στις οποίες εγγράφεστε μηνιαίως, π.χ. λογισμικό, διάφορα εργαλεία μάρκετινγκ ή πληροφορικής, υπηρεσίες ροής κ.λπ. Προσφέρετε στους πιθανούς πελάτες σας μια δωρεάν έκδοση 7 ή 14 ημερών του εργαλείου σας. Δεδομένου ότι αυτός είναι ένας κόσμος quid pro quo, μην φοβάστε να ζητήσετε τα στοιχεία τους σε αντάλλαγμα. Χρησιμοποιήστε τη δοκιμαστική έκδοση του εργαλείου/λογισμικού σας υπό την προϋπόθεση εγγραφής. Μόλις εγγραφείτε, έχετε ήδη τα στοιχεία του χρήστη στη βάση δεδομένων σας και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στις επικοινωνίες μάρκετινγκ.
Παράδειγμα. Μια μεγάλη ευκαιρία δημιουργίας μολύβδου. Σημειώστε την απλή και μινιμαλιστική σελίδα προορισμού.
3. Ηλεκτρονικό βιβλίο
Ένα ηλεκτρονικό βιβλίο ή ηλεκτρονικό βιβλίο είναι μια ψηφιακή έκδοση ενός βιβλίου που μπορεί να διαβαστεί σε διάφορες ψηφιακές συσκευές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα ηλεκτρονικά βιβλία είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο δημιουργίας δυνητικών πελατών για τις καμπάνιες μάρκετινγκ. Πώς χρησιμοποιείτε τα ηλεκτρονικά βιβλία για τη δημιουργία δυνητικών πελατών; Ακολουθούν ορισμένες προτεινόμενες συμβουλές.
- Περιεχόμενο στόχου: Δημιουργήστε ένα πολύτιμο και ελκυστικό ebook στο κοινό-στόχο σας. Θα μπορούσε να είναι μια λύση σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, χρήσιμες συμβουλές, καθοδήγηση και συμβουλές από ειδικούς ή σε βάθος πληροφορίες σχετικά με ένα θέμα που μπορεί να ενδιαφέρει τις προοπτικές σας.
- Σελίδα προορισμού: Δημιουργήστε μια σελίδα (σελίδα προορισμού) που θα χρησιμοποιηθεί για την προώθηση του ebook. Κατά τη δημιουργία της σελίδας προορισμού, ακολουθήστε τους κανόνες που έχουμε συνοψίσει στην ενότητα σελίδας προορισμού (ιστού).
- Φόρμα: Η σελίδα προορισμού πρέπει να περιλαμβάνει μια φόρμα για πρόσβαση στη λήψη του ebook. Αυτό θα πρέπει να αποτελεί απαίτηση για κάθε καμπάνια δημιουργίας δυνητικών πελατών που εκτελείτε.
- Καμπάνιες στα μέσα ενημέρωσης: Προωθήστε το ebook μέσω διαφόρων καναλιών, όπως κοινωνικά μέσα, ενημερωτικά δελτία, διαφημίσεις PPC, ιστολόγια και άρθρα.
- Στρατηγικές παρακολούθησης: Μόλις έχετε δυνητικούς πελάτες, θυμηθείτε να συνεργαστείτε μαζί τους! Εφαρμόστε μια στρατηγική παρακολούθησης για να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των επαφών σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να στείλετε μια σειρά μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρακολούθησης με πρόσθετες πληροφορίες, να προσφέρετε συμβουλές ή να προσφέρετε άλλες υπηρεσίες που σχετίζονται με το προϊόν σας.
- Ανάλυση και βελτιστοποίηση: Αξιολογήστε την απόδοση της καμπάνιας και αναλύστε τον τρόπο με τον οποίο το ebook συμβάλλει στη δημιουργία δυνητικών πελατών. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics ή άλλα εργαλεία CRM για να αξιολογήσετε πόσο αποτελεσματικά δημιουργείτε δυνητικούς πελάτες με το ebook σας.
Παράδειγμα: Έτσι μοιάζει μια καλά σχεδιασμένη σελίδα προορισμού δημιουργίας δυνητικών πελατών ebook.
4. Online Webinars
Τα τελευταία χρόνια, τα διαδικτυακά σεμινάρια έχουν γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή εργαλεία μάρκετινγκ για τη δημιουργία δυνητικών πελατών. Και γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, να ενισχύσετε την επωνυμία σας και να δημιουργήσετε ποιοτικούς επιχειρηματικούς δυνητικούς πελάτες. Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί τρόποι με τους οποίους τα διαδικτυακά σεμινάρια μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια ποιοτική βάση δεδομένων δυνητικών πελατών.
Χτίστε τεχνογνωσία και εμπιστοσύνη
Τα διαδικτυακά σεμινάρια παρέχουν μια πλατφόρμα για να αναδείξετε την εμπειρία σας και να ενισχύσετε τη θέση σας στον κλάδο. Μπορείτε να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη και σχέσεις με δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες παρέχοντας πολύτιμες και χρήσιμες πληροφορίες.
Δημιουργία κατάλληλων υποψήφιων πελατών
Τα διαδικτυακά σεμινάρια απαιτούν εγγραφή, η οποία σας επιτρέπει να συλλέγετε στοιχεία επικοινωνίας από τους συμμετέχοντες, όπως όνομα, email και μερικές φορές λεπτομέρειες σχετικά με το επάγγελμα ή τον κλάδο τους. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για στοχευμένες εκστρατείες μάρκετινγκ και επικοινωνίες παρακολούθησης. Αυτές οι πρόσθετες πληροφορίες σάς επιτρέπουν επίσης να τμηματοποιήσετε τη βάση δεδομένων σας και να επικοινωνήσετε μαζί τους με πολύ πιο εξατομικευμένο τρόπο.
Δημιουργία περιεχομένου
Το περιεχόμενο του διαδικτυακού σεμιναρίου μπορεί να καταγραφεί και να χρησιμοποιηθεί για διάφορους σκοπούς, όπως αναρτήσεις ιστολογίου, βίντεο κοινωνικών μέσων ή ακόμα και podcast. Αυτή η πολλαπλή χρήση περιεχομένου αυξάνει την απόδοση επένδυσης (ROAS, PNO) των εκστρατειών μάρκετινγκ.
5. Διαγωνισμοί
Οι διαγωνισμοί είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσετε ενδιαφέρον για την επωνυμία σας, ενώ γεμίζετε αποτελεσματικά τη βάση δεδομένων δυνητικών πελατών σας. Ωστόσο, αυτή η στρατηγική έχει τους δικούς της ειδικούς κανόνες. Ακολουθούν τα βασικά βήματα και οι στρατηγικές για τη χρήση διαγωνισμών για τη δημιουργία δυνητικών πελατών:
Θέστε στόχους
Πριν από τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού ανεύρεσης υποψήφιων πελατών, καθορίστε με σαφήνεια τους βασικούς δείκτες απόδοσης ( KPI). Θέλετε να δημιουργήσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό δυνητικών πελατών ή ενδιαφέρεστε κυρίως για το κόστος ανά δυνητικό πελάτη (CPL) ή το ποσοστό μετατροπών;
Επιλέξτε ένα ελκυστικό βραβείο για τον νικητή
Το βραβείο πρέπει να είναι αρκετά δελεαστικό και παρακινητικό. Όσο περισσότερο το βραβείο σχετίζεται με την επωνυμία ή τα προϊόντα σας, τόσο πιο πιθανό είναι να προσελκύσετε ποιοτικούς δυνητικούς πελάτες με γνήσιο ενδιαφέρον για αυτό που προσφέρετε. Εάν πουλάτε κόκκους καφέ, μην διεξάγετε διαγωνισμό για κουπόνι σπα (για παράδειγμα). Θα λάβετε μόνο δυνητικούς πελάτες κακής ποιότητας. Αντ ‘αυτού, εκτελέστε έναν διαγωνισμό για μια συνδρομή καφέ ή ένα σετ καφέδων της επιλογής σας.
Δεν μπορείτε να το κάνετε χωρίς φόρμα
Εδώ ισχύουν οι ίδιοι κανόνες όπως και για άλλες στρατηγικές. Η φόρμα είναι ο καλύτερός σας φίλος, χωρίς αυτήν δεν θα υπήρχαν οδηγοί. Με τον ίδιο τρόπο, ο ίδιος ο διαγωνισμός πρέπει να είναι υπό όρους, οπότε μην πάρετε μόνο τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας (όνομα, επώνυμο), αλλά μη διστάσετε να πειραματιστείτε με δύο ή τρεις επιπλέον ερωτήσεις.
Προώθηση του διαγωνισμού
Προωθήστε ενεργά τον ανταγωνισμό μέσω όλων των διαθέσιμων καναλιών: μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ιστοσελίδα σας, ιστολόγια ή διαφημίσεις (π.χ. ΔΕΗ).
Ανάλυση και παρακολούθηση
Μετά τον διαγωνισμό, αναλύστε την επιτυχία του και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν. Αξιολογήστε ποια κανάλια και μορφές ήταν πιο αποτελεσματικά. Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες, για να προσαρμόσετε μελλοντικές καμπάνιες. Μην ξεχάσετε να επικοινωνήσετε με τους συμμετέχοντες, όπως να τους ευχαριστήσετε για τη συμμετοχή τους, ειδικές προσφορές ή υπενθυμίσεις για μελλοντικούς διαγωνισμούς.
6. Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο
Τα ενημερωτικά δελτία είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Δεν δημιουργούν μόνο δυνητικούς πελάτες, αλλά και για παρακολούθηση, διατήρηση και περαιτέρω επικοινωνία μάρκετινγκ.
Παρακινήστε τους να εγγραφούν
Θέλετε να κάνετε τους χρήστες να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο σας; Προσφέρετε τους κάτι πολύτιμο και κίνητρο σε αντάλλαγμα! Για παράδειγμα, πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, ένα εκπτωτικό κουπόνι, ένα ενδιαφέρον ebook ή ένα δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο (σκεφτείτε το ως σύνδεσμο μεταξύ διαφορετικών στρατηγικών).
Δημιουργήστε μια ελκυστική φόρμα συνδρομής
Ναι, μια άλλη μορφή, και πάλι, πρέπει να αφιερώσετε χρόνο. Η φόρμα εγγραφής πρέπει να είναι απλή και οπτικά ελκυστική. Τοποθετήστε το στον ιστότοπο όπου μπορείτε να το δείτε με μια ματιά. Μην φοβάστε να χρησιμοποιήσετε σύγχρονα εργαλεία, όπως ένα αναδυόμενο παράθυρο ή άλλη διαδραστική μορφή (όπως ένας τροχός της τύχης). Για το ενημερωτικό δελτίο – κρατήστε το απλό.
Τα καλύτερα εργαλεία δημιουργίας δυνητικών πελατών και διαχείρισης δυνητικών πελατών
Όσον αφορά τη δημιουργία δυνητικών πελατών, η επιλογή του σωστού εργαλείου δημιουργίας δυνητικών πελατών είναι πολύ σημαντική. Φυσικά, δεν συμβαίνει απλά. Χρειάζεται χρόνος, υπομονή, χρήματα και, τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, αξιολόγηση της ποιότητας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε συντάξει μια λίστα με τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα εργαλεία δημιουργίας δυνητικών πελατών και διαχείρισης δυνητικών πελατών.
HubSpot – λογισμικό μάρκετινγκ, πωλήσεων και υπηρεσιών all-in-one.
Mailchimp – μάρκετινγκ και αυτοματοποίηση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Marketo – ολοκληρωμένο εργαλείο μάρκετινγκ και αυτοματισμού για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
Salesforce – ολοκληρωμένο CRM με ενσωματωμένα εργαλεία μάρκετινγκ.
Leadpages – ένα εργαλείο για τη δημιουργία σελίδων προορισμού στον ιστότοπό σας.
Unbounce – δημιουργήστε και βελτιστοποιήστε υποσελίδες δημιουργίας δυνητικών πελατών εστιάζοντας στις δοκιμές A / B.
LinkedIn Sales Navigator – ένα εργαλείο για την απόκτηση δυνητικών πελατών B2B μέσω LinkedIn.
Google Ads – διαδικτυακές διαφημιστικές καμπάνιες για τη δημιουργία δυνητικών πελατών (PPC).
Meta Lead Ads – Διαδικτυακές διαφημιστικές καμπάνιες στο δίκτυο μετα-διαφημίσεων (Instagram, Facebook, WhatsApp).
OptinMonster – Δημιουργία αναδυόμενων παραθύρων για δημιουργία δυνητικών πελατών.
Drip – Email marketing και αυτοματοποίηση ειδικά σχεδιασμένο για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κάθε ένα από αυτά τα εργαλεία προσφέρει μοναδικά χαρακτηριστικά και οφέλη που μπορούν να προσαρμοστούν στις συγκεκριμένες ανάγκες των καμπανιών δημιουργίας δυνητικών πελατών και των στόχων μάρκετινγκ.
Ποιες μετρήσεις πρέπει να παρακολουθείτε και να αξιολογείτε για τις καμπάνιες ανεύρεσης υποψήφιων πελατών;
Κόστος ανά υποψήφιο πελάτη (CPL)
Το κόστος ανά δυνητικό πελάτη (CPL) είναι μία από τις πιο σημαντικές μετρήσεις στις καμπάνιες ανεύρεσης υποψήφιων πελατών. Είναι μια μέτρηση που δείχνει το συνολικό κόστος δημιουργίας δυνητικού πελάτη σε μια καμπάνια μάρκετινγκ. Το CPL είναι το κλειδί για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εκστρατειών μάρκετινγκ.
Πώς υπολογίζεται το CPL;
Το CPL είναι πολύ εύκολο να υπολογιστεί. Διαιρείτε το συνολικό κόστος της καμπάνιας με τον αριθμό των δυνητικών πελατών.
Για παράδειγμα, αν ξοδέψετε 10.000 £ σε μια καμπάνια ανεύρεσης υποψήφιων πελατών και συλλέξετε 5.000 υποψήφιους πελάτες, το CPL θα είναι 2 £.
Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε επίσης να υπολογίσετε το CPL σας ανά τελικό υποψήφιο πελάτη που έχει μετατραπεί. Αυτό θα σας δείξει το CPL ανά δυνητικό πελάτη στον οποίο μπορέσατε να πουλήσετε κάτι.
Για παράδειγμα, εάν επιτύχατε ποσοστό μετατροπών, ας πούμε, 6%, θα έχετε 300 υποψήφιους πελάτες που έχουν μετατραπεί στη βάση δεδομένων σας. Έτσι υπολογίζουμε το CPL ως 10.000 / 300 = 33,33 € / μετατρεπόμενο μόλυβδο.
Γιατί το CPL είναι μια σημαντική μέτρηση;
Αξιολόγηση απόδοσης επένδυσης (ROI) – βοηθά στον προσδιορισμό των καναλιών ή των στρατηγικών που είναι πιο αποτελεσματικά από οικονομική άποψη.
Σχεδιασμός προϋπολογισμού – κατανείμετε τους πόρους αποδοτικότερα εκεί όπου είναι πιο αποτελεσματικοί.
Βελτιστοποίηση καμπάνιας – Η ανάλυση CPL μπορεί να αποκαλύψει την ανάγκη προσαρμογής ή βελτίωσης των υπαρχουσών καμπανιών. Εάν το CPL είναι πολύ υψηλό, μπορεί να υποδηλώνει ότι η εκστρατεία δεν είναι επαρκώς στοχευμένη ή ότι τα μέσα ενημέρωσης και οι τακτικές μάρκετινγκ δεν αποδίδουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Ποσοστό μετατροπών – Η μέτρηση ποσοστού μετατροπών είναι ένας άλλος δείκτης της απόδοσης της καμπάνιας δημιουργίας δυνητικών πελατών. Αυτή η μέτρηση μετρά το ποσοστό των δυνητικών πελατών που αποκτήθηκαν στη βάση δεδομένων και μπόρεσαν να μετατραπούν (να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία μας).
Πώς υπολογίζεται το ποσοστό μετατροπής;
Το ποσοστό μετατροπών υπολογίζεται διαιρώντας τον αριθμό των επιτυχημένων μετατροπών με τον αριθμό των συνολικών δυνητικών πελατών. Αν θέλουμε μια έκφραση %, πολλαπλασιάζουμε το αποτέλεσμα με x100.
Για παράδειγμα, αν συλλέξουμε 5000 δυνητικούς πελάτες μέσω μιας καμπάνιας δημιουργίας δυνητικών πελατών και 500 από αυτούς τους 5000 δυνητικούς πελάτες διατίθενται στην αγορά (πωλείται ένα προϊόν/μια υπηρεσία), το ποσοστό μετατροπής που προκύπτει είναι 10%.
Γιατί το ποσοστό μετατροπών είναι μια σημαντική μέτρηση;
Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για το CPL. Εξαρτάται από τη μέτρηση με την οποία θέλετε να μετρήσετε και να αξιολογήσετε τις καμπάνιες δημιουργίας δυνητικών πελατών.
- Αξιολόγηση απόδοσης επένδυσης (ROI)
- Σχεδιασμός προϋπολογισμού
- Βελτιστοποίηση καμπάνιας
Παρόλο που η δημιουργία δυνητικών πελατών μπορεί να είναι δύσκολη και απαιτεί υπομονή και αφοσίωση, μια σωστά δομημένη στρατηγική μπορεί να αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα και να σας βοηθήσει να αναπτυχθείτε και να αναπτυχθείτε ως επιχείρηση. Βεβαιωθείτε ότι επενδύετε στην ανάλυση των αποτελεσμάτων σας και βελτιστοποιείτε τακτικά τις καμπάνιες σας με βάση τις πληροφορίες που αποκτάτε, για να μεγιστοποιήσετε την απόδοση και να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.