Τι είναι η επέκταση;
Επέκταση γενικά σημαίνει αύξηση, επέκταση ή αύξηση του όγκου ή της έντασης. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μπορεί να είναι δύο διαδικασίες:
- Επέκταση της επιχείρησης ώστε να συμπεριλάβει νέα προϊόντα ή υπηρεσίες στην εγχώρια αγορά
- Επέκταση της επιχείρησης στο εξωτερικό
Ωστόσο, όταν οι άνθρωποι μιλούν για «επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου», οι περισσότεροι σκέφτονται την επέκταση των επιχειρήσεων στο εξωτερικό, στην οποία θα επικεντρωθούμε σε αυτό το άρθρο.
Η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η διαδικασία μεταφοράς της επιχείρησής σας πέρα από τα σύνορα της χώρας σας. Χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι αποτελείται από διάφορα στάδια, όπως η έρευνα αγοράς, η προετοιμασία ενός οικονομικού σχεδίου ή η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου σε μια ξένη γλώσσα.
Η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου στοχεύει να γίνει μέρος της αγοράς στη χώρα που έχετε επιλέξει, οπότε πρέπει να το γνωρίζετε καλά. Πρέπει επίσης να γνωρίζετε τους ίδιους τους πελάτες και τις αγοραστικές τους συνήθειες. Μόνο τότε θα ξέρετε πώς να τους προσελκύσετε και να τους παρέχετε τα προϊόντα σας.
Ποια είναι τα οφέλη της επέκτασης;
Η επέκταση έχει πολλά οφέλη, αλλά μόνο εάν είναι καλά μελετημένη και τα βήματα σχεδιάζονται προσεκτικά. Διαφορετικά, θα αντιμετωπίσετε επιπλοκές και προβλήματα που μπορούν τελικά να οδηγήσουν σε αποτυχία.
Μερικά από τα κύρια οφέλη της επέκτασης του e-shop σας στο εξωτερικό είναι:
Επέκταση και αξιοποίηση του δυναμικού της αγοράς
Επεκτείνοντας το e-shop σας στο εξωτερικό, μπορείτε να προσεγγίσετε νέους πελάτες που διαφορετικά δεν θα είχαν πρόσβαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Ως αποτέλεσμα, μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις και να συμβάλλετε στη συνολική αύξηση των εσόδων.
Αξίζει επίσης να θυμάστε ότι η είσοδος σε νέες αγορές επεκτείνει την εμβέλειά σας. Η επωνυμία σας θα είναι γνωστή στους πελάτες στη χώρα σας και στο εξωτερικό.
Πωλήσεις και αύξηση κερδών
Τα έσοδα και η αύξηση των κερδών συνδέονται στενά με το προηγούμενο πλεονέκτημα. Όταν επεκτείνεστε σε άλλες αγορές, έχετε πολλούς περισσότερους δυνητικούς πελάτες για να προσελκύσετε και να πείσετε να αγοράσετε το προϊόν σας.
Διαφοροποίηση κινδύνου
Η παρουσία σε πολλές χώρες μπορεί να μειώσει τους κινδύνους που συνδέονται με συγκεκριμένες συνθήκες της αγοράς, οικονομικούς παράγοντες ή εποχιακές διακυμάνσεις.
Ωστόσο, για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτό, πρέπει να γνωρίζετε τις διαφορές μεταξύ των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιείστε. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε αντηλιακά σε χαμηλή ζήτηση εδώ το χειμώνα, προωθήστε τα σε χώρες όπου είναι ζεστό όλο το χρόνο.
Προσεγγίστε νέα τμήματα της αγοράς
Η επέκταση της προσέγγισής σας σε νέα τμήματα πελατών ή ομάδες στόχευσης με ανάγκες και προτιμήσεις διαφορετικές από αυτές στο σπίτι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να διαφοροποιήσετε την πελατειακή σας βάση.
Εμπειρία στην παγκόσμια αγορά
Η επέκταση στο εξωτερικό θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε διεθνή επιχειρηματική εμπειρία και να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στη διαχείριση επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη νέα εμπειρία σας στην εγχώρια αγορά σας, για παράδειγμα, για να καταπολεμήσετε τον ανταγωνισμό.
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και τα μειονεκτήματα της επέκτασης;
Θα πρέπει να γνωρίζετε ορισμένους κινδύνους και μειονεκτήματα που σχετίζονται με την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου πριν κάνετε αυτό το βήμα.
Δυσκολία
Η επέκταση είναι γενικά μια απαιτητική διαδικασία που δεν διαρκεί μερικές ημέρες ή εβδομάδες. Συχνά χρειάζονται μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων πρέπει να σχεδιάσετε, να οργανώσετε και να αντιμετωπίσετε πολλές επιπλοκές, τόσο μεγάλες όσο και μικρές.
Εάν θέλετε να απλοποιήσετε την επέκτασή σας, αναζητήστε επαγγελματικές εταιρείες που μπορούν να το χειριστούν για εσάς. Ωστόσο, μπορείτε να περιμένετε υψηλότερο κόστος σε αυτήν την περίπτωση.
Μια μεγάλη επένδυση
Η επέκταση σε νέες αγορές απαιτεί μεγάλες επενδύσεις στο μάρκετινγκ, την εφοδιαστικήκαι διάφορα άλλα καθήκοντα. Έτσι, εάν δεν επιτύχετε τον αναμενόμενο κύκλο εργασιών ή την απόδοση της επένδυσης, θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε οικονομικά προβλήματα.
Αλλαγές στην πολιτική κατάσταση
Η πολιτική της χώρας που επιλέξατε έχει επίσης μεγάλο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο τα πηγαίνετε. Οι αλλαγές στη νομοθεσία ή τους κανονισμούς μπορούν να καταστήσουν δύσκολη όχι μόνο την επέκταση αλλά και την επιχειρηματική δραστηριότητα αργότερα.
Η πολιτική κατάσταση είναι κάτι που δεν μπορείτε να ελέγξετε. Ωστόσο, θα πρέπει να το παρακολουθείτε και εάν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, θα πρέπει να ενεργήσετε αμέσως για να βρείτε αποτελεσματικές λύσεις.
Οικονομικοί κίνδυνοι
Ορισμένοι κίνδυνοι εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία, συμπεριλαμβανομένων των νομισματικών διακυμάνσεων, των οικονομικών κρίσεων και του πληθωρισμού. Εάν δεν θέλετε να απειληθείτε σημαντικά από αυτά, θα πρέπει να αναπτύξετε ένα υγιές οικονομικό σχέδιο και καλά μελετημένες διαδικασίες για τη διαχείριση απροσδόκητων καταστάσεων κινδύνου.
Ανταγωνισμός
Η επιχείρησή σας στο εξωτερικό μπορεί επίσης να απειληθεί από τον τοπικό ανταγωνισμό. Έχουν το πλεονέκτημα να γνωρίζουν την αγορά και τους πελάτες και πώς να τους στοχεύσουν. Πριν επεκταθείτε, κάντε την έρευνά σας και μάθετε ποιες μάρκες και εταιρείες θα ανταγωνίζονται άμεσα μαζί σας. Μάθετε για τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους και χρησιμοποιήστε αυτή τη γνώση προς όφελός σας.
Οι κίνδυνοι της εφοδιαστικής
Η διαχείριση της εφοδιαστικής είναι γενικά πιο δύσκολη στο εξωτερικό. Η όλη κατάσταση περιπλέκεται από την επικοινωνία μεγάλων αποστάσεων και ένα πλήθος κανόνων που συχνά αντιτίθενται στους δικούς μας.
Αλλαγές στην τεχνολογία
Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, επηρεάζοντας πολλούς επιχειρηματικούς τομείς, για να μην αναφέρουμε ότι οι εταιρείες στο εξωτερικό μπορεί να προτιμούν διαφορετικά συστήματα ή εξοπλισμό από εκείνες στο εσωτερικό. Εάν δεν θέλετε να μείνετε πίσω και να περιπλέξετε το έργο των επιχειρηματικών σας εταίρων, πρέπει να συμβαδίσετε με τις νέες τάσεις.
Γιατί τα e-shops αποφασίζουν να επεκταθούν;
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους τα e-shops αποφασίζουν να επεκταθούν σε μια ξένη αγορά. Τα πιο συνηθισμένα είναι:
- Υπερκορεσμένη αγορά – φαίνεται ότι ένας μεγάλος αριθμός άλλων ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρουν ήδη τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλάτε; Η ιδανική λύση είναι η επέκταση. Ωστόσο, επιλέξτε μια αγορά όπου οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν για το προϊόν ή εκπροσωπείται ελάχιστα
- Έλλειψη δυνητικών πελατών – μπορεί ή όχι να σχετίζεται με το πρώτο σημείο. Μερικές φορές, απλά δεν υπάρχουν αρκετοί πελάτες στην αγορά που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας. Γι ‘αυτό είναι καλή ιδέα να κάνετε την έρευνά σας και να μάθετε πού βρίσκεται το κοινό-στόχος σας
- Κοιτάξτε τον ανταγωνισμό – έχετε παρατηρήσει ότι οι ανταγωνιστές σας επεκτείνονται σε ξένες αγορές; Εάν δεν θέλετε να μείνετε πίσω, επεκτείνετε και την προσέγγισή σας. Το αν θα επιλέξετε την ίδια ή διαφορετική αγορά εξαρτάται από εσάς, αλλά σκεφτείτε προσεκτικά
- Αυξήστε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας – όπως αναφέραμε προηγουμένως, η επέκταση θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και να ενισχύσετε το εμπορικό σήμα και την εξουσία σας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί ακόμη και να προσθέσει αξιοπιστία
Πώς θα επεκταθείτε με επιτυχία;
Η επέκταση της επιχείρησής σας ηλεκτρονικού εμπορίου στο εξωτερικό περιλαμβάνει διάφορα βήματα. Κάθε ένα είναι σημαντικό και θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό επιτυχίας σας. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με αυτά στο παρακάτω κείμενο.
Άφθονος χρόνος
Η επέκταση απαιτεί πολύ χρόνο. Μην ασκείτε περιττή πίεση σε τίποτα και μην βιάζεστε σε τίποτα. Πάντα να σκέφτεστε τις αποφάσεις και τις ενέργειές σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε λάθη που θα μπορούσαν να σας κοστίσουν χρήματα.
Εάν δεν έχετε χρόνο να επεκταθείτε τώρα, αναβάλλετέ το για αργότερα. Το ίδιο ισχύει εάν αποφασίσετε να αναθέσετε σε τρίτους ολόκληρη τη διαδικασία.
Επιλέγοντας τη σωστή χώρα
Η χώρα στην οποία επεκτείνεστε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως
- Οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρετε
- Οι στόχοι που θέλετε να επιτύχετε
- Το κοινό-στόχο που θέλετε να προσεγγίσετε
- Το μέγεθος της αγοράς της χώρας
Πριν επεκταθείτε, κάντε την έρευνά σας και μάθετε ποιες χώρες μπορεί να είναι ιδανικές για την επιχείρησή σας.
Ενδιαφέρον γεγονός: Η περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προσφέρει πολλές ευκαιρίες για πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυξήθηκε από 6% σε 15% μόνο μεταξύ 2016 και 2021 και αναμένεται να αντιπροσωπεύει έως και το ένα πέμπτο του τομέα λιανικής έως το 2026.
Έρευνα αγοράς
Έχετε επιλέξει τη χώρα στην οποία θέλετε να επεκταθείτε; Το επόμενο βήμα είναι η διεξαγωγή διεξοδικής έρευνας αγοράς. Αυτό μπορεί να χωριστεί σε τρεις ομάδες:
Τους πελάτες
Οι πελάτες αποτελούν σημαντικό μέρος τόσο των εγχώριων όσο και των διεθνών επιχειρήσεων. Για να είστε επιτυχημένοι, πρέπει να τους γνωρίζετε καλά και να κατανοείτε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Επομένως, η έρευνα αγοράς σας θα πρέπει να επικεντρωθεί στους ακόλουθους τομείς:
- Αγοραστική συμπεριφορά στη χώρα
- Γνώση των παραδοσιακών αξιών
- Προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής
- Γνώση των πολιτισμικών διαφορών
- Το κατά προσέγγιση ηλικιακό εύρος της ομάδας-στόχου (μπορεί να διαφέρει ελαφρώς από την εγχώρια αγορά)
- Τα συμφέροντα των δυνητικών πελατών
Όσο περισσότερες πληροφορίες έχετε για τους πελάτες σας, τόσο καλύτερη στρατηγική πωλήσεων μπορείτε να αναπτύξετε για αυτούς.
Ο διαγωνισμός
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι μάρκες που προσφέρουν τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα και υπηρεσίες θα επηρεάσουν επίσης την επιχείρησή σας. Μπορείτε να τους ανταγωνιστείτε μόνο αν τους αναλύσετε και τους γνωρίζετε καλά.
- Κατά την ανάλυση του ανταγωνισμού, θα πρέπει να λάβετε υπόψη
- Το μέγεθος των ανταγωνιστικών e-shops
- Ο αριθμός των ανταγωνιστικών e-shops
- Τιμές προϊόντων και υπηρεσιών
- Δραστηριότητες μάρκετινγκ
- Πλεονεκτήματα και αδυναμίες των ανταγωνιστών
Συμβουλές ειδικών: Χρησιμοποιήστε τα ανταγωνιστικά δεδομένα που έχετε συγκεντρώσει για να δημιουργήσετε μια ανάλυση SWOT. Αυτό θα εντοπίσει όλα τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές σας. Θα γνωρίζετε σε τι μπορείτε να βασίζεστε (π.χ. υψηλή ποιότητα προϊόντος) και, αντιστρόφως, τι πρέπει να προσέχετε και να βελτιώνετε συνεχώς (π.χ. μεγάλοι χρόνοι παράδοσης σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές σας).
Νομοθεσία
Εκτός από την ομάδα-στόχο, θα πρέπει επίσης να εστιάσετε στις νομικές προϋποθέσεις και τις ειδικές απαιτήσεις που θα μπορούσαν να κάνουν την όλη διαδικασία επέκτασης πιο δύσκολη για εσάς αργότερα.
Ποιες μεθόδους έρευνας αγοράς πρέπει να χρησιμοποιήσετε;
Η έρευνα αγοράς αποτελεί σημαντικό μέρος της επέκτασης της επιχείρησής σας στο εξωτερικό. Θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε την αγορά, τις διαφορές στη συμπεριφορά των πελατών και διάφορες άλλες λεπτομέρειες που θα σας πουν τι να προετοιμαστείτε και να περιμένετε.
Διάφορες μέθοδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη όλων των απαραίτητων δεδομένων:
- Ανάλυση PESTEL – επικεντρώνεται σε πολιτικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς, τεχνολογικούς, περιβαλλοντικούς και νομικούς παράγοντες για την καλύτερη κατανόηση της αγοράς, των απειλών που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε και των διαθέσιμων ευκαιριών
- Κατάτμηση της αγοράς – χωρίζει την αγορά σε διαφορετικές ομάδες με βάση ορισμένες παραμέτρους, όπως η ηλικία, η αγοραστική συμπεριφορά, η γεωγραφία κ.λπ. Αυτό προσδιορίζει ποιες ομάδες-στόχοι είναι σχετικές και ποιες όχι
- Συγκριτική αξιολόγηση – συγκρίνει τις διαδικασίες, την απόδοση ή τα προϊόντα σας με τους ανταγωνιστές σας. Αυτό βοηθά στον εντοπισμό αδυναμιών και ευκαιριών
- Πολιτιστική ανάλυση – το κύριο επίκεντρο της ανάλυσης είναι πολιτιστικό. Ο στόχος είναι να κατανοήσετε τις τοπικές αξίες, συνήθειες και προτιμήσεις των καταναλωτών, ώστε να μπορείτε να τις κατανοήσετε καλύτερα.
Ανάλυση λέξεων-κλειδιών σε ξένη γλώσσα και νέα έκδοση του ηλεκτρονικού καταστήματος
Για μια νέα αγορά, χρειάζεστε μια νέα έκδοση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος με έναν απλό και αξέχαστο τομέα και περιεχόμενο στην τοπική γλώσσα. Πριν ξεκινήσετε να γράφετε, κάντε μια λεπτομερή ανάλυση λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε τι αναζητούν οι χρήστες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Οι λέξεις-κλειδιά που αναζητούνται αυτήν τη στιγμή θα σας βοηθήσουν επίσης να αναπτύξετε το σχέδιο δημοσίευσής σας. Θα σας πουν για τι θέλουν να μάθουν περισσότερα οι χρήστες και τι μπορεί να τους προσελκύσει στον ιστότοπό σας.
Η ανάλυση λέξεων-κλειδιών θα σας βοηθήσει επίσης με αυτό:
- Γενικό SEO – λέξεις-κλειδιά που πρέπει να χρησιμοποιείτε κατά τη δημιουργία διευθύνσεων URL, μετα-περιγραφών, μετα-τίτλων ή περιγραφών εικόνων
- Μέσα κοινωνικής δικτύωσης – Οι αναζητήσεις Facebook, Instagram ή YouTube λειτουργούν παρόμοια με τις αναζητήσεις Google. Χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να κατατάξετε πολύ υψηλότερα και να τραβήξετε την προσοχή των δυνητικών πελατών
- Εμπειρία χρήστη (UX) – η ανάλυση λέξεων-κλειδιών είναι επίσης χρήσιμη για τη δημιουργία της δομής του ηλεκτρονικού καταστήματος, τη βελτιστοποίηση του UX της ιστοσελίδας και ούτω καθεξής
Σχετικές λέξεις-κλειδιά για ξένες χώρες μπορούν να βρεθούν χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Ahrefs ή το Semrush, τα οποία έχουν επίσης δεκάδες άλλες χρήσιμες λειτουργίες
Συμβουλές ειδικών: Ένα όνομα τομέα πρέπει να είναι συνοπτικό, σύντομο και υποστηρικτικό της επωνυμίας σας. Αποφύγετε περίπλοκα ονόματα με αριθμούς ή διαφορετικούς χαρακτήρες που φαίνονται αναξιόπιστοι.
Ποιοτικό περιεχόμενο
Το ποιοτικό και βελτιστοποιημένο περιεχόμενο μπορεί να κάνει τον ιστότοπό σας να φτάσει στην κορυφή της κατάταξης αναζήτησης. Επομένως, μην το πάρετε ελαφρά.
Μπορείτε να μεταφράσετε υπάρχον κείμενο, όπως περιγραφές προϊόντων, στοιχεία εταιρείας και ούτω καθεξής, και στη συνέχεια να το ελέγξετε από έναν ειδικό. Μια άλλη επιλογή είναι να χρησιμοποιήσετε έναν επαγγελματία μεταφραστή.
Εάν δημιουργείτε νέο περιεχόμενο βάσει λέξεων-κλειδιών, έχετε επίσης δύο επιλογές:
- Γράψτε τα κείμενα στη γλώσσα που προτιμάτε και στη συνέχεια μεταφράστε τα σε μια ξένη γλώσσα,
- Βρείτε ένα άτομο για να γράψει τα κείμενα, ιδανικά έναν φυσικό ομιλητή, ο οποίος θα γράψει το κείμενο απευθείας σε μια ξένη γλώσσα.
Συνιστάται να βρείτε έναν φυσικό ομιλητή για να μεταφράσετε τα κείμενα. Αυτός ή αυτή θα είναι εξοικειωμένος με τα τοπικά έθιμα, κάνοντας το κείμενο που προκύπτει να ακούγεται φυσικό. Θα αποφύγετε επίσης διάφορα λάθη, όπως η συμπερίληψη τιμών, συμβόλων, διευθύνσεων κ.λπ.
Ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών σε ξένη γλώσσα
Όταν ψωνίζουν στο διαδίκτυο, οι πελάτες έχουν συχνά πρόσθετες ερωτήσεις με τις οποίες επικοινωνούν με την υποστήριξη πελατών. Επομένως, είναι σημαντικό να τους παρέχετε τουλάχιστον υποστήριξη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου στη μητρική τους γλώσσα.
Θυμηθείτε ότι η ποιοτική εξυπηρέτηση είναι το κλειδί της επιτυχίας. Εάν βοηθάτε τους πελάτες να λύσουν τα προβλήματά τους γρήγορα και εύκολα, είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν σε εσάς και μπορεί ακόμη και να σας συστήσουν στους φίλους τους.
Γνωρίζατε ότι…;
Η παροχή υποστήριξης πελατών στην τοπική γλώσσα και με έναν τοπικό αριθμό τηλεφώνου αυξάνει σημαντικά την αξιοπιστία του καταστήματος. Έτσι, αν θέλετε ένα πλεονέκτημα έναντι των ξένων e-shops που δεν προσφέρουν αυτή την επιλογή, συμπεριλάβετε το στις υπηρεσίες σας.
Σωστή ρύθμιση καμπανιών PPC
Πιθανότατα δεν χρειάζεται να σας πούμε ότι οι καμπάνιες PPC είναι αποτελεσματικές. Η επιτυχία των καμπανιών PPC εξαρτάται κυρίως από τις ρυθμίσεις τους. Επομένως, μελετήστε τις τοπικές προδιαγραφές και χρησιμοποιήστε κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Μόλις ξεκινήσει η προβολή της διαφήμισης, παρακολουθήστε την απόδοσή της και προσαρμόστε την αν δεν έχει καλή απόδοση.
Εκτός από τις PPC καμπάνιες, θα πρέπει να εξετάσετε και άλλες μεθόδους μάρκετινγκ που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την προβολή του e-shop σας. Αυτά περιλαμβάνουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα ενημερωτικά δελτία και τη βελτιστοποίηση περιεχομένου. Το μάρκετινγκ επιρροής, το οποίο χρησιμοποιεί διάσημους και σημαντικούς ανθρώπους για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, έγινε πρόσφατα δημοφιλές.
Η σωστή στρατηγική μάρκετινγκ
Εκτός από τις PPC καμπάνιες, θα πρέπει να εξετάσετε και άλλες μεθόδους μάρκετινγκ που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την προβολή του e-shop σας. Αυτά περιλαμβάνουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα ενημερωτικά δελτία και τη βελτιστοποίηση περιεχομένου. Το μάρκετινγκ επιρροής, το οποίο χρησιμοποιεί διάσημους και σημαντικούς ανθρώπους για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, έγινε πρόσφατα δημοφιλές.
Σχεδιάστε προσεκτικά τη στρατηγική μάρκετινγκ. Σκεφτείτε πώς και σε ποιον θέλετε να επικοινωνήσετε τα προϊόντα σας. Λάβετε υπόψη ότι ένας συνδυασμός καναλιών μπορεί να είναι επιτυχής, αλλά μην το παρακάνετε. Εξετάστε ποιες είναι πραγματικά απαραίτητες και ποιες δεν θα φτάσουν καθόλου στο κοινό-στόχο σας.
Για παράδειγμα, αν πουλάτε προϊόντα σε άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω, θα πρέπει να εστιάσετε στο Facebook και το Instagram. Μπορείτε να παραλείψετε το TikTok και το Snapchat.
Χρήση τοπικών τιμών σύγκρισης τιμών
Οι ιστότοποι σύγκρισης είναι δημοφιλή εργαλεία που χρησιμοποιούνται από χιλιάδες αγοραστές. Μέσα σε λίγα λεπτά, μπορούν να μάθουν ποιο e-shop προσφέρει την καλύτερη τιμή.
Το πλεονέκτημα των ιστοσελίδων σύγκρισης είναι ότι βοηθούν τα e-shops να καθιερωθούν. Επομένως, μην τα ξεχνάτε όταν επεκτείνεστε. Προσπαθήστε να πάρετε τα προϊόντα σας σε αυτά.
Γνωρίζατε ότι…;
Έως και το 78% των αγοραστών έχουν χρησιμοποιήσει ιστότοπους σύγκρισης για τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά. Ακόμη περισσότερο, περίπου το 65% των χρηστών λένε ότι οι συγκριτικές αγορές τους έχουν εξοικονομήσει χρόνο όταν ψωνίζουν.
Χαρτοφυλάκια ραπτικής
Οι διεθνείς αγοραστές διαφέρουν από τους εγχώριους αγοραστές. Έχουν διαφορετικές ανάγκες, προτιμήσεις και απαιτήσεις. Επομένως, δεν χρειάζεται να τους προσφέρετε όλα τα προϊόντα. Μη διστάσετε να επιλέξετε μόνο αυτά που πιστεύετε ότι θα σας ενδιαφέρουν περισσότερο.
Το πλεονέκτημα της προσαρμογής του χαρτοφυλακίου σας είναι ότι δεν χρειάζεται να ξοδεύετε χρόνο βελτιστοποιώντας και μεταφράζοντας κείμενα για προϊόντα που ενδέχεται να μην πωλούν καθόλου στο εξωτερικό.
Λοιπόν, πώς επιλέγετε τα σωστά προϊόντα; Κοιτάξτε τα δεδομένα που συλλέξατε κατά τη διάρκεια της έρευνάς σας. Θα σας πει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους πελάτες σας και την αγοραστική τους συμπεριφορά.
Έναρξη επιχείρησης στο εξωτερικό
Με το μάρκετινγκ, τον ιστότοπο και το περιεχόμενό σας ταξινομημένα, μπορείτε να προχωρήσετε σε λιγότερο διασκεδαστικές και δημιουργικές εργασίες, όπως η δημιουργία μιας εταιρείας.
Δεν είστε υποχρεωμένοι να δημιουργήσετε μια τοπική εταιρεία όταν επεκτείνεστε στο εξωτερικό. Αλλά το αν θα το κάνετε εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη χώρα στην οποία θέλετε να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά. Οι Γερμανοί πελάτες, για παράδειγμα, είναι επιφυλακτικοί με τις ξένες εταιρείες. Προτιμούν να αγοράζουν από τοπικές εταιρείες. Οι χώρες της περιοχής της ΚΑΕ, από την άλλη πλευρά, δεν θα πρέπει να αποτελούν πρόβλημα.
Οικονομικό σχέδιο
Ένα οικονομικό σχέδιο είναι ένα έγγραφο που σας δίνει μια γενική ιδέα για το κόστος επέκτασης. Θα σας βοηθήσει επίσης να μειώσετε τον κίνδυνο απρόβλεπτων εξόδων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διάφορα οικονομικά προβλήματα.
Κατά την κατάρτιση ενός προϋπολογισμού, είναι καλή ιδέα να περιμένετε υψηλότερο κόστος για ορισμένα καθήκοντα και να αφήσετε ένα αποθεματικό εάν κάτι γίνει πιο ακριβό.
Νομική προετοιμασία
Η νομική πλευρά της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι περίπλοκη, αλλά δεν χρειάζεται να είναι. Εάν θέλετε να είστε σίγουροι ότι κάνετε τα πάντα σύμφωνα με το νόμο, θα πρέπει να συμβουλευτείτε ειδικούς. Στην ιδανική περίπτωση, όσοι είναι εξοικειωμένοι με τους νόμους της χώρας στην οποία σκοπεύετε να επεκταθείτε.
Άνοιγμα τοπικού τραπεζικού λογαριασμού
Το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά αξίζει τον κόπο. Οι πληρωμές στο εξωτερικό σε λογαριασμό υπόκεινται σε χρέωση. Η χρέωση εξαρτάται από την τράπεζα που έχετε επιλέξει, αλλά γενικά δεν είναι μικρή.
Η δημιουργία τραπεζικού λογαριασμού στη χώρα στην οποία θέλετε να επεκταθείτε μπορεί να σας εξοικονομήσει δεκάδες ή εκατοντάδες λίρες, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για δραστηριότητες μάρκετινγκ.
Τοπικοί τρόποι πληρωμής
Η επιτυχία ενός e-shop επηρεάζεται και από τον τρόπο πληρωμής των προϊόντων. Εάν δεν προσφέρετε στους πελάτες τους προτιμώμενους τρόπους πληρωμής, δεν θα σας εμπιστεύονται και δεν θα ολοκληρώσουν την αγορά τους. Το ίδιο ισχύει εάν δεν πουλάτε τα προϊόντα σας στο τοπικό νόμισμα.
Έτσι, πρώτα, μάθετε ποιοι τρόποι πληρωμής χρησιμοποιούνται συχνότερα από ξένους πελάτες και βεβαιωθείτε ότι τους προσφέρετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Στη συνέχεια, ελέγξτε τις τιμές. Εάν μια χώρα έχει το δικό της νόμισμα, χρησιμοποιήστε το αντί για ευρώ.
Τοπική διεύθυνση
Η διεύθυνση είναι κρίσιμη, ειδικά όταν ο πελάτης αποφασίσει να επιστρέψει το προϊόν. Εάν διαπιστώσουν ότι πρέπει να το στείλουν μέχρι τέλους σε εσάς, πιθανότατα θα φύγουν από το e-shop χωρίς να κάνουν αγορά.
Ωστόσο, το αντίθετο θα συμβεί εάν έχετε τοπική διεύθυνση, π.χ. για ένα σημείο συλλογής. Ο πελάτης θα είναι σίγουρος ότι αν παραγγείλει κάτι που δεν του ταιριάζει, μπορεί να το επιστρέψει εύκολα, γρήγορα και χωρίς υψηλό κόστος.
Εγγραφή στα μητρώα U
Κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει ένα σταθερό ετήσιο όριο κύκλου εργασιών, το οποίο καθορίζει την ανάγκη εγγραφής στο μητρώο ΦΠΑ. Τα όρια διαφέρουν από χώρα σε χώρα και μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, επομένως ελέγχετε τακτικά.
Ωστόσο, μερικές φορές, αξίζει να εγγραφείτε για ΦΠΑ ακόμη και αν δεν φτάσετε αυτό το όριο. Για παράδειγμα, εάν:
- Θέλετε να φαίνεστε πιο αξιόπιστοι
- Ο φορολογικός συντελεστής στο εξωτερικό είναι χαμηλότερος από ό, τι εδώ
- έχετε πελάτες που υπόκεινται σε ΦΠΑ
Επιμελητεία
Οι σημερινοί πελάτες δεν θέλουν να περιμένουν μια εβδομάδα ή δύο για τα προϊόντα τους. Όταν παραγγέλνουν κάτι από εσάς, αναμένουν να είναι στα σπίτια τους μέσα σε δύο ή τρεις εργάσιμες ημέρες το πολύ. Για να ικανοποιήσετε τις απαιτήσεις τους, δεν πρέπει να ξεχνάτε την εφοδιαστική κατά την επέκταση.
Δείτε τις ναυτιλιακές εταιρείες. Μάθετε ποια ποιότητα υπηρεσιών προσφέρουν, πόσο γρήγορα παρέχουν και τις τιμές τους. Επίσης, μάθετε για την αντίστροφη εφοδιαστική. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, εάν ο μεταφορέας χειρίζεται τις επιστροφές.
Δημιουργήστε μια σχέση
Οι καλές επιχειρηματικές σχέσεις είναι επίσης απαραίτητες για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Ξεκινήστε λοιπόν τη δικτύωση και αναζητήστε διανομείς, προμηθευτές και συνεργάτες πρόθυμους να συνεργαστούν μαζί σας.
Μπορείτε να αναθέσετε σε τρίτους τη δικτύωσή σας. Οι τοπικοί πράκτορες συνήθως γνωρίζουν την αγορά και έχουν επαφές με εταιρείες με τις οποίες θα μπορούσατε να συνεργαστείτε.
Εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να επεκταθείτε
Υπάρχουν πολλά εργαλεία διαθέσιμα στο Διαδίκτυο σήμερα για να σας βοηθήσουν να επεκταθείτε. Έχουμε επιλέξει μερικά από τα βασικά για εσάς:
Στατιστικά στοιχεία από Statista.com
Μπορείτε να βρείτε ακριβή και ενημερωμένα στατιστικά στοιχεία πελατών, μοτίβα αγοράς, μέγεθος αγοράς και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με Statista.com. Οι αναφορές είναι σαφείς και οι βασικές πληροφορίες είναι συνήθως δωρεάν. Εάν αυτό δεν είναι αρκετό για εσάς, ο ιστότοπος προσφέρει επίσης μηνιαία συνδρομή.
Άλλα πολύτιμα δεδομένα μπορούν να βρεθούν στους ιστότοπους των πρεσβειών, των εμπορικών επιμελητηρίων ή των κυβερνητικών υπηρεσιών μιας χώρας.
Εύρεση αγοράς Google
Το Google Market Finder είναι ένα εργαλείο που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την επέκταση καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου. Μόλις εισαγάγετε τον τομέα και τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, θα σας δείξει τις χώρες που θα ήταν καλύτερες για την επέκτασή σας. Θα σας δώσει επίσης βασικές πληροφορίες σχετικά με τις χώρες, όπως:
- Μηνιαίες αναζητήσεις εντός της επιλεγμένης κατηγορίας
- Καθαρό διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριού
- Δείκτης ευκολίας επιχειρηματικής δραστηριότητας
Τάσεις Google
Χρησιμοποιήστε το Google Trends , για να δείτε πόσο δημοφιλής είναι η λέξη που έχετε επιλέξει σε διάφορες χώρες. Μπορείτε ακόμη και να δείτε πώς έχει αναζητηθεί με την πάροδο του χρόνου. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο εάν πουλάτε κάτι εποχιακό και θέλετε να μάθετε πότε οι άνθρωποι αρχίζουν να δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτό.
Το Google Trends εμφανίζει επίσης άλλους δημοφιλείς σχετικούς όρους και θέματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κατά τη δημιουργία περιεχομένου, για παράδειγμα.