Τι είναι ένας ιστότοπος σύγκρισης τιμών;
Ένας ιστότοπος σύγκρισης τιμών είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο ή πλατφόρμα που σας βοηθά να συγκρίνετε τις τιμές επιλεγμένων προϊόντων. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μπορείτε να μάθετε ποιο e-shop τα πουλάει στη χαμηλότερη τιμή. Εκτός από την τιμή, οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών παρέχουν επίσης πρόσθετες πληροφορίες προϊόντος, όπως παραμέτρους, χαρακτηριστικά και διαθεσιμότητα.
Επιπλέον, περιλαμβάνουν πολλές επεξηγηματικές φωτογραφίες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, διαφημιστικά βίντεο.
Η ιστορία των συγκριτικών τιμών δεν είναι μεγάλη. Το πρώτο ευρέως αναγνωρισμένο ήταν το BargainFinder, που αναπτύχθηκε από την Andersen Consulting, τώρα γνωστή ως Accenture. Το BargainFinder αναπτύχθηκε από μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Bruce Krulwich ως ένα μικρό πείραμα.
Τέθηκε στη διάθεση των πελατών το 1995 χωρίς να κοινοποιηθούν τα σήματα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα των οποίων τις τιμές συγκρίνει.
Ο Krulwich δεν περίμενε πολλά από τον συγκριτή, γι ‘αυτό παρέμεινε έκπληκτος όταν οι άνθρωποι το πήγαν.
Δεν πέρασε πολύς καιρός πριν εμφανιστεί στον ιστό ένας άλλος ιστότοπος σύγκρισης τιμών. Το όνομά του ήταν Jango και δημιουργήθηκε από την εταιρεία εκκίνησης Netbot. Ο Oren Etzioni και ο Daniel S. Weld, δύο καθηγητές στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, ήταν αυτοί που το ίδρυσαν.
Δημοφιλείς ιστότοποι σύγκρισης τιμών στην αλλαγή της χιλιετίας περιελάμβαναν τις PriceWatch.com, KillerApp.com και NexTag. Το τελευταίο έφτασε ακόμη και στους 50 κορυφαίους ιστότοπους του περιοδικού Times το 2008 και το 2018, Shopify το κατέταξε μεταξύ των κορυφαίων 10 ιστότοπων σύγκρισης τιμών.
Ωστόσο, ακόμη και αυτό δεν θα μπορούσε να το σώσει από το κλείσιμο, το οποίο συνέβη την ίδια χρονιά.
Γύρω στο 2010, οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών έφτασαν στην Ασία. Όλα ξεκίνησαν με την πύλη CompareXpress στη Σιγκαπούρη και συνεχίστηκαν με το Baoxian comparator στην Κίνα, το Jirnexu στη Μαλαισία και το AskHanuman στην Ταϊλάνδη.
Ενδιαφέρον γεγονός
Ο πρώτος ιστότοπος σύγκρισης τιμών, BargainFinder, αρχικά έψαξε μέσω καταλόγων οκτώ διαδικτυακών καταστημάτων μουσικής για να βοηθήσει τους πελάτες να βρουν CD στην καλύτερη τιμή. Εάν ενδιαφέρονταν για μια προσφορά, μπορούσαν να φτάσουν στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος με ένα κλικ και να προχωρήσουν στην αγορά.
Πώς λειτουργούν οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών;
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών συγκεντρώνουν και συγκρίνουν τις τρέχουσες τιμές προϊόντων από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα. Επιπλέον, παρέχουν συμπληρωματικές πληροφορίες προϊόντος, διευκολύνοντας ολόκληρη τη διαδικασία αγορών. Για να αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα δεδομένα, οι ιστότοποι σύγκρισης χρησιμοποιούν διάφορες διαδικασίες και τεχνολογίες. Αυτά είναι:
Συλλογή δεδομένων
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών συλλέγουν δεδομένα με τρεις βασικούς τρόπους:
-
Απόξεση ιστού
Η απόξεση ιστού αναφέρεται στην εξαγωγή δεδομένων από επιλεγμένους ιστότοπους. Αυτά τα δεδομένα συλλέγονται και εξάγονται σε διάφορες μορφές που είναι πιο ευανάγνωστες και ευκολότερες στη χρήση για τους πελάτες. Η απόξεση ιστού μπορεί να γίνει χειροκίνητα, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις προτιμώνται αυτοματοποιημένα εργαλεία. Αυτά λειτουργούν ταχύτερα, εξοικονομώντας χρόνο και ενέργεια.
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών λαμβάνουν πολλές σημαντικές λεπτομέρειες μέσω της απόξεσης ιστού. Μαζί με την τιμή, αυτό περιλαμβάνει ονόματα προϊόντων, λεπτομερείς περιγραφές, εικόνες και παρόμοιες πληροφορίες. Η διαδικασία απόξεσης ιστού πραγματοποιείται τακτικά σε ιστότοπους σύγκρισης τιμών. Επομένως, οι μεμονωμένες τιμές και άλλες πληροφορίες είναι πάντα τρέχουσες.
-
Αρχεία XML ή CSV
Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν ιστότοπους σύγκρισης τιμών με άμεση πρόσβαση στα δεδομένα τους σε αρχεία XML ή CSV. Αυτά τα αρχεία περιέχουν πάντα ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των τιμών, των χαρακτηριστικών και της διαθεσιμότητάς τους. Πρόσβαση στα δεδομένα παρέχεται σε πλατφόρμες σύγκρισης μέσω συγκεκριμένης διεύθυνσης URL όπου αποθηκεύονται τα αρχεία. Απλώς το παρέχετε όταν προσθέτετε το κατάστημά σας στη βάση δεδομένων.
Το αρχείο XML δημιουργείται συνήθως αυτόματα. Ωστόσο, για να το χρησιμοποιήσετε, κάποιος πρέπει να το προγραμματίσει για εσάς. Εάν αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα, ζητήστε το από έναν προγραμματιστή ή τον πάροχο CMS ηλεκτρονικού εμπορίου σας. Λάβετε υπόψη ότι κάθε ιστότοπος σύγκρισης έχει τις δικές του προδιαγραφές για αρχεία XML. Επομένως, ενημερώστε τον εαυτό σας για αυτό το γεγονός εκ των προτέρων.
Μόλις προγραμματίσετε το αρχείο XML και παράσχετε στον ιστότοπο σύγκρισης πρόσβαση σε αυτό μέσω διεύθυνσης URL, τα δεδομένα μεταφορτώνονται αυτόματα και θα ενημερώνονται στο μέλλον.
Συμβουλές εμπειρογνωμόνων:
Ελέγχετε τακτικά το αρχείο XML και βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχει σφάλματα. Πολύ συχνά συμβαίνει ότι τα προϊόντα στερούνται πληροφοριών σχετικά με τους κατασκευαστές, τον όγκο, τη χωρητικότητα ή άλλες υποχρεωτικές παραμέτρους. Κατά συνέπεια, δεν θα εμφανίζονται στην κύρια σύγκριση όπου πολλοί δυνητικοί πελάτες θα μπορούσαν να τα δουν.
Ενσωμάτωση API
Ο τρίτος τρόπος με τον οποίο οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών συλλέγουν πληροφορίες είναι μέσω API ή διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών.
Η διεπαφή API αντιπροσωπεύει ένα σύνολο πρωτοκόλλων και εργαλείων που επιτρέπουν στις εφαρμογές και τα συστήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν πληροφορίες. Χρησιμοποιώντας αυτές τις διεπαφές, οι προγραμματιστές μπορούν να έχουν πρόσβαση και να λαμβάνουν δεδομένα τιμολόγησης σε πραγματικό χρόνο από διάφορες πηγές. Μπορούν επίσης να συγκρίνουν τις τιμές και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα στους τακτικούς καταναλωτές σε απλή και ευανάγνωστη μορφή.
Η διεπαφή API είναι πολύ πρακτική, εξαιρετικά ευέλικτη και έχει πολλαπλές επιλογές προσαρμογής. Για να μην αναφέρουμε ότι μετά τη συλλογή των δεδομένων, τα τακτοποιεί σε μια συνεπή και τυποποιημένη μορφή με την οποία είναι εύκολο να εργαστείτε.
Επεξεργασία δεδομένων και ευρετηρίαση
Όταν ένας ιστότοπος σύγκρισης τιμών λαμβάνει δεδομένα προϊόντων, αρχίζει να τα επεξεργάζεται. Αυτό το βήμα περιλαμβάνει τρεις δραστηριότητες:
-
Δομή δεδομένων
Αρχικά, ο ιστότοπος σύγκρισης δομεί τα δεδομένα που συλλέγονται. Αυτό σημαίνει την ενοποίησή του σε μία δομή για τη δημιουργία τάξης και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου περιττών σφαλμάτων.
-
Κατάργηση διπλότυπων
Τα αρχεία XML ή άλλες πηγές από τις οποίες ο ιστότοπος σύγκρισης λαμβάνει δεδομένα ενδέχεται να περιέχουν ορισμένα προϊόντα πολλές φορές. Για να αποφευχθεί η επανάληψή τους στη σύγκριση και η σύγχυση των πελατών, ελέγχει και αφαιρεί όλα τα διπλότυπα.
-
Κατηγοριοποίηση
Όταν ο ιστότοπος σύγκρισης καθαρίζει τα δεδομένα, προχωρά στην κατηγοριοποίηση των προϊόντων σε κατάλληλες κατηγορίες και μικρότερες υποκατηγορίες. Είναι αλήθεια ότι οι πλατφόρμες σύγκρισης που λειτουργούν με μεγάλο αριθμό προϊόντων έχουν δεκάδες έως εκατοντάδες κατηγορίες. Αυτό σας επιτρέπει να βρείτε γρήγορα όλα όσα χρειάζεστε.
Αναζήτηση και εμφάνιση αποτελεσμάτων
Τα προϊόντα που ο ιστότοπος σύγκρισης τιμών έχει ταξινομήσει και χωρίσει σε κατηγορίες μπορούν να αναζητηθούν χρησιμοποιώντας έναν ειδικό αλγόριθμο. Αυτό συνήθως χρειάζεται μόνο μια λέξη-κλειδί βάσει της οποίας εμφανίζει σχετικές προσφορές.
Η πλατφόρμα επιτρέπει επίσης το φιλτράρισμα προϊόντων με διάφορες παραμέτρους ή την εμφάνισή τους με βάση την τιμή (πιο ακριβό / φθηνότερο), τη δημοτικότητα ή το όνομα.
Ενημερώσεις δεδομένων
Οι τιμές και η διαθεσιμότητα των προϊόντων αλλάζουν συνεχώς. Ως εκ τούτου, ο ιστότοπος σύγκρισης τιμών ενημερώνει τακτικά τα δεδομένα του. Η διαδικασία ενημέρωσης πραγματοποιείται αυτόματα, χάρη στις προαναφερθείσες μεθόδους , όπως απόξεση ιστού, αρχεία XML ή API.
Ποιες δυνατότητες προσφέρουν οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών στους πελάτες;
Πολλοί πελάτες χρησιμοποιούν ιστότοπους σύγκρισης τιμών μόνο για να συγκρίνουν προϊόντα. Ωστόσο, αυτές οι πλατφόρμες έχουν πρόσθετες δυνατότητες, όπως:
- Αναζήτηση προϊόντων – οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών σας εξυπηρετούν ακόμα και όταν δεν γνωρίζετε ακριβώς ποιο προϊόν θέλετε να αγοράσετε. Με βάση τη λέξη-κλειδί που έχετε επιλέξει, θα αναζητήσουν όλες τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις και θα τις ταξινομήσουν κατά τιμή ή δημοτικότητα.
- Φιλτράρισμα προϊόντων – τα προϊόντα που αναζητάτε σε έναν ιστότοπο σύγκρισης τιμών μπορούν να φιλτραριστούν με βάση διάφορες παραμέτρους. Για κινητά τηλέφωνα, αυτό περιλαμβάνει το μέγεθος μνήμης, τη χωρητικότητα της μπαταρίας ή την ανάλυση της κάμερας. Για συσκευές, είναι βάθος, πλάτος, ισχύς εισόδου ή ενεργειακή κλάση. Με αυτόν τον τρόπο, βλέπετε μόνο το απόθεμα που σας ενδιαφέρει πραγματικά, επιταχύνοντας σημαντικά ολόκληρη τη διαδικασία αγοράς.
- Ταξινόμηση αποτελεσμάτων – ένα άλλο χαρακτηριστικό που απλοποιεί τις αγορές. Χάρη σε αυτό, ο ιστότοπος σύγκρισης τιμών μπορεί να ταξινομήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης αλφαβητικά, κατά τιμή, δημοτικότητα ή αριθμό κριτικών.
- Εμφάνιση λεπτομερών πληροφοριών – παρόλο που το κύριο καθήκον ενός ιστότοπου σύγκρισης είναι να συγκρίνει και να εμφανίζει τιμές προϊόντων, εμφανίζει επίσης πληροφορίες και παραμέτρους διαθεσιμότητας στον ιστότοπό του. Επομένως, εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με ένα συγκεκριμένο προϊόν, δεν χρειάζεται να επισκεφθείτε άλλους ιστότοπους. Όλες οι πληροφορίες βρίσκονται σε ένα μέρος.
- Ειδοποιήσεις αλλαγής τιμής – ορισμένοι ιστότοποι σύγκρισης τιμών παρακολουθούν τις τιμές των προϊόντων για εσάς και σας ειδοποιούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εάν η τιμή πέσει κάτω από το καθορισμένο ποσό.
- Ιστορικό τιμών – οι πλατφόρμες σύγκρισης εμφανίζουν πρακτικά γραφήματα που σας επιτρέπουν να δείτε πώς εξελίχθηκε η τιμή ενός προϊόντος με την πάροδο του χρόνου.
- Άμεση μετάβαση στις σελίδες πωλητών – όταν ανακαλύπτετε ένα προϊόν που σας αρέσει, μπορείτε να κάνετε κλικ απευθείας στο e-shop που το προσφέρει. Δεν χρειάζεται να το αναζητήσετε μόνοι σας.
- Κριτικές προϊόντων – κριτικές είναι μια σημαντική πτυχή της λήψης αποφάσεων αγοράς. Σας λένε πώς άλλοι πελάτες ήταν ικανοποιημένοι με το προϊόν και αν εκπληρώνει πραγματικά αυτό που υπόσχεται. Οι περισσότεροι ιστότοποι σύγκρισης τιμών επιτρέπουν τη δημοσίευση τόσο παραδοσιακών κριτικών όσο και αξιολογήσεων αστεριών. Αυτά βρίσκονται στη συνέχεια σε μία υποσελίδα μαζί με την τιμή και τις προδιαγραφές του επιλεγμένου προϊόντος.
- Κριτικές καταστημάτων – εκτός από κριτικές προϊόντων, θα βρείτε κριτικές για τα ίδια τα ηλεκτρονικά καταστήματα σε πύλες σύγκρισης. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε εύκολα να αποφύγετε την αγορά από μη επαληθευμένους προμηθευτές που ενδέχεται να κάνουν κατάχρηση των στοιχείων πληρωμής σας.
- Εφαρμογές για κινητά – οι άνθρωποι σήμερα ψωνίζουν κυρίως μέσω κινητών τηλεφώνων. Οι χειριστές ιστότοπων σύγκρισης τιμών το γνωρίζουν αυτό, γι ‘αυτό έχουν δημιουργήσει φιλικές προς το χρήστη εφαρμογές. Αυτά έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τον ιστότοπο, ενώ προσαρμόζονται σε μικρότερες οθόνες και εξασφαλίζουν ομαλές αγορές.
- Εξατομίκευση και προτάσεις – με βάση το ιστορικό αναζήτησης και τις προτιμήσεις σας, οι ιστότοποι σύγκρισης προσφέρουν προτάσεις για προϊόντα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν.
- Κριτικές και άρθρα εμπειρογνωμόνων – παράλληλα με τη σύγκριση τιμών, μπορείτε να διαβάσετε άρθρα γεμάτα συμβουλές και συμβουλές ή κριτικές από ειδικούς σε ηλεκτρονικά, συσκευές, οικιακό εξοπλισμό, μόδα, καλλυντικά και παρόμοια θέματα.
Οφέλη από ιστότοπους σύγκρισης τιμών για πελάτες
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών αποφέρουν πολλά οφέλη στους πελάτες. Τα κυριότερα περιλαμβάνουν:
- Απλοποιήστε τις αγορές: οι ιστότοποι σύγκρισης παρέχουν τρέχουσες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές, τη διαθεσιμότητα και τις παραμέτρους. Όλα είναι σε ένα μέρος, κάνοντας τις αγορές γρήγορες και εύκολες.
- Εξοικονομήστε χρόνο: δεν χρειάζεται να συγκρίνετε τα προϊόντα και τις τιμές τους χειροκίνητα. Ο ιστότοπος σύγκρισης χειρίζεται τα πάντα αυτόματα και σε κλάσματα δευτερολέπτου.
- Ευρεία επιλογή προϊόντων: οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών λειτουργούν με χιλιάδες προϊόντα από εκατοντάδες καταστήματα. Δεν σας περιορίζουν με κανέναν τρόπο όταν ψωνίζετε.
- Εξοικονομήστε χρήματα: χάρη στις ιστοσελίδες σύγκρισης, θα βρείτε το e-shop που πουλάει το προϊόν σας στη χαμηλότερη τιμή. Εναλλακτικά, θα ανακαλύψετε πού είναι άμεσα διαθέσιμο ή ποιος πωλητής προσφέρει δωρεάν παράδοση.
- Παρέχετε καλύτερη επισκόπηση: χρησιμοποιώντας έναν ιστότοπο σύγκρισης τιμών, μπορείτε να μάθετε ποια προϊόντα είναι επί του παρόντος τα πιο δημοφιλή ή νεότερα, χωρίς μακρά περιήγηση στο διαδίκτυο.
Γνωρίζατε ότι…
Ορισμένοι ιστότοποι σύγκρισης σάς επιτρέπουν να αγοράζετε προϊόντα απευθείας μέσω αυτών; Απλά πρέπει να προσθέσετε το προϊόν στο καλάθι σας και στη συνέχεια να πληρώσετε. Δεν χρειάζεται να τα αφήσετε καθόλου.
Ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών από τη σκοπιά των E-shops
Οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών αποτελούν σημαντικά εργαλεία τόσο για τους πελάτες όσο και για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων. Οι τελευταίοι μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να υποστηρίξουν τις πωλήσεις των προϊόντων τους και να επεκτείνουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους.
Η ομάδα-στόχος που βρίσκεται στις πύλες σύγκρισης επιβεβαιώνει αυτό το γεγονός. Αυτοί είναι πελάτες που γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν και είναι πεπεισμένοι ότι χρειάζονται το προϊόν. Σε αυτό το στάδιο, συλλέγουν μόνο πρόσθετες πληροφορίες, όπως τιμή και διαθεσιμότητα.
Επομένως, όταν τους παρέχετε μια ενδιαφέρουσα προσφορά, είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν από εσάς.
Ιστότοποι σύγκρισης τιμών έναντι εμπνευσμένων πυλών
Μια ξεχωριστή κατηγορία είναι οι λεγόμενες εμπνευσμένες πύλες. Αυτά είναι παρόμοια με τους κλασικούς ιστότοπους σύγκρισης με πολλούς τρόπους, καθώς συγκρίνουν τις τιμές διαφόρων τύπων προϊόντων.
Ωστόσο, σε αντίθεση με αυτούς, επικεντρώνονται κυρίως σε πελάτες που δεν γνωρίζουν ακόμη τι θέλουν να αγοράσουν. Ο κύριος στόχος τους είναι να εξερευνήσουν την αγορά και να μάθουν τι είναι διαθέσιμο.
Δεδομένου ότι η ομάδα-στόχος αποτελείται από άτομα που δεν έχουν ακόμη αποφασίσει να πραγματοποιήσουν μια αγορά, οι εμπνευσμένες πύλες επικεντρώνονται περισσότερο στον ενδιαφέροντα σχεδιασμό ιστοσελίδων και στις όμορφες φωτογραφίες προϊόντων παρά στην τιμή.
Από ξένες πύλες, μπορούμε να αναφέρουμε – Houzz.com, Etsy.com ή Instagram Shopping.
Τι δυνατότητες παρέχουν οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών στους ιδιοκτήτες e-shop;
Οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών παρέχουν διαφορετικές δυνατότητες στους ιδιοκτήτες e-shop από ό,τι στους πελάτες. Αυτά είναι:
Διαχείριση Προϊόντων και Τιμών
Μπορείτε να διαχειριστείτε και να ενημερώσετε πληροφορίες σχετικά με τιμές, διαθεσιμότητα ή παραμέτρους μεμονωμένων προϊόντων. Αυτό μπορεί να γίνει χειροκίνητα ή αυτόματα. Η δεύτερη εναλλακτική λύση είναι πιο συμφέρουσα επειδή είναι ταχύτερη, εξοικονομεί χρόνο και μειώνει τον κίνδυνο σφαλμάτων.
Μάρκετινγκ και Προώθηση
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών είναι εξαιρετικά διαφημιστικά κανάλια. Οι περισσότεροι σας επιτρέπουν να επιλέξετε διαφήμιση με τη μορφή ΔΕΗ ή πανό. Μια άλλη εναλλακτική λύση είναι η χορηγία προϊόντων στην κατηγορία τους. Χάρη σε αυτό, θα εμφανίζονται πάντα σε κορυφαίες θέσεις και οι πελάτες δεν θα τις παραβλέπουν.
Analytics και αναφορές
Ως ιδιοκτήτες e-shop, έχετε πρόσβαση σε επισκοπήσεις της απόδοσης μεμονωμένων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του αριθμού κλικ και των πωλήσεων. Επιπλέον, υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις αγορών και τις διαφημίσεις (εάν τις χρησιμοποιείτε).
Επικοινωνία με τον πελάτη
Εάν οι πελάτες αφήνουν κριτικές στον ιστότοπο σύγκρισης τιμών, μπορείτε να απαντήσετε σε αυτές. Αυτό δείχνει ότι νοιάζεστε για αυτούς και είστε ευγνώμονες για τα σχόλιά τους.
Επαγγελματική υποστήριξη
Οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών διαθέτουν επαγγελματική υποστήριξη έτοιμη για e-shops και brands. Επομένως, εάν δεν είστε σίγουροι για κάτι, αντιμετωπίζετε προβλήματα με την ενημέρωση των τιμών ή έχετε άλλο πρόβλημα, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί τους.
Οφέλη από ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών για ιδιοκτήτες e-shop
Τα μεγαλύτερα οφέλη των ιστοσελίδων σύγκρισης τιμών για τους ιδιοκτήτες e-shop περιλαμβάνουν:
- αυξημένη επισκεψιμότητα e-shop
- Διευρυμένη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας
- Υποστήριξη πωλήσεων
- Ευκαιρίες προώθησης
- βελτιωμένη αξιοπιστία
Καλύτεροι ιστότοποι σύγκρισης στην αγορά
Υπάρχουν πολλοί ιστότοποι σύγκρισης τιμών στην αγορά σήμερα. Ας ανακαλύψουμε μερικά από αυτά.
Ιστοσελίδες σύγκρισης ξένων τιμών
- Google Shopping – μια υπηρεσία από την Google μέσω της οποίας μπορείτε να συγκρίνετε τιμές χιλιάδων προϊόντων από εκατοντάδες e-shops. Είναι διαθέσιμο σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Χωρίζει τα προϊόντα σε διάφορες βασικές κατηγορίες, όπου μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε πρακτικά φίλτρα.
- Shopzilla – ένας από τους πιο διάσημους και παλαιότερους ιστότοπους σύγκρισης τιμών, που ιδρύθηκε το 1996. Το χαρτοφυλάκιό της αποτελείται από προϊόντα από τομείς όπως ηλεκτρονικά είδη, οικιακά, ρούχα, καλλυντικά και άλλα. Αφού κάνετε κλικ σε ένα προϊόν, θα δείτε την τιμή, τη διαθεσιμότητα, τη λίστα των ηλεκτρονικών καταστημάτων και την αναλυτική περιγραφή.
- Bizrate – η πλατφόρμα χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστικό, ίσως ελαφρώς ξεπερασμένο σχεδιασμό. Ωστόσο, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι εκατομμύρια χρήστες το επισκέπτονται κάθε μήνα. Η δύναμή του έγκειται σε εκτεταμένα φίλτρα που περιορίζουν σημαντικά την προσφορά και έτσι διευκολύνουν ολόκληρη τη διαδικασία αγορών.
- PricePirates – η λειτουργία του διαφέρει από τους κανονικούς ιστότοπους σύγκρισης τιμών. Δεν χωρίζει τα προϊόντα σε κύριες κατηγορίες. Αντ ‘αυτού, έχει ένα πλαίσιο όπου εισάγετε μια λέξη-κλειδί και αναζητάτε την πιο συμφέρουσα προσφορά. Επομένως, επικεντρώνεται αποκλειστικά στην τιμή. Δεν ενημερώνει για άλλες λεπτομέρειες, όπως παραμέτρους.
- PriceRunner – ένας κορυφαίος ιστότοπος σύγκρισης τιμών με απλό σχεδιασμό, χιλιάδες προϊόντα και λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με αυτά. Μετά την εγγραφή, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία “Ειδοποίηση τιμής”. Αυτό θα παρακολουθεί την τιμή του προϊόντος για εσάς και όταν πέσει, θα σας ενημερώσει για αυτό το γεγονός μέσω email.
Συμπέρασμα
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών έχουν καταστεί απαραίτητο εργαλείο στις σύγχρονες ηλεκτρονικές αγορές, εξυπηρετώντας αποτελεσματικά τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Για τους αγοραστές, προσφέρουν πρωτοφανή ευκολία, συνδυάζοντας την εξοικονόμηση χρόνου με τη δυνατότητα εύρεσης των καλύτερων προσφορών σε πολλούς λιανοπωλητές.
Οι πλατφόρμες υπερβαίνουν την απλή σύγκριση τιμών παρέχοντας ολοκληρωμένες πληροφορίες προϊόντων, κριτικές χρηστών, ακόμη και επιλογές άμεσης αγοράς.
Από την άποψη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτές οι πλατφόρμες χρησιμεύουν ως πολύτιμα κανάλια μάρκετινγκ και εργαλεία πωλήσεων. Προσφέρουν στις επιχειρήσεις αυξημένη προβολή, πληροφορίες πελατών μέσω αναλυτικών στοιχείων και ευκαιρίες για ανταγωνιστική τοποθέτηση στις αντίστοιχες αγορές τους.
Συχνές ερωτήσεις
Υπάρχουν ιστότοποι σύγκρισης τιμών που προσφέρουν ειδοποιήσεις τιμών;
Αρκετοί ιστότοποι σύγκρισης τιμών προσφέρουν λειτουργίες ειδοποίησης τιμών:
- Idealo: Οι χρήστες μπορούν να ορίσουν ειδοποιήσεις για τις επιθυμητές τιμές και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις όταν τα προϊόντα φτάσουν σε αυτήν την τιμή.
- BizRate: Επιτρέπει στους χρήστες να εισάγουν ένα όριο τιμής και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν τα προϊόντα πέφτουν σε αυτήν την τιμή.
- CamelCamelCamel: Παρακολουθεί τις τιμές του Amazon και ειδοποιεί τους χρήστες για σημαντικές πτώσεις.
- ShopSavvy: Μια εφαρμογή για κινητά που συγκρίνει τις τιμές και στέλνει ειδοποιήσεις για πτώσεις τιμών ή επαναλήψεις.
- PriceSpy: Προσφέρει παρακολούθηση τιμών και ειδοποιήσεις, μαζί με λεπτομερή γραφήματα ιστορικού τιμών.
Πώς κερδίζουν χρήματα οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών;
Οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών δημιουργούν έσοδα μέσω διαφόρων βασικών μεθόδων:
- Μάρκετινγκ συνεργατών: Συνεργάζονται με διαδικτυακούς λιανοπωλητές και κερδίζουν προμήθειες όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε συνδέσμους προϊόντων ή πραγματοποιούν αγορές μέσω του ιστότοπού τους. Αυτή είναι μια κύρια πηγή εσόδων για πολλούς ιστότοπους σύγκρισης
- Διαφημιζόμενες καταχωρίσεις: Οι λιανοπωλητές πληρώνουν για εμφανή τοποθέτηση των προϊόντων τους στα αποτελέσματα αναζήτησης, αυξάνοντας την προβολή και τις πιθανότητες πωλήσεων
- Διαφήμιση: Πολλοί ιστότοποι προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις ή διαφημίσεις banner, κερδίζοντας χρήματα με βάση τα κλικ ή τις εμφανίσεις
- Ανάλυση δεδομένων: Αυτοί οι ιστότοποι συλλέγουν πολύτιμα δεδομένα καταναλωτών, τα οποία μπορούν να πουλήσουν σε λιανοπωλητές για πληροφορίες αγοράς και ανάλυση τάσεων
- Δημιουργία δυνητικών πελατών: Μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες χρηστών και να πωλούν δυνητικούς πελάτες σε λιανοπωλητές, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν απευθείας δυνητικούς πελάτες
Ποιοι είναι οι καλύτεροι ιστότοποι σύγκρισης τιμών για ηλεκτρονικά είδη στην Ευρώπη;
Οι καλύτεροι ιστότοποι σύγκρισης τιμών για ηλεκτρονικά είδη στην Ευρώπη περιλαμβάνουν:
- Idealo: Μια κορυφαία πλατφόρμα στη Γερμανία και σε όλη την Ευρώπη, που προσφέρει πάνω από 210 εκατομμύρια προσφορές από 30.000 καταστήματα και λειτουργίες όπως ειδοποιήσεις τιμών και κριτικές προϊόντων.
- Kelkoo: Ενεργή σε 19 ευρωπαϊκές χώρες, η Kelkoo βοηθά τους χρήστες να βρουν προσιτά προϊόντα με πάνω από 220 εκατομμύρια προσφορές από διάφορους εμπόρους.
- PriceRunner: Δημοφιλές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία και τη Δανία, το PriceRunner παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες προϊόντος, ιστορικό τιμών και ειδοποιήσεις για πτώσεις τιμών.
- Geizhals: Επικεντρωμένη στη γερμανόφωνη αγορά, η Geizhals ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά και το υλικό, παρέχοντας ενημερωμένες τιμές κάθε 10 λεπτά.
- Shopzilla: Γνωστό για τις εκτεταμένες καταχωρίσεις προϊόντων και τη φιλική προς το χρήστη διεπαφή, το Shopzilla βοηθά τους αγοραστές να βρουν τις καλύτερες τιμές σε ηλεκτρονικά είδη σε όλη την Ευρώπη.
Πώς μπορώ να ενσωματώσω αποτελεσματικά εργαλεία σύγκρισης τιμών στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου μου;
Μπορείτε να ενσωματώσετε εργαλεία σύγκρισης τιμών χρησιμοποιώντας API από ιστότοπους σύγκρισης, διασφαλίζοντας ότι τα δεδομένα προϊόντων σας είναι ενημερωμένα και βελτιστοποιώντας τις καταχωρίσεις σας για προβολή σε αυτές τις πλατφόρμες.
Ποιες στρατηγικές μπορώ να χρησιμοποιήσω για να ανταγωνιστώ ιστότοπους σύγκρισης τιμών και να προσελκύσω περισσότερους πελάτες;
Εστιάστε σε μοναδικές προτάσεις πώλησης (USPs), βελτιώστε την εξυπηρέτηση πελατών, προσφέρετε προγράμματα αφοσίωσης και χρησιμοποιήστε στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ για να διαφοροποιήσετε την επωνυμία σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.