29 λεπτά για ανάγνωση

Οδηγός μάρκετινγκ για κινητά: Στρατηγικές, εργαλεία και τάσεις

Το mobile marketing είναι μια δυναμική και πολύπλευρη προσέγγιση που εστιάζει στην προσέγγιση των καταναλωτών μέσω των κινητών συσκευών τους, όπως τα smartphones και τα tablets. Μαζί με τα SMS, τις εφαρμογές για κινητά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους ιστότοπους για κινητά και άλλα κανάλια, αυτό το είδος μάρκετινγκ επιτρέπει στα άτομα να αλληλεπιδρούν αμέσως. Οι εταιρείες κατατάσσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας πρώτες στις λίστες υποχρεώσεων τους, καθώς τα κινητά τηλέφωνα γίνονται σημαντικά για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Αυτό γίνεται για να αυξηθεί η δραστηριότητα των πελατών και ως εκ τούτου να τονωθούν οι πωλήσεις. Αξιοποιώντας τις μοναδικές δυνατότητες των κινητών συσκευών, οι έμποροι μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες που έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο τους, οδηγώντας τελικά σε υψηλότερη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας και πωλήσεις.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οδηγός μάρκετινγκ για κινητά: Στρατηγικές, εργαλεία και τάσεις
Πηγή: Depositphotos

Τι είναι το Mobile Marketing και η σημασία του

Η σημασία του mobile marketing δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί στο σημερινό ψηφιακό τοπίο.  Οι εταιρείες πρέπει να αλλάξουν τα σχέδια μάρκετινγκ για να προσεγγίσουν σωστά και να αλληλεπιδράσουν με τις αγορές-στόχους τους, καθώς η συμπεριφορά των πελατών μετακινείται σε κινητές συσκευές. Χρησιμοποιώντας τα ειδικά χαρακτηριστικά των smartphones και των tablets, όπως υπηρεσίες βάσει τοποθεσίας και γρήγορη επικοινωνία μέσω SMS και ειδοποιήσεων push, το mobile marketing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές σε πραγματικό χρόνο.

Η παροχή προσαρμοσμένων εμπειριών είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του mobile marketing. Η ανάλυση δεδομένων βοηθά τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις επικοινωνίες τους ώστε να ταιριάζουν στα ατομικά ενδιαφέροντα και συμπεριφορές, ενισχύοντας έτσι τη συμμετοχή και την αφοσίωση των καταναλωτών. Η άμεση επαφή που καθίσταται δυνατή από το μάρκετινγκ για κινητά επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες ή να κάνουν αγορές με λίγες μόνο πινελιές στα smartphone τους.

Επιπλέον, η γενική χρήση της κινητής τεχνολογίας έχει μεταβάλει τη διαδικασία έρευνας και λήψης αποφάσεων για καταναλωτικά προϊόντα. Οι εταιρείες που δίνουν κορυφαία προτεραιότητα στο μάρκετινγκ για κινητά είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν αυτό το κοινό και να λάβουν μετατροπές, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές τους για αγορές στο διαδίκτυο. Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο ψηφιακή εξαρτάται επομένως από τη συμπερίληψη στρατηγικών κινητής τηλεφωνίας στα συνολικά σχέδια μάρκετινγκ.

Βασικοί λόγοι που υπογραμμίζουν τη σημασία του mobile marketing

Αυξανόμενη χρήση κινητών συσκευών

  • Πανταχού παρούσα παρουσία κινητών συσκευών: Με περίπου 5 δισεκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως, οι κινητές συσκευές έχουν γίνει ουσιαστικό μέρος της καθημερινής ζωής. Οι καταναλωτές ξοδεύουν σήμερα περίπου πέντε ώρες κάθε μέρα στα κινητά τους τηλέφωνα, επομένως το κινητό είναι το κύριο κανάλι επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
  • Κίνηση στο Internet: Περίπου το 70% της κίνησης στο διαδίκτυο προέρχεται από κινητές συσκευές, γεγονός που τονίζει την ανάγκη των εταιρειών να μεγιστοποιήσουν τις καμπάνιες μάρκετινγκ σε αυτήν την πλατφόρμα.

As of 2024, there are approximately 4.88 billion smartphone users worldwide, accounting for about 60.42% of the global population.

Source: Prioridata

Δέσμευση σε πραγματικό χρόνο
  • Άμεση επικοινωνία: Το μάρκετινγκ για κινητά επιτρέπει στις εταιρείες να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές αυτή τη στιγμή. Η επικαιρότητα των προωθήσεων και των αλληλεπιδράσεων εξαρτάται από αυτήν την αμεσότητα, η οποία αυξάνει επίσης την ικανοποίηση των πελατών και δημιουργεί μετατροπές.
  • Στόχευση βάσει τοποθεσίας: Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία GPS, οι εταιρείες μπορούν να παραδίδουν προσαρμοσμένα μηνύματα στους καταναλωτές ανάλογα με τη φυσική τους τοποθεσία, ενισχύοντας έτσι τη συνάφεια και την εξατομίκευση των προσπαθειών μάρκετινγκ.

Σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας

  • Χαμηλότερο κόστος: Σε γενικές γραμμές, το μάρκετινγκ για κινητά είναι λιγότερο ακριβό από ό, τι οι πιο συμβατικές στρατηγικές μάρκετινγκ περιλαμβάνουν έντυπες διαφημίσεις και τηλεόραση. Αυτή η οικονομική αποδοτικότητα βοηθά τις εταιρείες να έρχονται σε επαφή με περισσότερα άτομα χωρίς να αναλαμβάνουν σημαντικές οικονομικές δεσμεύσεις.

Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη

  • Εξατομίκευση: Το μάρκετινγκ για κινητά βοηθά στην παροχή προσαρμοσμένου υλικού ανάλογα με τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των χρηστών. Υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής και καλύτερη αφοσίωση πελατών προκύπτουν από αυτήν την εξατομίκευση.
  • Διαδραστικά χαρακτηριστικά: Η συμπερίληψη διαδραστικών εργαλείων όπως παιχνίδια, κουίζ και επαυξημένη πραγματικότητα θα βελτίωνε την εμπειρία των χρηστών και θα βοηθούσε τις καμπάνιες να είναι πιο ενδιαφέρουσες και επιτυχημένες.

Πληροφορίες βάσει δεδομένων

  • Αναλυτικά στοιχεία συμπεριφοράς χρηστών: Το μάρκετινγκ για κινητά βοηθά τις εταιρείες να συγκεντρώνουν διορατικές πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά, τις προτιμήσεις και τις τάσεις συμμετοχής των καταναλωτών. Η βελτιστοποίηση των σχεδίων μάρκετινγκ και η αύξηση της γενικής αποτελεσματικότητας εξαρτώνται από αυτά τα δεδομένα.
Boost your mobile sales.

Source: Depositphotos

Επισκόπηση του Mobile Marketing στο Digital Marketing

Το mobile marketing (marketing on mobile) είναι ένα βασικό υποσύνολο του digital marketing που εστιάζει στην προσέγγιση των καταναλωτών μέσω των κινητών συσκευών τους, όπως smartphones και tablets. Αυτή η προσέγγιση χρησιμοποιεί διάφορα κανάλια και στρατηγικές για να προσελκύσει αποτελεσματικά τους χρήστες στον σημερινό κόσμο με επίκεντρο τα κινητά.

Ορισμός και πεδίο εφαρμογής του Mobile Marketing

Το mobile marketing περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω κινητών συσκευών. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Καμπάνιες SMS και MMS: Αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων απευθείας στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών.
  • Διαφήμιση εντός εφαρμογής: Προβολή διαφημίσεων σε εφαρμογές για κινητά.
  • Ιστοσελίδες για κινητά: Βελτιστοποιήστε τους ιστότοπους για περιήγηση σε κινητές συσκευές για να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη.
  • Ειδοποιήσεις push: Αποστολή ειδοποιήσεων σε χρήστες που έχουν επιλέξει να λαμβάνουν ενημερώσεις από εφαρμογές.

Ο απώτερος στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εξατομικευμένη και διαδραστική εμπειρία που οδηγεί στην αφοσίωση των πελατών, την αφοσίωση στο εμπορικό σήμα και τις μετατροπές.

Σημασία του μάρκετινγκ για κινητά

  • Πανταχού παρουσία κινητών συσκευών: Με πάνω από το 86% του παγκόσμιου πληθυσμού να κατέχει smartphone, το μάρκετινγκ για κινητά είναι ζωτικής σημασίας για την προσέγγιση ενός ευρέος κοινού. Η πλειοψηφία της κίνησης στο διαδίκτυο προέρχεται πλέον από κινητές συσκευές, απαιτώντας βελτιστοποιημένες στρατηγικές μάρκετινγκ για αυτές τις πλατφόρμες.
  • Δέσμευση σε πραγματικό χρόνο: Το μάρκετινγκ για κινητά επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η αμεσότητα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για χρονικά ευαίσθητες προσφορές και ειδοποιήσεις, αυξάνοντας την ικανοποίηση των πελατών.
  • Σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας: Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ για κινητά είναι συχνά λιγότερο δαπανηρό, ενώ προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια. Αυτή η οικονομική προσιτότητα το καθιστά προσβάσιμο σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.
  • Στόχευση βάσει τοποθεσίας: Χρησιμοποιώντας GPS και τεχνολογία geo-fencing, οι επιχειρήσεις μπορούν να στείλουν προσαρμοσμένα μηνύματα με βάση την τοποθεσία ενός χρήστη, αυξάνοντας τη συνάφεια των καμπανιών τους.
  • Υψηλά ποσοστά αφοσίωσης: Το μάρκετινγκ για κινητά έχει υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης, επειδή οι χρήστες είναι πάντα συνδεδεμένοι στις συσκευές τους. Για παράδειγμα, τα μηνύματα SMS έχουν εντυπωσιακό ανοιχτό ρυθμό, με πολλούς καταναλωτές να διαβάζουν κείμενα μέσα σε λίγα λεπτά από τη λήψη τους.

Ενσωμάτωση με ψηφιακό μάρκετινγκ

Το mobile marketing είναι ένα σημαντικό κανάλι μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του digital marketing. Συμπληρώνει άλλες ψηφιακές στρατηγικές, όπως το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), παρέχοντας μια άμεση γραμμή στους καταναλωτές που βρίσκονται πάντα στις συσκευές τους.

Το mobile marketing δεν είναι απλώς ένα πρόσθετο εργαλείο, αλλά ένα ζωτικό συστατικό οποιασδήποτε αποτελεσματικής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Η ικανότητά του να προσεγγίζει τους καταναλωτές εκεί όπου είναι πιο δραστήριοι αυξάνει την αφοσίωση και οδηγεί την επιχειρηματική επιτυχία σε έναν ολοένα και πιο κινητικό κόσμο.

Hand holding smartphone with online store and mobile marketing icons

Source: Depositphotos

Στρατηγικές μάρκετινγκ για κινητά

Οι στρατηγικές μάρκετινγκ για κινητά είναι απαραίτητες για τις επιχειρήσεις, ακόμη και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που θέλουν να προσελκύσουν αποτελεσματικά τους καταναλωτές μέσω των κινητών συσκευών τους. Ακολουθεί μια επισκόπηση των διαφόρων στρατηγικών μάρκετινγκ για κινητά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Τύποι στρατηγικών μάρκετινγκ για κινητά

  1. Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για κινητά
  • Ανταποκρινόμενος σχεδιασμός: Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά και παρέχει μια απρόσκοπτη εμπειρία περιήγησης σε όλες τις συσκευές. Αυτό περιλαμβάνει γρήγορους χρόνους φόρτωσης και εύκολη πλοήγηση για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη.
  1. Εφαρμογές για κινητά
  • Ανάπτυξη και μάρκετινγκ: Η δημιουργία μιας αποκλειστικής εφαρμογής για κινητά επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν στενά με το κοινό τους, προσφέροντας λειτουργίες όπως ειδοποιήσεις push για προωθήσεις και ενημερώσεις. Οι εφαρμογές μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αφοσίωση και τη διατήρηση των πελατών.
  • Αποκλειστικές εφαρμογές αγορών: Η ανάπτυξη μιας εφαρμογής για κινητά μπορεί να βελτιώσει την αφοσίωση των πελατών προσφέροντας λειτουργίες όπως εξατομικευμένες προτάσεις, εύκολη περιήγηση και επιλογές γρήγορης ολοκλήρωσης αγοράς. Οι εφαρμογές επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συλλέγουν πολύτιμα δεδομένα χρηστών για στοχευμένο μάρκετινγκ
  1. Μάρκετινγκ SMS και MMS
  • Άμεση επικοινωνία: Χρησιμοποιήστε μηνύματα κειμένου για να στείλετε προσφορές, ειδοποιήσεις ή υπενθυμίσεις απευθείας στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών. Το μάρκετινγκ SMS έχει υψηλά ποσοστά ανοίγματος λόγω της αμεσότητας και της προσβασιμότητας των κινητών συσκευών.
  • Προσφορές κειμένου: Εφαρμόστε καμπάνιες SMS για την αποστολή προωθητικών προσφορών και ενημερώσεων απευθείας στα τηλέφωνα των πελατών. Το μάρκετινγκ SMS έχει υψηλά ποσοστά ανοίγματος, καθιστώντας το έναν αποτελεσματικό τρόπο άμεσης προσέγγισης των καταναλωτών.
  1. Μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων
  • Δέσμευση πλατφόρμας: Χρησιμοποιήστε κανάλια κοινωνικών μέσων για να προσεγγίσετε ένα ευρύ κοινό. Αυτό περιλαμβάνει οργανικές αναρτήσεις καθώς και πληρωμένες διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter, στις οποίες υπάρχει μεγάλη πρόσβαση μέσω κινητών συσκευών.
  1. Μάρκετινγκ βάσει τοποθεσίας
  • Geofencing και γεωγραφική στόχευση: Η χρήση της τεχνολογίας GPS για την αποστολή στοχευμένων διαφημίσεων ή προωθήσεων με βάση την τοποθεσία ενός χρήστη. Αυτή η στρατηγική αυξάνει τη συνάφεια και την αφοσίωση, προσεγγίζοντας τους καταναλωτές όταν βρίσκονται κοντά.
  1. Διαφήμιση εντός εφαρμογής
  • Μορφές διαφήμισης: Εφαρμόστε διάφορες μορφές διαφήμισης εντός εφαρμογών, όπως διαφημίσεις banner, εγγενείς διαφημίσεις και διαφημίσεις βίντεο. Η διαφήμιση εντός εφαρμογής αξιοποιεί τον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες σε εφαρμογές.
  1. Ειδοποιήσεις push
  • Έγκαιρες ενημερώσεις: Στείλτε εξατομικευμένα μηνύματα απευθείας στις συσκευές των χρηστών, ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιούν ενεργά την εφαρμογή. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ειδοποιήσεις σχετικά με πωλήσεις, νέα προϊόντα ή συμβάντα για την ενθάρρυνση της αλληλεπίδρασης των χρηστών.
  1. Διαφημίσεις κλικ για κλήση
  • Άμεση επαφή: Διευκολύνετε την άμεση επικοινωνία συμπεριλαμβάνοντας αριθμούς τηλεφώνου με δυνατότητα κλικ στις διαφημίσεις, επιτρέποντας στους χρήστες να καλούν τις επιχειρήσεις άμεσα από τις κινητές συσκευές τους.
Πιο πρόσφατα από την κατηγορία Μάρκετινγκ για κινητά
  1. Μάρκετινγκ κώδικα QR
  • Διαδραστική δέσμευση: Χρησιμοποιήστε κωδικούς QR σε υλικό μάρκετινγκ που οι καταναλωτές μπορούν να σαρώσουν με τα smartphone τους για πρόσβαση σε ιστότοπους, λήψη εφαρμογών ή προβολή προσφορών.
  1. Στόχευση κοινού
  • Συμπεριφορικές πληροφορίες: Τμηματοποιήστε είδη κοινού με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, τη διαδικτυακή συμπεριφορά και την τοποθεσία, για να παρέχετε προσαρμοσμένο περιεχόμενο στους βέλτιστους χρόνους αφοσίωσης.
  1. Μάρκετινγκ αναζήτησης για κινητά (SEM)
  • Πληρωμένη διαφήμιση: Επενδύστε σε διαφημίσεις ειδικά για κινητά που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, όταν οι χρήστες αναζητούν σχετικές λέξεις-κλειδιά στις συσκευές τους.
  1. Φόρμες συμμετοχής
  • Μάρκετινγκ βάσει άδειας: Χρησιμοποιήστε φόρμες συμμετοχής για να συλλέξετε δεοντολογικά δεδομένα χρήστη και να ενεργοποιήσετε στοχευμένες καμπάνιες, σεβόμενοι παράλληλα τις προτιμήσεις απορρήτου.
  1. Μάρκετινγκ περιεχομένου βίντεο
  • Ελκυστικά βίντεο: Δημιουργήστε σύντομα βίντεο που προβάλλουν προϊόντα ή παρέχουν προγράμματα εκμάθησης. Το περιεχόμενο βίντεο είναι ιδιαίτερα ελκυστικό και μπορεί να οδηγήσει σε αποφάσεις αγοράς, ειδικά μεταξύ του νεότερου κοινού.
  1. Απλοποιημένη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς
  • Επιλογές πληρωμής μέσω κινητού: Ενσωματώστε λύσεις πληρωμής όπως το Apple Pay, το Google Pay ή το PayPal για να απλοποιήσετε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς σε κινητές συσκευές. Ένα ομαλό και αποτελεσματικό ταμείο μπορεί να μειώσει σημαντικά τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού.
  1. Τμηματοποίηση πελατών
  • Στοχευμένες καμπάνιες: Χρησιμοποιήστε αναλυτικά στοιχεία για να κατανοήσετε τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις των πελατών, επιτρέποντας εξατομικευμένες προσπάθειες μάρκετινγκ που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένα τμήματα του κοινού σας.

Η ενσωμάτωση αυτών των στρατηγικών σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ για κινητά μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αφοσίωση των πελατών, να αυξήσει τις μετατροπές και να βελτιώσει τη συνολική απόδοση της επιχείρησης σε ένα τοπίο αγοράς που βασίζεται όλο και περισσότερο σε κινητά.

E-commerce workspace with digital devices

Source: Depositphotos

Παραδείγματα επιτυχημένων καμπανιών μάρκετινγκ για κινητά

Sephora: Η επικοινωνία βάσει τοποθεσίας ως μοντέλο αποτελεσματικού μάρκετινγκ για κινητά

Για τη Sephora, τα μηνύματα βάσει τοποθεσίας είναι απολύτως εξαιρετικά, καθώς τους επιτρέπουν να παρέχουν προσαρμοσμένες προσφορές στους καταναλωτές κοντά σε ένα κατάστημα. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει στους καταναλωτές προσαρμοσμένες συστάσεις μόλις εισέλθουν στο κατάστημα, βελτιώνοντας έτσι την αγοραστική εμπειρία. Παρέχει επίσης μια απρόσκοπτη εμπειρία παντός καναλιού.

Snickers’ και Spotify’s Hunger Spotter

Η Snickers συνεργάστηκε με το Spotify για να δημιουργήσει διαφημίσεις που ταιριάζουν καλύτερα σε όσους ακούν μουσική πέρα από το συνηθισμένο τους γούστο. Αυτή η πρωτότυπη εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης δημιούργησε σχεδόν 7 δισεκατομμύρια εμφανίσεις, κρατώντας τους καταναλωτές γοητευμένους με σχετικές πληροφορίες.

AliExpress: Μειώστε τα έξοδα

Με την καμπάνια “Cut the Price”, η AliExpress μετέτρεψε την αναζήτηση ευκαιριών σε κοινωνική συγκέντρωση. Αυτό ώθησε τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν με την εφαρμογή, αυξάνοντας έτσι την αναγνώριση της επωνυμίας και οδηγώντας σε πρόσθετες λήψεις.

Ένα ισχυρό εργαλείο στο μάρκετινγκ κινητών, SMS και μηνυμάτων κειμένου επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συνδέονται απευθείας με τους πελάτες μέσω κινητών. Ακολουθεί μια λίστα αποτελεσματικών στρατηγικών και ιδεών μάρκετινγκ SMS.



Τεχνικές μάρκετινγκ για κινητά

Δημιουργία λίστας συμμετοχής

  • Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες επιλέγουν ρητά να λαμβάνουν μηνύματα SMS. Μπορείτε όλοι να βοηθήσετε με φόρμες εγγραφής στον ιστότοπό σας, μετά την ολοκλήρωση αγοράς ή με διαφημιστικές καμπάνιες που προσφέρουν κίνητρα για συμμετοχή στη λίστα.

Εξατομίκευση

  • Εξατομικεύστε τα μηνύματα SMS με δεδομένα πελατών. Για να αυξήσετε την αφοσίωση, επικοινωνήστε με τους χρήστες με βάση το όνομά τους και προσαρμόστε τις προσφορές με βάση τις προτιμήσεις ή τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Περιοδικότητα και χρόνος

  • Σωστός συγχρονισμός: Στείλτε μηνύματα σε περιόδους που οι πελάτες είναι πιο πιθανό να είναι παρόντες, αποφεύγοντας έτσι νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ. Παρακολουθήστε τους αριθμούς συμμετοχής για να προσδιορίσετε τις τέλειες στιγμές για το κοινό σας πριν από δώδεκα χρόνια.
  • Μέτρια συχνότητα: Αποφύγετε τα μηνύματα που βομβαρδίζουν τους καταναλωτές με… Μια προσεκτική προσέγγιση μειώνει τα ποσοστά εξαίρεσης και συμβάλλει στη διατήρηση της εμπιστοσύνης.

Σαφής παρότρυνση για δράση (CTA)

  • Κάθε επικοινωνία πρέπει να περιλαμβάνει ένα ισχυρό CTA που ζητά από τους αναγνώστες να επισκεφθούν έναν ιστότοπο, να χρησιμοποιήσουν έναν κωδικό έκπτωσης ή να ολοκληρώσουν μια προσεκτικά στοχευμένη έρευνα.

Κρατήστε το σύντομο

  • Διατηρήστε τα μηνύματα SMS στους 160 χαρακτήρες για να εξασφαλίσετε σαφήνεια και να αυξήσετε τα ποσοστά ανοίγματος. Τονίστε σημαντικές πληροφορίες και, εάν είναι απαραίτητο, συνδέστε για περισσότερες λεπτομέρειες. 24.

Χρήση διαφορετικών τύπων καμπάνιας

  • Διαφημιστική καμπάνια: Στείλτε προσφορές ή εκπτώσεις για να αυξήσετε τις πωλήσεις και να προσελκύσετε νέες επιχειρήσεις.
  • Μηνύματα συναλλαγών: Επιβεβαιώσεις παραγγελιών, ενημερώσεις αποστολής ή υπενθυμίσεις ραντεβού – ενημερώνουν τους καταναλωτές.
  • Conversational SMS: χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες απαντήσεις που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση για να συμπεριλάβει τους πελάτες σε αμφίδρομες συνομιλίες, βελτιώνοντας έτσι την εξυπηρέτηση πελατών.

Χρησιμοποιήστε MMS, μηνύματα πολυμέσων

  • Πλούσιο περιεχόμενο: Χρησιμοποιώντας MMS, στείλτε εικόνες ή βίντεο μαζί με μηνύματα κειμένου για να παρέχετε πιο ελκυστικό περιεχόμενο που μπορεί δικαίως να επισημάνει στοιχεία.

Παρακολούθηση και αξιολόγηση απόδοσης

  • Μετρήσεις κομματιών: Ελέγχετε τακτικά τα ποσοστά ανοίγματος, τις αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και τα ποσοστά μετατροπών 46, για να αξιολογείτε τακτικά την απόδοση των καμπανιών SMS και να εφαρμόζετε τυχόν προσαρμογές.
Digital marketing concept with figure using magnifying glass on mobile device, surrounded by SEO icons

Source: Depositphotos

Παραδείγματα επιτυχημένων εκστρατειών μάρκετινγκ SMS

Μηνύματα καλωσορίσματος

Η αποστολή ενός SMS καλωσορίσματος με κωδικό έκπτωσης ή ειδική προσφορά αμέσως μετά τη συνδρομή ενός πελάτη βοηθά στη δημιουργία μιας θετικής εντύπωσης για τις επόμενες επαφές και οδηγεί σε άμεση συμμετοχή.

Σημειώσεις σχετικά με το εγκαταλελειμμένο καλάθι

Συχνά παρέχοντας μια προσφορά έκπτωσης για να παρακινήσουν την ολοκλήρωση της συναλλαγής, οι εταιρείες μπορούν να υπενθυμίσουν στους πελάτες που έχουν αφήσει αντικείμενα στο καλάθι αγορών τους. Έξι φορές, αυτή η προσέγγιση βοήθησε στην αποκατάσταση των χαμένων πωλήσεων.

Ειδοποιήσεις πώλησης Flash

Τα SMS επιτρέπουν στους λιανοπωλητές να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με προσφορές περιορισμένου χρόνου ή εκπτώσεις flash, δημιουργώντας έτσι επείγουσα ανάγκη και κίνητρα για γρήγορες αγορές μεταξύ των σημερινών καταναλωτών.

Εξατομικευμένες προσφορές γενεθλίων

Η παροχή εξατομικευμένων μηνυμάτων γενεθλίων με διαφορετικές προσφορές όχι μόνο κάνει τους πελάτες να αισθάνονται πολύτιμοι, αλλά και ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου μήνα τους.

Προσφορές εκδηλώσεων

Η αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων γενεθλίων με αποκλειστικές εκπτώσεις όχι μόνο κάνει τους πελάτες να αισθάνονται πολύτιμοι, αλλά και ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές κατά τη διάρκεια του ειδικού μήνα τους.

Η χρήση αυτών των τεχνικών και η άντληση διδαγμάτων από προηγούμενες εκστρατείες θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν αποτελεσματικά το μάρκετινγκ SMS για να αυξήσουν τη συμμετοχή των καταναλωτών, να ενισχύσουν τις πωλήσεις και να ενισχύσουν την αφοσίωση στο εμπορικό σήμα.

Διαφήμιση βάσει τοποθεσίας

Χρησιμοποιώντας τη γεωγραφική θέση ενός καταναλωτή, η διαφήμιση βάσει τοποθεσίας είναι μια εστιασμένη τακτική μάρκετινγκ που παρέχει προσαρμοσμένο περιεχόμενο και προσφορές.

Mobile marketing illustration with smartphone app and online store

Source: Depositphotos

Βασικά στοιχεία της διαφήμισης βάσει τοποθεσίας

  • Geofencing: Δημιουργεί εικονικά όρια για να ειδοποιεί τους χρήστες όταν εισέρχονται ή εξέρχονται από ορισμένες ζώνες, προωθώντας έτσι τις επισκέψεις στις γύρω επιχειρήσεις.

Παράδειγμα: Οι λιανοπωλητές μπορούν να στέλνουν ειδικές προσφορές σε δυνητικούς πελάτες όταν βρίσκονται κοντά στα καταστήματά τους, ενθαρρύνοντάς τους να τους επισκεφθούν.

  • Χρησιμοποιώντας δεδομένα GPS, το μάρκετινγκ GPS στέλνει διαφημίσεις σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με την τοποθεσία, αυξάνοντας έτσι τη συνάφεια και την αμεσότητα.

Παράδειγμα: Ένα κατάστημα λιανικής πώλησης μπορεί να χρησιμοποιεί φάρους για την αποστολή εξατομικευμένων προσφορών στους πελάτες καθώς περπατούν σε διαφορετικούς διαδρόμους.

  • Μάρκετινγκ διευθύνσεων IP. Αυτή η μέθοδος στοχεύει χρήστες με βάση τη διεύθυνση IP τους, η οποία μπορεί να παρέχει κατά προσέγγιση δεδομένα τοποθεσίας.

Παράδειγμα: Οι επιχειρήσεις μπορούν να προσαρμόσουν τις διαφημίσεις τους στο διαδίκτυο σε χρήστες σε συγκεκριμένες περιοχές, διασφαλίζοντας τη συνάφεια και αυξάνοντας την πιθανότητα αλληλεπίδρασης.

Πλεονεκτήματα της διαφήμισης βάσει τοποθεσίας

  • Εξατομίκευση
  • Αυξημένη αφοσίωση
  • Σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας
  • Πληροφορίες δεδομένων

Επιτυχημένο παράδειγμα διαφήμισης βάσει τοποθεσίας

Η καμπάνια Whopper Detour της Burger King, που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018, χρησιμοποίησε τεχνολογία geofencing για κινητά για να ανακατευθύνει τους πελάτες από τα McDonald’s στα Burger King. Η καμπάνια προσέφερε ένα Whopper για ένα σεντ εάν οι πελάτες βρίσκονταν σε απόσταση 600 ποδιών από την τοποθεσία των McDonald’s.

Η καμπάνια στόχευε πάνω από 14.000 τοποθεσίες McDonald’s σε όλες τις ΗΠΑ, προτρέποντας τους πελάτες να διεκδικήσουν το Whopper με έκπτωση μέσω της εφαρμογής Burger King.

Η καμπάνια οδήγησε σε πάνω από 1,5 εκατομμύριο λήψεις εφαρμογών, αύξηση 300% στις πωλήσεις για κινητά και 3,5 δισεκατομμύρια εμφανίσεις. Η καμπάνια πέτυχε απόδοση επένδυσης 37:1, ενισχύοντας την προβολή της επωνυμίας της Burger King και τοποθετώντας την ως σύγχρονο παίκτη στη βιομηχανία γρήγορου φαγητού.

Burger King: Designed campaigns aimed at consumers close to McDonald's to essentially redirect traffic to their outlets.

Source: Burger King

Ειδοποιήσεις push και ειδοποιήσεις

Οι ειδοποιήσεις push είναι μηνύματα που αποστέλλονται απευθείας στην κινητή συσκευή ενός χρήστη και εμφανίζονται στην οθόνη ακόμα και όταν η εφαρμογή δεν χρησιμοποιείται ενεργά. Υπάρχουν δύο τύποι (και οι δύο έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύουν τους χρήστες σε πραγματικό χρόνο):

  • Online ειδοποιήσεις push (αποστέλλονται μέσω προγραμμάτων περιήγησης)
  • Ειδοποιήσεις push για κινητά (εκδίδονται μέσω εφαρμογών)

Οφέλη των ειδοποιήσεων push

  • Οι ειδοποιήσεις push μπορεί να είναι επωφελείς για καμπάνιες ή ειδοποιήσεις που απαιτούν άμεσες απαντήσεις, καθώς ενθαρρύνουν τους χρήστες να ανταποκρίνονται άμεσα.
  • Λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις και τις ενέργειες των χρηστών, οι ειδοποιήσεις μπορούν να εξατομικευτούν για να βελτιώσουν τη συνάφεια και τα ποσοστά συμμετοχής τους.
  • Οι οργανισμοί μπορούν να μεταδίδουν αυτόματα ειδοποιήσεις σχετικά με σχετικές ενημερώσεις, συμπεριλαμβανομένων προωθητικών προσφορών ή ειδησεογραφικών ειδοποιήσεων.

Παραδείγματα περιπτώσεων χρήσης

  • Προωθητικές προσφορές: Οι λιανοπωλητές μπορούν να εκδίδουν προκηρύξεις αστραπιαίων εκπτώσεων ή εκπτώσεις για να παρακινήσουν τους καταναλωτές να προβούν σε άμεσες αγορές.
  • Ενημερώσεις και υπενθυμίσεις: Οι καταναλωτές μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις σχετικά με προσεχείς εκδηλώσεις, νέες πληροφορίες ή εργασίες μέσω εφαρμογών.

Σε γενικές γραμμές, οι ειδοποιήσεις push είναι μια εξαιρετική προσέγγιση για την καθιέρωση άμεσης επικοινωνίας με τους χρήστες, καθώς ενισχύουν τη δέσμευση παρέχοντας έγκαιρα, σχετικά μηνύματα. Η εμπειρία χρήστη και τα εταιρικά αποτελέσματα μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά όταν εφαρμόζονται σωστά.

Διαφήμιση εντός εφαρμογής

Η διαφήμιση εντός εφαρμογής (IAA) επιτρέπει στους προγραμματιστές εφαρμογών να δημιουργούν έσοδα εμφανίζοντας διαφημίσεις στους χρήστες. Τα δεδομένα εφαρμογών για κινητά, όπως το αναγνωριστικό συσκευής, τα δημογραφικά στοιχεία χρηστών και η τοποθεσία, επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να δημιουργούν εξαιρετικά στοχευμένες και εξατομικευμένες καμπάνιες.

Τύποι διαφημίσεων εντός εφαρμογής

  • Διαφήμιση banner: Αυτές οι ορθογώνιες διαφημίσεις στο επάνω ή στο κάτω μέρος της οθόνης προσφέρουν μια λιγότερο επεμβατική επιλογή για την προσέλκυση χρηστών εντός εφαρμογής.
  • Παρενθετικές διαφημίσεις: Διαφημίσεις πλήρους οθόνης που καλύπτουν το περιεχόμενο της εφαρμογής κατά τις αλλαγές οθόνης.
  • Διαφημίσεις βίντεο: Σύντομα κλιπ πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το περιεχόμενο βίντεο. Τα βραβεία εντός εφαρμογής παρακινούν τους θεατές να παρακολουθήσουν διαφημίσεις βίντεο ανταμοιβής.
  • Εγγενείς διαφημίσεις: Συνδυάστε με το περιεχόμενο της εφαρμογής για μια λιγότερο ενοχλητική εμπειρία.
  • Διαφημίσεις εμπλουτισμένων μέσων: Διαδραστικές διαφημίσεις πολυμέσων για καλύτερη αφοσίωση των χρηστών.

Πλεονεκτήματα της διαφήμισης εντός εφαρμογής

Τα δεδομένα πρώτου μέρους των εφαρμογών επιτρέπουν την ακριβή στόχευση στις διαφημίσεις εντός εφαρμογής. Οι παραδοσιακές διαφημίσεις ιστού για κινητά έχουν χαμηλότερα ποσοστά αφοσίωσης από αυτήν τη στόχευση. Οι διαφημιζόμενοι χρειάζονται εφαρμογές επειδή οι πελάτες ξοδεύουν το 92% του χρόνου τους για κινητά σε εφαρμογές.

Mobile marketing strategy on phone and laptop

Source: Depositphotos

Βέλτιστες πρακτικές

Οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να επιλέγουν στυλ διαφήμισης με βάση το κοινό και τη ροή εφαρμογών, για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα. Οι προσαρμοσμένες διαφημίσεις ενισχύουν τη συνάφεια και την αφοσίωση. Οι διαφημίσεις που διαταράσσουν την εμπειρία χρήστη ενδέχεται να προκαλέσουν αρνητικά σχόλια και να μειώσουν τα ποσοστά διατήρησης.

Συμπερασματικά, η διαφήμιση εντός εφαρμογής είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη δημιουργία εσόδων από εφαρμογές για κινητά, παρέχοντας φόρμες και προνόμια που ενισχύουν την αφοσίωση των χρηστών και παρέχουν στους διαφημιζόμενους σημαντικές πληροφορίες.

Εργαλεία και τεχνολογίες μάρκετινγκ για κινητά

Για να λειτουργήσει το μάρκετινγκ για κινητά, χρειάζεστε τα κατάλληλα εργαλεία και τεχνολογίες για να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε άτομα στα τηλέφωνά τους. Ακολουθεί μια λίστα με μερικές από τις πιο σημαντικές διαφημίσεις για κινητά και εργαλεία μάρκετινγκ.

Επισκόπηση των εργαλείων μάρκετινγκ για κινητά

  • GroundTruth Ads Manager: Η τεχνολογία geofencing σε αυτήν την πλατφόρμα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να στοχεύουν δυνητικούς πελάτες με βάση το πού βρίσκονται. Αυτό τους δίνει πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία των ποδιών και την εμπλοκή.
  • Το AppsFlyer είναι ένα εργαλείο απόδοσης και ανάλυσης διαφημίσεων για κινητά που βοηθά στη βελτίωση των τρόπων με τους οποίους οι επιχειρήσεις αποκτούν νέους πελάτες, παρακολουθώντας την απόδοση των χρηστών σε διαφορετικές πλατφόρμες.
  • Τοπική: Χρησιμοποιεί αναλυτικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο, παρακολούθηση διατήρησης και μετρήσεις επιτυχίας καμπάνιας, για να κάνει τους χρήστες να συμμετέχουν περισσότερο στις εφαρμογές για κινητά.
  • Το Attentive είναι ένα εξατομικευμένο εργαλείο μάρκετινγκ SMS που χρησιμοποιεί AI για την ακριβή τμηματοποίηση των χρηστών και την αποστολή περιεχομένου, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να κάνουν εμπειρίες ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου που είναι διασκεδαστικές και χρήσιμες.
  • Το Braze είναι μια πλατφόρμα για την προσέλκυση πελατών που επιτρέπει το διακαναλικό μάρκετινγκ μέσω SMS, ειδοποιήσεων push και μηνυμάτων εντός εφαρμογής. Αυτό καθιστά δυνατή τη χρήση συνεπών στρατηγικών επικοινωνίας.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ για κινητά, να εμπλέξουν περισσότερο τους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις χρησιμοποιώντας αυτά τα εργαλεία και τις πλατφόρμες.

Analytics και μετρήσεις στο μάρκετινγκ για κινητά

Τα αναλυτικά στοιχεία και οι μετρήσεις στο μάρκετινγκ για κινητά είναι ζωτικής σημασίας για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των καμπανιών και τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων. Οι βασικές μετρήσεις για παρακολούθηση περιλαμβάνουν:

  1. Λήψεις εφαρμογών: Αυτό δείχνει το αρχικό ενδιαφέρον και την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μάρκετινγκ.
  2. Αφοσίωση χρηστών: Μετρήσεις όπως η διάρκεια της περιόδου σύνδεσης, οι προβολές οθόνης και οι αλληλεπιδράσεις βοηθούν στην αξιολόγηση του τρόπου αλληλεπίδρασης των χρηστών με την εφαρμογή.
  3. Ποσοστό διατήρησης: Μετρά το ποσοστό των χρηστών που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή με την πάροδο του χρόνου, υποδεικνύοντας την ικανοποίηση των χρηστών.
  4. Ποσοστό μετατροπής: Το ποσοστό των χρηστών που ολοκληρώνουν τις επιθυμητές ενέργειες, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς ή η εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο.
  5. Κόστος ανά εγκατάσταση (CPI): Αυτή η μέτρηση δείχνει πόσα δαπανώνται για την απόκτηση κάθε νέου χρήστη, συμβάλλοντας στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων.

Πρόσθετες σημαντικές μετρήσεις περιλαμβάνουν τους ημερήσιους ενεργούς χρήστες (DAU) και τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες (MAU), οι οποίοι παρακολουθούν τα επίπεδα δραστηριότητας των χρηστών και την απόδοση επένδυσης (ROI), η οποία μετρά τη συνολική κερδοφορία των προσπαθειών μάρκετινγκ.

Αναλύοντας αυτές τις μετρήσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκτήσουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών, να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και τελικά να βελτιώσουν την απόδοση της επένδυσής τους.

Activity with phone and laptop workspace

Source: Depositphotos

Συμπεριφορά καταναλωτή κινητής τηλεφωνίας

Κατανόηση των καταναλωτών κινητής τηλεφωνίας

Καθώς τα smartphones έχουν γίνει σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς συμπεριφέρονται οι χρήστες κινητών. Οι άνθρωποι ελέγχουν τα τηλέφωνά τους αρκετές φορές την ημέρα και περισσότερο από το 60% από αυτούς πιστεύουν ότι οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου είναι σημαντικές. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να αναζητήσουν τοπικές πληροφορίες και το 94% αυτών των ανθρώπων κάνουν κάτι αφού βρουν χρήσιμες πληροφορίες στο διαδίκτυο. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι το τοπικό SEO και οι στοχευμένες διαφημίσεις.

Το 70% των ανθρώπων που ψωνίζουν στα τηλέφωνά τους αρέσει να μπορούν να το κάνουν όποτε και όπου θέλουν, γεγονός που συχνά οδηγεί σε αυθόρμητες αγορές. Επίσης, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά τα τηλέφωνά τους ενώ παρακολουθούν άλλα μέσα, πράγμα που σημαίνει ότι το μάρκετινγκ για κινητά πρέπει να χρησιμοποιείται σε όλες τις πλατφόρμες. Οι ιστότοποι κοινωνικών μέσων όπως το Instagram και το Facebook έχουν μεγάλη επίδραση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν στα τηλέφωνά τους, ειδικά σε μέρη όπου το κοινωνικό εμπόριο αναπτύσσεται γρήγορα. Με αυτές τις πληροφορίες, οι εταιρείες μπορούν να αλλάξουν τα σχέδιά τους για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες επιθυμίες των πελατών κινητής τηλεφωνίας.

Τάσεις στη χρήση κινητών συσκευών

Οι τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους δείχνουν πόσο σημαντικοί είναι οι υπολογιστές στην καθημερινή ζωή. Από το 2024, το 96% όσων απάντησαν έχουν smartphone και περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο κάθε μέρα, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 3 ώρες και 50 λεπτά στο διαδίκτυο.

Ογδόντα δύο τοις εκατό των ατόμων ηλικίας 18 έως 34 ετών λένε ότι χρησιμοποιούν τις συσκευές τους πάρα πολύ, καθιστώντας τους πιο πιθανό να θέλουν να μειώσουν τον χρόνο οθόνης τους. Ακόμα κι έτσι, πολλοί άνθρωποι εξαρτώνται από τα smartphone τους για πολλά πράγματα, όπως ψώνια, πληρωμές και χρήση κοινωνικών μέσων.

Συγκεκριμένα, το 94% των ατόμων που χρησιμοποιούν τις συσκευές τους για να αναζητήσουν κοντινές πληροφορίες κάνουν κάτι.

Οι εφαρμογές για κινητά είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα τηλέφωνά τους. Καταλαμβάνουν πολύ περισσότερο χρόνο από την προβολή ιστού. Όταν οι άνθρωποι αγοράζουν νέα ηλεκτρονικά, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται πολύ για πράγματα όπως η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η ποιότητα εικόνας. Συνολικά, οι εταιρείες που θέλουν να συνδεθούν καλά με τους πελάτες πρέπει να κατανοήσουν αυτές τις τάσεις καθώς αλλάζει η τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας.

Προκλήσεις και μειονεκτήματα

Υπάρχουν μερικά κοινά προβλήματα με το μάρκετινγκ για κινητά που πρέπει να λύσουν οι επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους.

Ο κατακερματισμός συσκευών είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, επειδή διαφορετικές συσκευές, συστήματα που εκτελούνται και μεγέθη οθόνης καθιστούν δύσκολο να δοθεί στους χρήστες μια συνεπής εμπειρία. Για να μην χάσετε πιθανούς πελάτες λόγω τεχνικών προβλημάτων, αυτό πρέπει να δοκιμαστεί και να βελτιωθεί πολύ σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες.

Το γεγονός ότι η αγορά είναι πολύ γεμάτη (κορεσμένη αγορά) είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα. Οι άνθρωποι λαμβάνουν πολλά μηνύματα μάρκετινγκ κάθε μέρα και υπάρχουν εκατομμύρια εφαρμογές εκεί έξω, οπότε μπορεί να είναι δύσκολο να ξεχωρίσετε. Οι χρήστες μπορεί να κουραστούν από τις διαφημίσεις όταν βλέπουν πάρα πολλές διαφημίσεις ή δεν ενδιαφέρονται για αυτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό για τις επωνυμίες να ξεχωρίζουν δημιουργώντας περιεχόμενο που είναι χρήσιμο και έγκαιρο.

Οι ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής αποτελούν επίσης πρόβλημα, καθώς οι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο καχύποπτοι για τον τρόπο συλλογής και χρήσης των πληροφοριών τους. Η τήρηση των κανόνων και η ειλικρίνεια σχετικά με τον τρόπο χειρισμού των δεδομένων είναι σημαντική για την απόκτηση εμπιστοσύνης.

Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να καταλάβουμε πόσο επιτυχημένες είναι οι διαφημίσεις για κινητά. Συχνά απαιτούνται πολύπλοκα αναλυτικά στοιχεία για να καταλάβετε εάν ένα μήνυμα ώθησης οδήγησε στην ενέργεια που θέλατε ή αγνοήθηκε.

Τέλος, το μάρκετινγκ για κινητά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό, επομένως είναι σημαντικό για τις εταιρείες να βρουν καλές στρατηγικές που προσεγγίζουν το κοινό-στόχο τους και εκτελούν καμπάνιες σε πολλές πλατφόρμες. Η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων είναι σημαντική για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το μάρκετινγκ για κινητά.

Trends

Source: Depositphotos

Μελλοντικές τάσεις στο Mobile Marketing

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR), δύο νέα εργαλεία στο mobile marketing, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο τα brands αλληλεπιδρούν με τους πελάτες. Το AI βελτιώνει το μάρκετινγκ για κινητά δίνοντας στους εμπόρους:

  • Περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες τους
  • επιτρέποντάς τους να εξατομικεύουν μηνύματα σε πραγματικό χρόνο
  • Χρήση προγνωστικών αναλυτικών στοιχείων για αποτελεσματικότερη εκτέλεση καμπανιών
  • Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης, για παράδειγμα, εξετάζουν πώς συμπεριφέρονται οι χρήστες για να κάνουν το υλικό και τις προτάσεις πιο σχετικές με αυτούς.
  • Αυτό καθιστά τα ποσοστά αφοσίωσης και μετατροπής πολύ υψηλότερα

Η επαυξημένη πραγματικότητα προσθέτει σε αυτές τις δεξιότητες κάνοντας τις εμπειρίες πιο καθηλωτικές. Το AR χρησιμοποιείται από εταιρείες όπως η ΙΚΕΑ για να επιτρέψει στους πελάτες να δουν πώς θα φαίνονται τα έπιπλα στα σπίτια τους.

Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου με τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται από τη Sephora για να επιτρέψει στους πελάτες να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα.

Όταν το AI και το AR χρησιμοποιούνται μαζί, όχι μόνο βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, αλλά ενισχύουν επίσης τις πωλήσεις μέσω εξατομικευμένου και εμπλεκόμενου μάρκετινγκ.

Στο μέλλον, αυτές οι τεχνολογίες είναι πιθανό να είναι πιο βαθιά ενσωματωμένες, γεγονός που θα οδηγήσει σε πιο προηγμένες μεθόδους διαφημίσεων για κινητά. Καθώς οι άνθρωποι θέλουν πιο εξατομικευμένες εμπειρίες, οι μάρκες που χρησιμοποιούν καλά AI και AR πιθανότατα θα είναι σε θέση να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Οι προβλέψεις για το μέλλον της διαφήμισης για κινητά υπογραμμίζουν αρκετές βασικές τάσεις

  • Τεχνολογία 5G: Η ανάπτυξη του 5G θα επιτρέψει μεγαλύτερες ταχύτητες και χαμηλότερο λανθάνοντα χρόνο, επιτρέποντας πλουσιότερο περιεχόμενο, όπως βίντεο υψηλής ποιότητας και διαδραστικές διαφημίσεις, ενισχύοντας την αφοσίωση των χρηστών.
  • Επαυξημένη πραγματικότητα (AR): Η επαυξημένη πραγματικότητα θα γίνει πιο συνηθισμένη, προσφέροντας καθηλωτικές εμπειρίες, όπως εικονικές δοκιμές και οπτικοποιήσεις προϊόντων που αυξάνουν την αλληλεπίδραση των καταναλωτών.
  • Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση: Αυτές οι τεχνολογίες θα εξατομικεύσουν τις διαφημίσεις και θα αυτοματοποιήσουν τη διαχείριση καμπανιών, βοηθώντας τους εμπόρους να παρέχουν πιο σχετικό περιεχόμενο με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών.
  • Βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης: Καθώς η δημοτικότητα των φωνητικών βοηθών αυξάνεται, η βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση θα είναι απαραίτητη, απαιτώντας από τους διαφημιζόμενους να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για ερωτήματα συνομιλίας.
  • Περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής: Η άνοδος πλατφορμών όπως το TikTok θα αυξήσει τη ζήτηση για σύντομες διαφημίσεις βίντεο, αποτελεσματικές στην προσέλκυση προσοχής και στην αύξηση της αφοσίωσης.
  • Ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο: Με την αυξανόμενη εστίαση των καταναλωτών στο απόρρητο, οι διαφημιζόμενοι πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε διαφανείς πρακτικές δεδομένων, παρέχοντας παράλληλα εξατομικευμένες εμπειρίες.

Συνολικά, η διαφήμιση για κινητά έχει οριστεί για καινοτομία, δίνοντας έμφαση στην εξατομίκευση και τις καθηλωτικές εμπειρίες μέσω προηγμένων τεχνολογιών.

Digital marketing concept illustration showing laptop with megaphone, hands typing, and marketing icons including analytics, dollar sign, and engagement symbols on turquoise background.

Source: Depositphotos

Ο ρόλος των Social Media στο Mobile Marketing

Αρχικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ σημαντικά για το mobile marketing, επειδή έχουν μεγάλη επίδραση σε αυτό που αγοράζουν οι άνθρωποι. Περισσότερο από το 90% των ανθρώπων αναζητούν πληροφορίες προϊόντων στα κοινωνικά μέσα, γεγονός που το καθιστά σημαντικό μέρος για τις μάρκες να επιδεικνύουν τα προϊόντα τους. Επιπλέον, το μάρκετινγκ επιρροής λειτουργεί ιδιαίτερα καλά επειδή οι προτάσεις από άτομα που εμπιστεύονται οι άνθρωποι μπορούν να οδηγήσουν σε πωλήσεις, ιδιαίτερα μεταξύ της Gen Z και των millennials.

Επιπλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν επίσης τις αγορές καλύτερες, επιτρέποντας στους χρήστες να δημοσιεύουν κριτικές και να ανοίγουν βίντεο, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη και κάνει τους ανθρώπους πιο πιθανό να αγοράσουν. Επιπλέον, ο φόβος της απώλειας (FOMO) που προέρχεται από την προβολή δημοφιλών αγαθών στο Instagram και το TikTok μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να τα αγοράσουν αμέσως.

Καθώς οι κινητές συσκευές διευκολύνουν την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτούς τους ιστότοπους για να κάνουν μελέτη πριν αγοράσουν κάτι. Στην πραγματικότητα, περίπου το 51% των ανθρώπων που ψωνίζουν online πιστεύουν ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι καλά μέρη για να βρουν πληροφορίες σχετικά με προϊόντα, ενώ το 33% χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να αναζητήσουν πωλήσεις και προσφορές.

Συνοψίζοντας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ενεργούν οι άνθρωποι, αλλά είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για τις επωνυμίες να συνδεθούν με το κοινό τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να οικοδομήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών στον κόσμο του μάρκετινγκ για κινητά.

FAQ

Source: Depositphotos

Συχνές ερωτήσεις

Τι είναι το gamification στις επιχειρήσεις;

Η παιχνιδοποίηση στις επιχειρήσεις περιλαμβάνει την ενσωμάτωση στοιχείων που μοιάζουν με παιχνίδια σε περιβάλλοντα που δεν σχετίζονται με παιχνίδια για την ενίσχυση της δέσμευσης και των κινήτρων. Χρησιμοποιώντας πόντους, επίπεδα και ανταμοιβές, οι εταιρείες μπορούν να ενθαρρύνουν τις επιθυμητές συμπεριφορές μεταξύ εργαζομένων και πελατών. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα αφοσίωσης των Starbucks ανταμείβει τους πελάτες με αστέρια για αγορές, ενισχύοντας την αφοσίωση. Το Gamification παρέχει επίσης πολύτιμες πληροφορίες δεδομένων σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών και μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους κλάδους, από το λιανικό εμπόριο έως την υγειονομική περίθαλψη. Οι οργανισμοί που εφαρμόζουν το gamification συχνά βλέπουν αυξημένη παραγωγικότητα και κερδοφορία, καθώς ενισχύει σημαντικά τη συμμετοχή και την ικανοποίηση των χρηστών.

Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση πορτοφολιών για κινητά για πληρωμές στο μάρκετινγκ

Η χρήση πορτοφολιών για κινητά για πληρωμές στο μάρκετινγκ προσφέρει πολλά οφέλη:

  1. Βελτιωμένη αφοσίωση: Οι επωνυμίες μπορούν να στέλνουν προσφορές σε πραγματικό χρόνο και εξατομικευμένες προσφορές, ενισχύοντας την αφοσίωση των πελατών.
  2. Ευκολία: Οι συναλλαγές είναι γρήγορες και εύκολες, βελτιώνοντας την εμπειρία αγορών.
  3. Βελτιωμένη ασφάλεια: Τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το tokenization και ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας, μειώνουν τον κίνδυνο απάτης.
  4. Ενσωμάτωση αφοσίωσης: Τα κινητά πορτοφόλια ενσωματώνουν απρόσκοπτα ανταμοιβές αφοσίωσης, επιτρέποντας την αυτόματη συσσώρευση πόντων.
  5. Ανάλυση δεδομένων: Οι επιχειρήσεις αποκτούν γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, επιτρέποντας στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ.
  6. Αποδοτικότητα κόστους: Τα χαμηλότερα τέλη συναλλαγής σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους πληρωμής ωφελούν οικονομικά τις επιχειρήσεις.

Πώς μπορώ να αξιοποιήσω την τεχνολογία 5G για να βελτιώσω τις καμπάνιες μάρκετινγκ για κινητά

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας 5G μπορεί να βελτιώσει τις καμπάνιες μάρκετινγκ για κινητά με διάφορους τρόπους:

  1. Ταχύτερη απόδοση: Παρέχετε βίντεο υψηλής ποιότητας και διαδραστικό περιεχόμενο χωρίς buffering, βελτιώνοντας την αφοσίωση των χρηστών.
  2. Μάρκετινγκ σε πραγματικό χρόνο: Χρησιμοποιήστε χαμηλή καθυστέρηση για εξατομικευμένη παράδοση περιεχομένου με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών.
  3. Καθηλωτικές εμπειρίες: Εφαρμόστε AR και VR για να δημιουργήσετε ελκυστικές βιτρίνες προϊόντων.
  4. Ακριβείς υπηρεσίες βάσει τοποθεσίας: Χρησιμοποιήστε βελτιωμένη γεωγραφική στόχευση για υπερτοπικές διαφημίσεις.
  5. Στατιστικά βάσει δεδομένων: Αναλύστε γρήγορα δεδομένα, για να προσαρμόσετε καμπάνιες σε πραγματικό χρόνο.

Τι είναι το παιχνίδι πωλήσεων;

Η παιχνιδοποίηση πωλήσεων είναι η εφαρμογή στοιχείων που μοιάζουν με παιχνίδι στις διαδικασίες πωλήσεων για την ενίσχυση των κινήτρων και της δέσμευσης μεταξύ των ομάδων πωλήσεων. Αυτή η προσέγγιση μετατρέπει τις εργασίες ρουτίνας – όπως η κλήση προοπτικών, ο καθορισμός συναντήσεων και το κλείσιμο συμφωνιών – σε ανταγωνιστικές δραστηριότητες που ανταμείβουν τις επιθυμητές συμπεριφορές. Χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως πόντους, πίνακες κατάταξης και σήματα, η παιχνιδοποίηση πωλήσεων αξιοποιεί ψυχολογικές αρχές όπως η λειτουργική προετοιμασία, όπου η θετική ενίσχυση ενθαρρύνει την επανάληψη επιτυχημένων συμπεριφορών.

Γιατί έχει εκραγεί το mobile marketing τα τελευταία χρόνια;

Το μάρκετινγκ για κινητά έχει εκραγεί λόγω της ευρείας υιοθέτησης smartphone, με πάνω από 7,3 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα από την τεχνολογία 5G επιτρέπει πλουσιότερο περιεχόμενο και διαδραστικές διαφημίσεις. Περίπου το 59% της παγκόσμιας διαδικτυακής κίνησης προέρχεται πλέον από κινητές συσκευές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη στόχευσης αυτού του κοινού. Επιπλέον, το μάρκετινγκ για κινητά επιτρέπει εξαιρετικά εξατομικευμένες εμπειρίες με βάση τα δεδομένα των χρηστών, ενισχύοντας τα ποσοστά μετατροπών. Η ευκολία των αγορών εν κινήσει και η άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες προσελκύουν περαιτέρω τους καταναλωτές, καθιστώντας το mobile marketing μια ουσιαστική στρατηγική στο σημερινό ψηφιακό τοπίο.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η νέα γεννήτρια εικόνων Aurora του Grok: Τι σημαίνει για το ηλεκτρονικό σας εμπόριο
3 λεπτά για ανάγνωση

Η νέα γεννήτρια εικόνων Aurora του Grok: Τι σημαίνει για το ηλεκτρονικό σας εμπόριο

Το κοινωνικό δίκτυο X (πρώην Twitter) εισήγαγε ένα νέο χαρακτηριστικό στον βοηθό AI Grok – μια γεννήτρια εικόνων που ονομάζεται Aurora. Για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό αντιπροσωπεύει μια άλλη ευκαιρία να αυτοματοποιήσουν και να εξορθολογίσουν τη δημιουργία οπτικού περιεχομένου.

Ανάγνωση άρθρου
Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής γρήγορης μόδας Shein αντιμετωπίζει εμπόδια IPO
2 λεπτά για ανάγνωση

Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής γρήγορης μόδας Shein αντιμετωπίζει εμπόδια IPO

Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής γρήγορης μόδας Shein, ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας παγκοσμίως, αντιμετωπίζει προβλήματα προσπαθώντας να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Η Βρετανική Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (FCA) επεκτείνει τη διαδικασία έγκρισης της IPO, καθώς είναι απαραίτητη μια πιο προσεκτική εξέταση της αλυσίδας εφοδιασμού της εταιρείας.

Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram εγκαινιάζει δοκιμαστικούς τροχούς: Ένας ασφαλής χώρος για πειραματισμό περιεχομένου
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram εγκαινιάζει δοκιμαστικούς τροχούς: Ένας ασφαλής χώρος για πειραματισμό περιεχομένου

Το Instagram λανσάρει δοκιμαστικούς τροχούς, ένα πρωτοποριακό νέο εργαλείο που έχει ως στόχο να βοηθήσει τους δημιουργούς να δοκιμάσουν τη δουλειά τους με νέο κοινό πριν τη δημοσιεύσουν στους τρέχοντες ακόλουθούς τους σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Ένας τυπικός δημιουργός που υποφέρει και βοηθά να ανακουφίσει αυτό το δημιουργικό εργαλείο είναι το άγχος για την κυκλοφορία […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+