15 λεπτά για ανάγνωση

Σχεδιασμός UX και UI: Ποια είναι η διαφορά;

Το UX και το UI είναι ακρωνύμια που χρησιμοποιούνται συχνά μαζί. Ως αποτέλεσμα, μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αναφέρονται στους ίδιους ή παρόμοιους τομείς σχεδιασμού. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Ενώ το UX και το UI είναι συμπληρωματικά, διαφέρουν με πολλούς τρόπους. Τι σημαίνουν λοιπόν και πού ταιριάζει η χρηστικότητα;

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Σχεδιασμός UX και UI: Ποια είναι η διαφορά;
Πηγή: Unsplash.com

Τι είναι ο σχεδιασμός UX;

Το UX σημαίνει εμπειρία χρήστη. Στην πράξη, είναι η αίσθηση που έχουν οι χρήστες όταν αλληλεπιδρούν με ένα συγκεκριμένο ψηφιακό προϊόν, όπως ένας ιστότοπος ή μια εφαρμογή.

Ο σχεδιασμός UX είναι μια ποικίλη πειθαρχία που αντλεί από πολλούς διαφορετικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ψυχολογίας, του μάρκετινγκ, της έρευνας αγοράς, του σχεδιασμού, των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας. Συνδυάζει όλα αυτά και προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ελκυστικό και πρακτικό αποτέλεσμα για τον πελάτη.

Ο σχεδιασμός UX μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε ψηφιακά όσο και σε φυσικά προϊόντα. Ωστόσο, συχνά συνδυάζεται με το σχεδιασμό ιστοσελίδων. Ένας καλοφτιαγμένος σχεδιασμός UX θα εξασφαλίσει έναν σαφή ιστότοπο όπου οι πελάτες μπορούν να βρουν αυτό που χρειάζονται μέσα σε λίγα λεπτά. Ως αποτέλεσμα, είναι λιγότερο πιθανό να φύγουν και να μην ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Ο όρος “εμπειρία χρήστη” χρονολογείται από τη δεκαετία του 1990. Επινοήθηκε από τον Donald Norman, γνωστικό επιστήμονα στην Apple.

Είναι ενδιαφέρον, ωστόσο, ότι οι πρώτες ενδείξεις του UX μπορούν να εντοπιστούν στη δεκαετία του 1950, όταν εμφανίστηκε στη σκηνή ο Αμερικανός βιομηχανικός μηχανικός Henry Dreyfuss. Έγινε διάσημος για το σχεδιασμό μηχανών και τη βελτίωση της χρηστικότητάς τους. Οι ιδέες του είχαν ως στόχο να κάνουν τα μεμονωμένα προϊόντα να εξυπηρετούν τους ανθρώπους καλά και να είναι όσο το δυνατόν πιο εύχρηστα.

Ο Walt Disney ήταν επίσης υπεύθυνος για μια σημαντική αλλαγή στο σχεδιασμό UX. Οι ειδικοί τον θεωρούν τον πρώτο σχεδιαστή UX. Είχε εμμονή με τη δημιουργία μαγικών, καθηλωτικών και τέλειων εμπειριών χρήστη στα παραμύθια του.

Ας μην ξεχνάμε τη δεκαετία του 1970, η οποία εγκαινίασε την εποχή των προσωπικών υπολογιστών. Ο σχεδιασμός UX άρχισε να επεκτείνεται, αλλά δεν είχε όνομα. Μόνο όταν ο Donald Norman του έδωσε ένα όνομα.

Source: Unsplash.com

Βασικές αρχές σχεδιασμού UX

Όταν λέτε “καλός σχεδιασμός UX”, όλοι σκέφτονται κάτι διαφορετικό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν μερικές βασικές αρχές που το ορίζουν σαφώς.

  1. Να δίνετε πάντα προτεραιότητα στον χρήστη

Ο σχεδιασμός UX δίνει προτεραιότητα στον χρήστη. Αυτό μπορεί να ακούγεται απλό και προφανές, αλλά λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως η αντίληψη του πελάτη, μπορεί να ξεχαστεί από τον σχεδιαστή.

Ένας εξαιρετικός σχεδιασμός UX εξυπηρετεί τους χρήστες και τους βοηθά να λύσουν τα προβλήματά τους με τον ευκολότερο και ταχύτερο τρόπο. Ένα e-shop είναι μια καθαρή ιστοσελίδα όπου τα προϊόντα χωρίζονται σε μερικές βασικές κατηγορίες. Υπάρχει μια γραμμή αναζήτησης και, φυσικά, μια απλή διαδικασία πληρωμής.

Ο σχεδιασμός UX δεν πρέπει να δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα. Διαφορετικά, μπορεί να αποθαρρύνει ένα άτομο από την αγορά ή την περιήγηση στον ιστότοπο και να το κάνει να χάσει.

  1. Η απλότητα, η ιεραρχία και η συνέπεια είναι το κλειδί

Η απλότητα, η ιεραρχία και η συνέπεια επιτρέπουν στους χρήστες να βρουν αυτό που χρειάζονται σε δευτερόλεπτα και να κάνουν αυτό για το οποίο ήρθαν. Κάθε μία από αυτές τις δυνατότητες το κάνει διαφορετικά:

  • Απλότητα – ένας ιστότοπος δεν χρειάζεται να έχει τον πιο πρωτότυπο σχεδιασμό για να είναι εύκολος για έναν χρήστη να πλοηγηθεί. Η απλότητα αφορά περισσότερο τον περιορισμό περιττών στοιχείων και βημάτων που περιπλέκουν την εμπειρία του χρήστη.
  • Ιεραρχία – η κατάλληλη τοποθέτηση χρωμάτων, γραμματοσειρών και άλλων στοιχείων θα διασφαλίσει ότι οι χρήστες μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα στον ιστότοπο. Θα βρουν όλα όσα χρειάζονται πολύ γρήγορα, αυξάνοντας αυτόματα τις πιθανότητές τους να κάνουν αγορές, να εγγραφούν κ.λπ.
  • Συνέπεια – η χρήση των ίδιων χρωμάτων, γραμματοσειρών και άλλων στοιχείων που σχετίζονται με την επωνυμία σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιείτε για να επικοινωνείτε με τον χρήστη βελτιώνει και ενθαρρύνει επίσης την εμπειρία χρήστη.
  1. Λειτουργικότητα πρώτα, σχεδιασμός δεύτερος

Ο σχεδιασμός UX στοχεύει να διευκολύνει τις μεμονωμένες δραστηριότητες, όπως η εύρεση προϊόντων ή αγορών, για τους χρήστες. Ενώ η εμφάνιση και η αίσθηση ενός ψηφιακού προϊόντος είναι σημαντικές, η λειτουργικότητα έρχεται πάντα πρώτη.

  1. Η έμπνευση πρέπει να προέρχεται από το οικείο

Πολλοί σχεδιαστές UX συχνά δημιουργούν αντισυμβατικά και over-the-top προϊόντα που οι άνθρωποι δεν ξέρουν τι να περιμένουν. Αυτό δημιουργεί περιττά εμπόδια για αυτούς, οδηγώντας τους τελικά να εγκαταλείψουν την εφαρμογή ή τον ιστότοπο.

Με άλλα λόγια, ο καλός σχεδιασμός UX πρέπει να βασίζεται σε καθιερωμένα πλαίσια σχεδιασμού. Οι χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν αυτά τα πλαίσια και να μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα σε αυτά.

Source: Unsplash.com

Τι λύνει ο σχεδιασμός UX;

Ο σχεδιασμός UX καλύπτει διάφορους τομείς, όπως:

  • Ο σχεδιασμός αλληλεπίδρασης – επίσης γνωστός ως IxD, είναι η διαδικασία ανακάλυψης του τρόπου με τον οποίο ένα άτομο αλληλεπιδρά με ένα προϊόν για να απλοποιήσει τη διαδικασία και να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Επιπλέον, ο σχεδιασμός αλληλεπίδρασης αφορά την παρατήρηση του τρόπου συμπεριφοράς του προϊόντος όταν το χρησιμοποιεί το άλλο μέρος, δηλαδή ποια ανατροφοδότηση παρέχει και πώς μπορεί να αντιδράσει ένα άτομο.
  • Έρευνα χρηστών – μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε για να κατανοήσετε τους χρήστες και να ανακαλύψετε τα προβλήματά τους. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να σχεδιάσετε αποτελεσματικές λύσεις για να προσαρμόσετε το προϊόν σας ώστε να είναι εύκολο στη χρήση και πρακτικό.
  • Αρχιτεκτονική πληροφοριών – χρησιμοποιείται για να βοηθήσει τους χρήστες να πλοηγηθούν στα προϊόντα και τις πληροφορίες που παρέχετε. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στην αποτελεσματική οργάνωση και διάρθρωση του περιεχομένου.
  • Προσαρμοστικότητα ιστού – διασφαλίζει ότι η διεπαφή χρήστη εμφανίζεται καλά σε διάφορες συσκευές, από επιτραπέζιο υπολογιστή έως tablet έως κινητό.
  • Περιεχόμενο – το περιεχόμενο στον ιστότοπο είναι επίσης σημαντικό για το UX. Τα άρθρα, οι περιγραφές προϊόντων και άλλα κείμενα επηρεάζουν σημαντικά την εμπειρία του χρήστη. Επομένως, είναι σημαντικό να ελέγξετε ότι το κείμενο είναι κατάλληλο για την τοποθεσία, σχετίζεται με εικόνες ή άλλα οπτικά στοιχεία και είναι σχετικό.
  • Δημιουργία personas – Οι σχεδιαστές UX μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες που συλλέγουν για να δημιουργήσουν personas για τα οποία στη συνέχεια σχεδιάζουν ιστότοπους, εφαρμογές και άλλα προϊόντα.
  • Άλλοι τομείς – Το UX περιλαμβάνει δεκάδες διαφορετικούς τομείς, όπως η χρηστικότητα, η προσβασιμότητα και η εικονική πραγματικότητα.

Συμβουλές εμπειρογνωμόνων

Στο UX και AI, μια περσόνα είναι ένας χαρακτήρας που αντιπροσωπεύει τις ανάγκες, τους στόχους και τις συμπεριφορές μιας συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων. Βοηθά στην κατανόηση των χρηστών και στη δημιουργία πιο πολύτιμου και καλύτερου περιεχομένου.

Τι είναι ο σχεδιασμός AI;

Το UI είναι συντομογραφία του “user interface”. Αυτός ο τομέας σχεδιασμού επικεντρώνεται στην αισθητική ενός προϊόντοςκαι στα γραφικά του. Η διεπαφή χρήστη περιλαμβάνει όλα όσα βλέπετε σε έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή, όπως εικόνες, κείμενο, πανό, κουμπιά κ.λπ.

Η διεπαφή χρήστη είναι ζωτικής σημασίας επειδή μπορεί να πείσει τους χρήστες να παραμείνουν στον ιστότοπο και να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Επηρεάζει επίσης σημαντικά το UX επειδή μπορεί να το βελτιώσει. Ένας όμορφος και λειτουργικός ιστότοπος θα κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται πολύ καλύτερα από έναν ακατάστατο όπου ένα στοιχείο είναι στρωμένο πάνω στο άλλο και δεν σχετίζεται με το σύνολο.

Η ιστορία του UI ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 με την εισαγωγή του υπολογιστή Xerox Alto, του πρώτου που είχε ένα εξελιγμένο περιβάλλον εργασίας χρήστη. Αυτό είναι επίσης γνωστό ως γραφικό περιβάλλον εργασίας χρήστη ή GUI.

Ο υπολογιστής Xerox είχε επικαλυπτόμενα παράθυρα, αναδυόμενα μενού και εικονίδια ή κουμπιά για κάθε λειτουργία, πράγμα που σήμαινε ότι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από άτομα χωρίς ειδική εκπαίδευση πληροφορικής.

Αυτή η αλλαγή έκανε τους υπολογιστές προσβάσιμους σε ένα ευρύτερο φάσμα ανθρώπων και βελτίωσε τη συνολική εμπειρία χρήστη.

Τύποι σχεδίασης περιβάλλοντος εργασίας χρήστη

Ο σχεδιασμός περιβάλλοντος εργασίας χρήστη έχει μερικούς βασικούς τύπους, οι οποίοι είναι:

  • Γραφική διεπαφή χρήστη (GUI) – είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους τύπους διεπαφής που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ιστότοπων και εφαρμογών. Επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν μέσω εύχρηστων εικονιδίων και κουμπιών που κάνουν κλικ με ποντίκι ή trackpad. Ένα καλό παράδειγμα ενός GUI είναι η αρχική οθόνη ή η επιφάνεια εργασίας.
  • Διεπαφή χρήστη φωνής (VUI) – επίσης γνωστή ως διεπαφή χρήστη ομιλίας. Η δουλειά του είναι να αναγνωρίζει την ομιλία για να κατανοεί τις φωνητικές εντολές. Σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως. Παραδείγματα VUI είναι δημοφιλείς βοηθοί φωνής όπως το Siri, το Google Home ή η Alexa της Amazon.
  • Διεπαφή βάσει μενού – Μπορούμε επίσης να αναφερθούμε σε αυτό ως διεπαφή βάσει μενού. Μέσα σε αυτό, οι χρήστες αλληλεπιδρούν με ένα πρόγραμμα ή σύστημα μέσω μιας σειράς μενού. Αυτά τα μενού είναι επιλογές ή εντολές που επιλέγονται χρησιμοποιώντας ένα δείκτη, οθόνη αφής ή πληκτρολόγιο. Οι διεπαφές που βασίζονται σε μενού μπορούν να βρεθούν στα ΑΤΜ, για παράδειγμα.
  • Διεπαφή γραμμής εντολών – είναι μια διεπαφή που βασίζεται σε κείμενο όπου πληκτρολογείτε εντολές. Στη συνέχεια, οι εντολές αλληλεπιδρούν με το λειτουργικό σύστημα. Αυτός ο τύπος διεπαφής ήταν διαδεδομένος στο παρελθόν, αλλά θα τον συναντήσετε ακόμα και σήμερα, για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιείτε Node.js.
  • Εικονική πραγματικότητα (VR) – Η εικονική πραγματικότητα δημιουργεί την ψευδαίσθηση του πραγματικού κόσμου. Είναι ακόμα στα σπάργανα, αλλά αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα, οπότε θα το βλέπετε όλο και περισσότερο ως σχεδιαστής AI.

Γνωρίζατε ότι…;

Η φωνητική διεπαφή χρήστη χρησιμοποιήθηκε από σχεδιαστές AI πολύ πριν από την έκρηξη του φωνητικού βοηθού. Το χρησιμοποίησαν για να βελτιστοποιήσουν ιστότοπους για άτομα με αναπηρίες.

Βασικές αρχές τεχνητής νοημοσύνης

Υπάρχουν μερικές βασικές αρχές που χαρακτηρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη καλής ποιότητας. Αυτά είναι:

Απλότητα

Αυτό είναι το ίδιο με το UX. Ένας απλός σχεδιασμός διεπαφής χρήστη διευκολύνει τους χρήστες να πλοηγηθούν σε έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν σε αυτό για το οποίο βρίσκονται εκεί.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα απλής διεπαφής χρήστη είναι το Google Home. Θα βρείτε μόνο τη γραμμή αναζήτησης, κουμπιά και μερικές επιπλέον πληροφορίες.

Source: Unsplash.com

ΣυνέπειαΗ χρήση στοιχείων που είναι ίδια ή παρόμοια με κάποιο τρόπο διευκολύνει τους χρήστες να συνηθίσουν στο σχεδιασμό και να προβλέψουν τι θα υπάρχει στην επόμενη υποσελίδα. Αυτό επιταχύνει, για παράδειγμα, την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών.

Ο ιστότοπος του Facebook είναι ένα καλό παράδειγμα συνέπειας. Η επάνω γραμμή και η πλαϊνή γραμμή είναι πολύ παρόμοιες και πάντα παρούσες, δίνοντας στους χρήστες γρήγορη πρόσβαση σε διαφορετικές ενότητες, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται.

Οπτική ιεραρχία

Εδώ συναντώνται το UI και το UX. Με τη σωστή τακτοποίηση των στοιχείων, μπορείτε να κατευθύνετε την προσοχή των χρηστών και να διευκολύνετε την πλοήγηση στον ιστότοπο ή την εφαρμογή. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την ιεραρχία για να επισημάνετε συγκεκριμένες πληροφορίες και να διασφαλίσετε ότι οι επισκέπτες δεν θα τις χάσουν. Στην περίπτωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, αυτό μπορεί να σημαίνει την τοποθέτηση προϊόντων με έκπτωση στην κορυφή της κύριας σελίδας.

Ανάδραση

Οι χρήστες χρειάζονται άμεση ανατροφοδότηση όταν αλληλεπιδρούν με στοιχεία ενός ιστότοπου ή μιας εφαρμογής. Αυτό τους δίνει μια αίσθηση ελέγχου και τους καθησυχάζει ότι αυτό που κάνουν έχει αποτέλεσμα.

Η ανατροφοδότηση μπορεί να έχει τη μορφή οπτικών ή ηχητικών ενδείξεων. Ορισμένες εφαρμογές, όπως το Messenger, χρησιμοποιούν ακόμη και έναν συνδυασμό των δύο.

Προσβασιμότητα

Η καλή τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει επίσης να διασφαλίζει την προσβασιμότητα, ώστε ένα άτομο με αναπηρία να μπορεί να χρησιμοποιεί το ψηφιακό προϊόν.

Η προσβασιμότητα θα πρέπει να περιλαμβάνει παράγοντες όπως η προσαρμογή της χρωματικής αντίθεσης ή του μεγέθους της γραμματοσειράς. Επιπλέον, εξετάστε το ενδεχόμενο να ενσωματώσετε τη φωνητική ανάγνωση ή την πλοήγηση μέσω πληκτρολογίου στον ιστότοπο ή την εφαρμογή.

Source: Unsplash.com

Σαφήνεια

Πρόκειται για την παρουσίαση πληροφοριών με σαφή τρόπο που μπορεί να κατανοήσει το κοινό-στόχος σας. Εάν έχετε ένα e-shop ή μια ιστοσελίδα που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, επιλέξτε απλή γλώσσα, ευανάγνωστες γραμματοσειρές και χρώματα που δεν εμποδίζουν την περιήγηση στο περιεχόμενο. Ένα ανοιχτό φόντο με σκοτεινή γραμματοσειρά είναι ιδανικό.

Αισθητική και οπτική έκκληση

Η τεχνητή νοημοσύνη επικεντρώνεται κυρίως στην εμφάνιση και την αίσθηση του προϊόντος, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά το πώς αισθάνεται ένα άτομο όταν το χρησιμοποιεί. Επομένως, ως σχεδιαστής διεπαφής χρήστη, θα ασχοληθείτε με τη δημιουργία μιας ελκυστικής, ελκυστικής, ελκυστικής διεπαφής που ευθυγραμμίζεται με την επωνυμία ή την επωνυμία της.

Δυνατότητα προσαρμογής

Αυτό το σημείο επικεντρώνεται στην προσαρμογή του ιστότοπου και της εφαρμογής σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης. Αυτό είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού AI στον σημερινό κόσμο, όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούν διάφορες συσκευές, από κινητά τηλέφωνα έως tablet έως υπολογιστές.Γνωρίζατε ότι…;

Η ικανότητα ενός ιστότοπου ή μιας εφαρμογής να προσαρμόζεται σε διαφορετικές οθόνες ονομάζεται επίσης “ανταπόκριση”;

Στοιχεία σχεδίασης περιβάλλοντος εργασίας χρήστη

Ο σχεδιασμός περιβάλλοντος εργασίας χρήστη λειτουργεί με πολλά στοιχεία. Τα πιο συνηθισμένα που θα συναντήσετε είναι:

  • Χρώματα – δεν χρειάζεται να το παρακάνετε. Εάν τα συνδυάσετε, χρησιμοποιήστε παρόμοιες αποχρώσεις για να αποφύγετε τη δημιουργία επιθετικών αντιθέσεων.
  • Γραμματοσειρά – πρέπει να είναι ευανάγνωστη, ώστε να μην δυσκολεύει τους χρήστες να αλληλεπιδρούν με την εφαρμογή. Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα από ένα στο σχεδιασμό διεπαφής χρήστη. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι όλες οι γραμματοσειρές που επιλέγετε συνεργάζονται.
  • Οι εικόνες μπορεί να είναι φωτογραφίες, διάφορα γραφικά στοιχεία ή γραφήματα. Βελτιώνουν έναν ιστότοπο ή άλλο ψηφιακό προϊόν και παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες.
  • Κινούμενα σχέδια και εφέ – αυτά είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη σε έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή και μπορούν να επιστήσουν την προσοχή σε συγκεκριμένες πληροφορίες. Ωστόσο, προσέξτε να μην τα κάνετε ενοχλητικά και δυσάρεστα όταν τα επιλέγετε.
  • Δευτερεύοντα γραφικά στοιχεία – αυτά περιλαμβάνουν κουμπιά και φόρμες που διασπούν το κείμενο, προσελκύουν την προσοχή και διευκολύνουν την πλοήγηση στη σελίδα.

Ποιο είναι το επίκεντρο του σχεδιασμού διεπαφής χρήστη;

Η περιγραφή εργασίας ενός σχεδιαστή περιβάλλοντος εργασίας χρήστη συνήθως περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση των χρηστών και των προτιμήσεών τους
  • Μάθετε πώς αισθάνονται οι χρήστες για τα προϊόντα (ιστότοπος, εφαρμογή κ.λπ.)
  • Δημιουργία πρωτοτύπων διεπαφών χρήστη
  • Δημιουργία και χρήση διαδραστικών στοιχείων και κινούμενων εικόνων
  • Προσαρμογή του προϊόντος για όλα τα μεγέθη οθόνης
  • Εφαρμογή σχεδιαστικών λύσεων

Source: Unsplash.com

Οι διαφορές μεταξύ σχεδιασμού UX και UI

Η κύρια διαφορά μεταξύ του σχεδιασμού UX και UI είναι ότι το UX επικεντρώνεται στη συνολική εμπειρία του χρήστη όταν αλληλεπιδρά με ένα προϊόν. Αντίθετα, το UI έχει να κάνει με την οπτική παρουσίαση ενός ιστότοπου, μιας εφαρμογής ή άλλης διεπαφής.

Το UX αναζητά επίσης και λύνει τα προβλήματα των ανθρώπων κατά τη χρήση του προϊόντος. Στη συνέχεια, το UI βασίζεται στις λύσεις UX και προσπαθεί να τις κάνει αισθητικά ευχάριστες, συναρπαστικές και διαισθητικές.

Καθ ‘όλη τη διαδικασία σχεδιασμού, το UX έρχεται πρώτο. Η διεπαφή χρήστη έρχεται στη συνέχεια μόλις ο σχεδιαστής εντοπίσει τα προβλήματα και επινοήσει λύσεις.

Και να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε UX μόνο στον ψηφιακό κόσμο. Έχει επίσης τη θέση του στο σχεδιασμό φυσικών προϊόντων. Από την άλλη, η διεπαφή χρήστη ισχύει μόνο για τον ψηφιακό κόσμο, δηλαδή ιστότοπους, εφαρμογές για κινητά και ούτω καθεξής.

Διαφορές μεταξύ σχεδιαστών UX και UI

Οι δεξιότητες που απαιτούνται από έναν σχεδιαστή UX και UI είναι ελάχιστα διαφορετικές. Και οι δύο πρέπει να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες. Θα πρέπει επίσης να αισθάνονται άνετα να ερευνούν τη συμπεριφορά των χρηστών και να δημιουργούν και να δοκιμάζουν πρωτότυπα.

Ορισμένες διαφορές περιλαμβάνουν το γεγονός ότι ένας σχεδιαστής UX πρέπει να είναι κριτικός στοχαστής και να κατανοεί την αρχιτεκτονική πληροφοριών. Ένας σχεδιαστής διεπαφής χρήστη, από την άλλη πλευρά, πρέπει να έχει δημιουργική νοοτροπία και γνώση του ανταποκρινόμενου σχεδιασμού.

Ένας σχεδιαστής UX επικεντρώνεται περισσότερο στη χρηστικότητα και την πρακτικότητα, ενώ ένας σχεδιαστής UI επικεντρώνεται στη διαδραστικότητα και τα χαρακτηριστικά επωνυμίας (γραμματοσειρές, χρώματα κ.λπ.).

Εργαλεία σχεδίασης UX και UI

Ως σχεδιαστής UX και UI, έχετε πολλά εργαλεία για να επιταχύνετε και να βελτιστοποιήσετε ολόκληρη τη διαδικασία και να εξασφαλίσετε ακριβή αποτελέσματα. Μερικά από τα πιο δημοφιλή περιλαμβάνουν:

  • Figma – ένα ισχυρό εργαλείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τόσο για UX όσο και για UI. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που βασίζεται σε σύννεφο που επιτρέπει την ομαδική συνεργασία σε πραγματικό χρόνο και διαθέτει δεκάδες δυνατότητες για σχεδιασμό, δοκιμή και πρωτότυπα σχέδια.
  • Το Adobe XD είναι ιδανικό για σχεδιασμό και δημιουργία πρωτοτύπων και μπορεί εύκολα να επεκταθεί με άλλα εργαλεία της Adobe. Τα οφέλη περιλαμβάνουν ευκολία χρήσης, υψηλή απόδοση, σαφήνεια και συνεργασία σε πραγματικό χρόνο.
  • Λαβύρινθος – Ένα προηγμένο εργαλείο δοκιμής εμπειρίας χρήστη που σας βοηθά να συλλέγετε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα σχετικά με τους χρήστες σας. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν χρειάζεστε γρήγορα σχόλια για να επικυρώσετε τα σχέδια που πρόκειται να υλοποιήσετε.
  • Sketch – ένα εργαλείο σχεδιασμένο ειδικά για το λειτουργικό σύστημα MacOS. Επικεντρώνεται κυρίως σε διανυσματικά γραφικά, αλλά έχει δεκάδες άλλα χαρακτηριστικά. Μπορείτε επίσης εύκολα να το ενσωματώσετε με πλατφόρμες όπως το InVision, το Zeplin ή το Abstract.
  • Webflow – ένα δημοφιλές εργαλείο για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοσελίδων. Σας επιτρέπει να δημιουργείτε ανταποκρινόμενους και οπτικά ελκυστικούς ιστότοπους χωρίς να γράφετε κώδικα. Τα βασικά πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν έναν οπτικό επεξεργαστή με διαισθητική λειτουργικότητα μεταφοράς και απόθεσης, εργαλεία για τη δημιουργία ελκυστικών κινούμενων εικόνων και γρήγορη, ασφαλή φιλοξενία.
  • InVision – ένα άλλο προηγμένο εργαλείο για πρωτότυπα και συνεργασία. Διαθέτει δεκάδες χαρακτηριστικά που σας επιτρέπουν να το χρησιμοποιήσετε καθ ‘όλη τη διαδικασία σχεδιασμού – από την αρχική ιδέα έως το τελικό προϊόν. Το InVision είναι απλό στη χρήση, εύκολο στην κατανόηση και προσαρμόσιμο για να ταιριάζει στις ανάγκες σας.

Source: Unsplash.com

Τι είναι η χρηστικότητα;

Είναι ένα χαρακτηριστικό που περιγράφει πώς ένα άτομο μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία για να επιτύχει τον στόχο του. Πολλοί άνθρωποι συχνά το συγχέουν με το σχεδιασμό UX επειδή εμπίπτει σε αυτήν την ομπρέλα. Ωστόσο, δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Η διαφορά μεταξύ των δύο εννοιών είναι ότι το UX είναι ένα πολύπλοκο σύνολο που επικεντρώνεται σε ολόκληρη την αλληλεπίδραση του χρήστη με το προϊόν. Η χρηστικότητα, από την άλλη πλευρά, επικεντρώνεται μόνο στο εάν το προϊόν είναι εύκολο για ένα άτομο στη χρήση και αν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του.

Το επίπεδο χρηστικότητας ενός σχεδίου βασίζεται στον τρόπο με τον οποίο τα χαρακτηριστικά του ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ανθρώπων. Σύμφωνα με τον όμιλο Nielsen Norman, αυτό το χαρακτηριστικό είναι το δεύτερο πιο σημαντικό στο UX και το UI, αμέσως μετά τη χρηστικότητα. Επομένως, μην το πάρετε ελαφρά.

Τα βασικά στοιχεία της χρηστικότητας

Η χρηστικότητα χαρακτηρίζεται από διάφορα βασικά στοιχεία, όπως:

  • Αποδοτικότητα – ένας σχεδιασμός που πληροί τις απαιτήσεις χρηστικότητας και επιτρέπει στους χρήστες να εκτελούν μεμονωμένες εργασίες εύκολα, γρήγορα και χωρίς εμπόδια.
  • Δέσμευση – η χρηστικότητα παρακινεί τους ανθρώπους να απολαμβάνουν τη χρήση ενός ψηφιακού προϊόντος και να επιστρέφουν τακτικά σε αυτό.
  • Ανοχή σφαλμάτων – η διεπαφή χρήστη πρέπει να είναι σαφής, ώστε ο χρήστης να κάνει όσο το δυνατόν λιγότερα λάθη. Αυτά μπορούν να παρατείνουν τη διαδικασία αγοράς ή χρήσης μιας εφαρμογής και να οδηγήσουν σε απογοήτευση.
  • Απομνημόνευση – η χρηστικότητα καθιστά εύκολο και γρήγορο για ένα άτομο να μάθει πώς να χρησιμοποιεί ένα σύστημα, έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή. Με αυτόν τον τρόπο, όταν επιστρέψουν, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να κάνουν μια γρήγορη αγορά ή να χρησιμοποιήσουν ορισμένες από τις δυνατότητες.
Πιο πρόσφατα από την κατηγορία UX, UI, σχεδιασμός
Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Οικονομικές τάσεις: Αύξηση των αποταμιεύσεων στην ΕΕ και ανάκαμψη των δαπανών των ΗΠΑ
3 λεπτά για ανάγνωση

Οικονομικές τάσεις: Αύξηση των αποταμιεύσεων στην ΕΕ και ανάκαμψη των δαπανών των ΗΠΑ

Οι οικονομικές τάσεις έχουν αποκλίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μετά την επιδημία, όπως σημειώνουν οι Financial Times (FT). Ενώ και οι δύο περιοχές παρουσίασαν υψηλότερες αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια των lockdown, οι Αμερικανοί έχουν πλέον αυξήσει τις δαπάνες τους, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη. Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι διατήρησαν υψηλότερα ποσοστά αποταμίευσης, εν μέρει λόγω […]

Ανάγνωση άρθρου
Meta Ad Control: Νέες δυνατότητες για διαφημιζόμενους
3 λεπτά για ανάγνωση

Meta Ad Control: Νέες δυνατότητες για διαφημιζόμενους

Το Meta Ad Control εισήγαγε αρκετά νέα εργαλεία και ενημερώσεις για να παρέχει στις επιχειρήσεις μεγαλύτερο έλεγχο της ασφάλειας των διαφημίσεών τους στο Facebook και το Instagram. Αυτό εκπληρώνει τη δέσμευσή τους για την προστασία του εμπορικού σήματος. Πώς θα επηρεάσουν πραγματικά αυτές οι αλλαγές τους διαφημιζόμενους;

Ανάγνωση άρθρου
Οι CMOs υιοθετούν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη παρά την περιορισμένη κατανόηση
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι CMOs υιοθετούν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη παρά την περιορισμένη κατανόηση

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει αυξανόμενη δημοτικότητα στο μάρκετινγκ, με το 90% των οργανισμών να σχεδιάζουν να επενδύσουν σε αυτήν. Ωστόσο, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των διευθυντών μάρκετινγκ παραδέχονται ότι δεν κατανοούν πλήρως αυτήν την τεχνολογία ή τον πιθανό αντίκτυπό της στις επιχειρηματικές διαδικασίες. Αυτή η έλλειψη γνώσεων μπορεί να εμποδίσει […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+