Τι είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ;
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει όλες τις μορφές μάρκετινγκ που διεξάγονται μέσω του Διαδικτύου και των διαδικτυακών καναλιών. Προωθεί και διανέμει κυρίως διαφημίσεις, δημιουργεί μάρκες και επικοινωνεί με τους πελάτες.
Το καλά σχεδιασμένο και εκτελεσμένο διαδικτυακό μάρκετινγκ επιτρέπει στις μάρκες να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Τα αποτελέσματα μεμονωμένων καμπανιών μπορούν να παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντάς σας να απαντήσετε αμέσως.
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσετε πελάτες. Όχι μόνο προσφέρει πολλές ευκαιρίες, καθώς το διαδίκτυο χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, αλλά είναι επίσης πιο προσιτό από άλλες μορφές διαφήμισης (όπως η τηλεόραση). Ακόμη και μικρότερες μάρκες με περιορισμένους προϋπολογισμούς μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά απλούστερες καμπάνιες μάρκετινγκ.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ διαδικτυακού και ψηφιακού μάρκετινγκ;
Η διαφορά μεταξύ διαδικτυακού και ψηφιακού μάρκετινγκ είναι συχνά ασαφής. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι συγχέουν τους όρους ή τους χρησιμοποιούν εναλλακτικά. Αυτό δεν είναι σωστό. Κάθε ένας από αυτούς τους τύπους μάρκετινγκ σημαίνει κάτι διαφορετικό.
- Ψηφιακό μάρκετινγκ – ένας ευρύτερος όρος που αναφέρεται σε όλες τις μορφές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν ψηφιακή τεχνολογία για την προώθηση υπηρεσιών και αγαθών. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τα διαδικτυακά κανάλια όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ιστότοποι, οι διαφημίσεις της ΔΕΗ ή τα ενημερωτικά δελτία, επικεντρώνεται επίσης στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και άλλα ψηφιακά εργαλεία.
- Online μάρκετινγκ – αυτός είναι ένας πιο συγκεκριμένος όρος για το μάρκετινγκ που συμβαίνει αποκλειστικά στο διαδίκτυο, δηλαδή μέσω του Διαδικτύου. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ δημοφιλές και κατάλληλο τόσο για μεγάλες μάρκες όσο και για μικρότερα άτομα.
Online vs. offline μάρκετινγκ
Στο πλαίσιο του διαδικτυακού μάρκετινγκ, μπορεί επίσης να συναντήσετε τον όρο μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης. Το τελευταίο αναφέρεται σε μια μορφή μάρκετινγκ που λαμβάνει χώρα εκτός του διαδικτύου. Χρησιμοποιεί παραδοσιακά κανάλια και μεθόδους όπως ραδιόφωνο, τηλεόραση, έντυπα, διαφημιστικές πινακίδες ή εκδηλώσεις (εμπορικές εκθέσεις, συνέδρια κ.λπ.) για την προώθηση μιας μάρκας ή προϊόντων.
Το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης είναι συχνά πιο ακριβό από το διαδικτυακό μάρκετινγκ. Ως εκ τούτου, είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιηθεί από μεγάλες εταιρείες και εταιρείες που παράγουν υψηλά κέρδη.
Συμβουλές εμπειρογνωμόνων : Αν και το διαδικτυακό μάρκετινγκ γίνεται όλο και πιο δημοφιλές, το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, στοχεύει αποτελεσματικά ομάδες ατόμων με περιορισμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο ή ελάχιστη χρήση.
Ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματα του διαδικτυακού μάρκετινγκ;
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως:
- Ευρεία εμβέλεια
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας παγκοσμίως, κάτι που αποτελεί εξαιρετικό πλεονέκτημα εάν στέλνετε τα προϊόντα σας στο εξωτερικό. Αυτό σας δίνει αυτόματα πρόσβαση σε εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες που δεν θα μπορούσατε να προσεγγίσετε μέσω παραδοσιακών καναλιών.
- Ακριβής στόχευση
Με το παραδοσιακό μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης, έχετε ελάχιστο έλεγχο για το ποιος βλέπει το περιεχόμενό σας. Ακόμα κι αν πληρώνετε για να διαφημιστείτε σε ένα εμπορικό περιοδικό ή σε ένα τηλεοπτικό κανάλι, μπορείτε να επιλέξετε ποιον θέλετε να στοχεύσετε κατά τη δημιουργία διαδικτυακών καμπανιών.
Αντίθετα, κατά τη δημιουργία μιας διαδικτυακής καμπάνιας, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ακριβές κοινό-στόχο με βάση την ηλικία, το φύλο, τα δημογραφικά στοιχεία, την αγοραστική συμπεριφορά, τις αξίες και πολλούς άλλους παράγοντες. Αυτό διασφαλίζει ότι η διαφήμισή σας θα προβληθεί από άτομα που είναι πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας, δίνοντάς σας πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
- Μετρησιμότητα
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι πολύ εύκολο να μετρηθεί. Μπορείτε να αναλύσετε μεμονωμένες καμπάνιες με βάση διάφορες παραμέτρους και παράγοντες, όπως μετατροπές , επισκεψιμότητα ιστότοπου, κλικ ή μερίδια περιεχομένου.
Ανάλογα με τα αποτελέσματα των καμπανιών, θα λάβετε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το τι λειτουργεί με τους πελάτες σας , τι δεν λειτουργεί και τι δεν χρειάζεται να κάνετε πια. Αυτό σας εξοικονομεί αποτελεσματικά χρόνο και χρήμα.
- Αυξημένη αφοσίωση
Οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ επιτρέπουν μόνο μονόδρομη επικοινωνία. Αυτό σημαίνει ότι η αλληλεπίδραση τελειώνει μόλις δώσετε στους πελάτες κάποιες πληροφορίες μέσω τηλεόρασης, εκτύπωσης ή ραδιοφώνου. Δεν ξέρετε πώς αισθάνεται το άλλο μέρος για το προϊόν ή την υπηρεσία.
Η ανατροφοδότηση είναι κρίσιμη στο μάρκετινγκ. Μπορεί να σας βοηθήσει να μάθετε πώς αλληλεπιδρούν οι πελάτες με μια καμπάνια και πώς αισθάνονται γι ‘αυτήν. Με βάση αυτά τα δεδομένα, μπορείτε στη συνέχεια να τα τροποποιήσετε και να τα προσαρμόσετε.
Στη συνέχεια, απαιτείται επίσης ανατροφοδότηση κατά τη δημιουργία περαιτέρω διαφημίσεων ή περιεχομένου. Σας βοηθά να γνωρίσετε καλύτερα τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες σας και σας ενημερώνει τι να τους προσφέρετε και πώς να το προσφέρετε.
Συμβουλές εμπειρογνωμόνων : Η αμφίδρομη επικοινωνία είναι επίσης εξαιρετική για το διαδικτυακό μάρκετινγκ, επειδή σας επιτρέπει να απαντήσετε στις ερωτήσεις των πελατών, όπως αυτές στα κοινωνικά μέσα. Μπορείτε να τους βοηθήσετε να επιλέξουν ένα προϊόν, να λύσουν ένα άλλο πρόβλημα και να αυξήσουν τις πωλήσεις.
- Χαμηλότερο κόστος
Το κόστος μάρκετινγκ στο διαδίκτυο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως ο τύπος της καμπάνιας, το μέγεθος της επιχείρησης και ο προϋπολογισμός της, το άτομο ή η εταιρεία που κάνει το μάρκετινγκ σας και ούτω καθεξής. Ωστόσο, η διαφήμιση στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο είναι γενικά χαμηλότερη από το ποσό που θα πληρώνατε.
- Υψηλή διαθεσιμότητα
Το Διαδίκτυο δεν κοιμάται ποτέ. Οι άνθρωποι βρίσκονται σε αυτό μέρα και νύχτα, περιηγούνται σε ιστότοπους και κοινωνικά δίκτυα. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ εκμεταλλεύεται αυτό το γεγονός δείχνοντας στους πελάτες σχετικές διαφημίσεις ανεξάρτητα από την ώρα ή την ημερομηνία.
- Εξατομικευμένη προσέγγιση
Πουλάτε προϊόντα που απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους πελατών, όπως νεότερους και ηλικιωμένους; Το διαδικτυακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να προσαρμόσετε τη διαφημιστική σας καμπάνια σε κάθε ομάδα-στόχο, δίνοντάς τους μια εξατομικευμένη προσέγγιση.
Η εξατομίκευση και η εξατομικευμένη προσέγγιση οδηγούν σε καλύτερη εμπειρία πελάτη και αίσθηση σύνδεσης με το εμπορικό σήμα. Οι διαφημιστικές καμπάνιες που αναδεικνύουν τις αξίες μιας γενιάς ή ενός φύλου μπορούν να οδηγήσουν ένα άτομο να σχηματίσει θετική γνώμη για μια εταιρεία και να γίνει πιστός πελάτης.
- Ευκαμψία
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι πολύ ευέλικτο και επιτρέπει γρήγορες προσαρμογές ή βελτιστοποιήσεις σε τρέχουσες ή προγραμματισμένες καμπάνιες με βάση τα αποτελέσματα και τα σχόλια. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα που δεν έχει το παραδοσιακό μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης, γεγονός που μειώνει σημαντικά την αποτελεσματικότητά του.
Η ευελιξία είναι επίσης ζωτικής σημασίας σήμερα λόγω των ταχέως μεταβαλλόμενων τάσεων. Οι έμποροι μπορούν εύκολα να αντιδράσουν σε αυτά και να τα ενσωματώσουν σε τρέχουσες ή μελλοντικές καμπάνιες ή περιεχόμενο.
- Σταθερότητα
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ προσφέρει την ευκαιρία να δοκιμάσετε διαφορετικές στρατηγικές και δημιουργικές προσεγγίσεις με ελάχιστο κόστος. Για παράδειγμα, η δοκιμή A / B είναι ένας δημοφιλής τρόπος σύγκρισης της απόδοσης διαφόρων εκδόσεων διαφήμισης ή περιεχομένου ιστού.
- Βελτιωμένα ποσοστά μετατροπής
Μια μετατροπή είναι η επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου από έναν επισκέπτη ιστότοπου ή δυνητικό πελάτη. Αυτό μπορεί να είναι κλικ σε έναν ιστότοπο, εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο ή πραγματοποίηση αγοράς. Το ποσοστό μετατροπής είναι, επομένως, το ποσοστό των πελατών που πραγματοποιούν την επιθυμητή ενέργεια.
Γενικά, όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό μετατροπών, τόσο πιο επιτυχημένες είναι οι προσπάθειες μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με την Adobe, οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ συνήθως επιτυγχάνουν μόνο ποσοστό μετατροπής 1.7%, το οποίο είναι πολύ χαμηλό σε σύγκριση με αυτό που πληρώνετε.
Τα καλά νέα είναι ότι το διαδικτυακό μάρκετινγκ κάνει πολύ καλύτερα. Το μέσο ποσοστό μετατροπής είναι 9,9%, σχεδόν έξι φορές υψηλότερο. Για να μην αναφέρουμε, δεν χρειάζεται να ξοδέψετε τόσα πολλά. Έτσι, μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα και να αποκτήσετε πολύ περισσότερους πελάτες ταυτόχρονα.
- Ιικότητα
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ επιτρέπει στους εμπόρους να δημιουργούν ποιοτικό, διασκεδαστικό και ελκυστικό περιεχόμενο που μοιράζονται πολλοί χρήστες. Αυτό το περιεχόμενο μπορεί να γίνει viral και να διαδώσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας με μετεωρικό ρυθμό, χωρίς να πληρώσετε για διαφημίσεις.
- Διαφορετικές μορφές
Το παραδοσιακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε πολύ περιορισμένο περιεχόμενο. Σε έντυπη μορφή, είναι εικόνες, στην τηλεόραση, είναι βίντεο και στο ραδιόφωνο, είναι ήχος. Στο διαδίκτυο, από την άλλη πλευρά, αυτές οι μορφές συμπληρώνονται από πανό, GIF, ενδιαφέροντα γραφικά, σύντομα και συνοπτικά βίντεο και πολλά άλλα. Έτσι, μπορείτε εύκολα να προσελκύσετε όλες τις ηλικιακές ομάδες – από εφήβους έως ηλικιωμένους.
Τι είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ;
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ αποτελείται από διάφορες δραστηριότητες που πρέπει να συνδυάσετε για να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα. Τα κυριότερα είναι:
SEO
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, ή SEO για συντομία, είναι μια διαδικασία βελτιστοποίησης ενός ιστότοπου για τη βελτίωση της θέσης του στα αποτελέσματα αναζήτησης. Περιλαμβάνει επίσης τη λήψη οργανικής και απλήρωτης επισκεψιμότητας από μηχανές αναζήτησης όπως το Google, το Bing, το Yahoo κ.λπ.
Το SEO αποτελείται από διάφορες δραστηριότητες, τεχνικές και πρακτικές που εφαρμόζονται στο περιεχόμενο ενός ιστότοπου. Αυτά βελτιώνουν και αυξάνουν τη συνάφειά του, οδηγώντας σε υψηλότερες βαθμολογίες Google.
Και ποιες είναι οι πιο κοινές τεχνικές και πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο SEO;
- Λέξεις-κλειδιά – εάν θέλετε το περιεχόμενό σας να κατατάσσεται όσο το δυνατόν υψηλότερα, θα πρέπει να μελετήσετε τις σχετικές λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε πριν το δημιουργήσετε. Συμπεριλάβετε τις πιο σχετικές στον τίτλο, τις μετα-περιγραφές και τις λεζάντες εικόνων. Οι σωστά επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά θα βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να καθορίσουν το θέμα του περιεχομένου και, με βάση άλλες παραμέτρους, πού να κατατάξουν τον ιστότοπό σας.
- Δομή περιεχομένου – Ένα άρθρο, μια περιγραφή προϊόντος ή οποιοδήποτε άλλο κείμενο που βρίσκεται στον ιστό πρέπει να είναι ευανάγνωστο και καλά δομημένο. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να απαντήσει στις ερωτήσεις ή να λύσει τα προβλήματα που υπόσχεται στον τίτλο ή στην εισαγωγή. Αυτό θα κρατήσει τους πελάτες στον ιστότοπο περισσότερο, γεγονός που λέει στη μηχανή αναζήτησης ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό και μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη κατάταξη.
- Βελτιστοποίηση τεχνικού περιεχομένου – Τεχνικοί παράγοντες όπως η ανταπόκριση (η ικανότητα του ιστότοπου να προσαρμόζεται σε μικρότερες οθόνες κινητών ή tablet), ο σχεδιασμός και η ταχύτητα φόρτωσης επηρεάζουν επίσης την κατάταξη αναζήτησης ενός ιστότοπου. Στην πραγματικότητα, αυτή η τελευταία παράμετρος είναι κρίσιμη για τη δημιουργία μιας αξιόπιστης σχέσης με τους πελάτες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι απλοί χρήστες του Διαδικτύου θεωρούν ασφαλείς τους γρήγορους ιστότοπους και τους αρέσει να παραμένουν σε αυτούς. Αντίθετα, οι ιστότοποι που χρειάζονται πολύ χρόνο για φόρτωση θα εγκαταλειφθούν σχεδόν αμέσως.
- Δημιουργία συνδέσμων – η λήψη ποιοτικών backlinks από σχετικούς ιστότοπους μπορεί να αυξήσει την αξιοπιστία και την εξουσία σας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει έναν ιστότοπο να εμφανιστεί στην κορυφή της κατάταξης των μηχανών αναζήτησης.
- Αναλύστε και παρακολουθήστε τα αποτελέσματα – ένα ουσιαστικό μέρος του SEO είναι η τακτική ανάλυση της απόδοσης του ιστότοπού σας χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Analytics ή το Google Search Console. Μπορείτε να μάθετε πόση επισκεψιμότητα είχατε την τελευταία εβδομάδα, μήνα ή έξι μήνες, το ποσοστό μετατροπών σας ή την τρέχουσα κατάταξη της μηχανής αναζήτησης. Όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν αργότερα για τη δημιουργία βελτιστοποιημένου περιεχομένου ή διαφημιστικών καμπανιών.
Το SEO είναι ένας περίπλοκος και προκλητικός τομέας στον οποίο εργάζονται συνεχώς οι μάρκες και οι επιχειρήσεις. Ακόμα κι αν καταφέρουν να κατατάσσονται στα κορυφαία αποτελέσματα, δεν σημαίνει ότι θα το κάνουν πάντα. Οι τάσεις αναζήτησης αλλάζουν καθημερινά και επηρεάζουν σημαντικά το πού εμφανίζεται ένας ιστότοπος. Έτσι, είναι ένας συνεχής κύκλος βελτίωσης παλαιού περιεχομένου και δημιουργίας νέου βελτιστοποιημένου περιεχομένου.
Γνωρίζατε ότι…
… Σύμφωνα με την Google, μια βελτίωση ενός δευτερολέπτου στην ταχύτητα ιστού μπορεί να αυξήσει τις μετατροπές κατά 27% για τους χρήστες τηλεφώνων. Από την άλλη, οι αργοί χρόνοι φόρτωσης άνω των 3 δευτερολέπτων μπορούν να απενεργοποιήσουν έως και το 40% των ανθρώπων, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τις πωλήσεις όσο και το ίδιο το SEO.
Μάρκετινγκ μέσω email
Μία από τις κύριες μορφές διαδικτυακού μάρκετινγκ είναι το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο σας επιτρέπει να επικοινωνείτε με πιθανούς ή υπάρχοντες πελάτες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Με το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορείτε:
- Δημιουργήστε αφοσίωση πελατών
- Ενθαρρύνετε τις επαναλαμβανόμενες αγορές
- Προσελκύστε νέους πελάτες
Ανάλογα με το στόχο σας, πρέπει να επιλέξετε τον σωστό τύπο email. Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα:
- Ενημερωτικά δελτία – τακτικά διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ενημερώνουν τους πελάτες για νέα, προσφορές και άλλες ενημερώσεις. Συνήθως αποστέλλονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως δύο φορές την εβδομάδα, τέσσερις φορές το μήνα κ.λπ.
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπενθύμισης – αποστέλλονται σε πελάτες που δεν έχουν επαληθεύσει τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους μετά την εγγραφή τους ή έχουν εγκαταλείψει το καλάθι αγορών τους χωρίς να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους. Είναι συνήθως σαφείς και συνοπτικές.
- Email καλωσορίσματος – είναι για νέους πελάτες. Συνήθως παρέχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μάρκα ή τους κωδικούς έκπτωσης.
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανατροφοδότησης – αποστέλλονται μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς από έναν πελάτη. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να μάθετε τι βρήκαν λάθος ή λείπει με την παραγγελία τους και τι τους άρεσε.
Όσον αφορά το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσέξτε να μην στέλνετε άσκοπα ανεπιθύμητα μηνύματα στους πελάτες. Πάρα πολλά διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα κάνουν τους ανθρώπους να χάσουν το ενδιαφέρον τους και να καταργήσουν την εγγραφή τους.
Θα πρέπει επίσης να ενημερώνεστε για την ισχύουσα νομοθεσία. Εάν θέλετε να στείλετε ενημερωτικά δελτία σε πελάτες που δεν σχετίζονται άμεσα με αγαθά που τους έχετε προμηθεύσει στο παρελθόν, θα χρειαστείτε τη συγκατάθεσή τους. Μπορείτε να το λάβετε στέλνοντάς τους ένα email με έναν σύνδεσμο επιβεβαίωσης στον οποίο πρέπει να κάνουν κλικ.
Συμβουλή από εμάς
Να θυμάστε ότι σύμφωνα με το νόμο, κάθε ενημερωτικό δελτίο πρέπει να περιλαμβάνει μια επιλογή κατάργησης εγγραφής.
Διαφήμιση ΔΕΗ
Η διαφήμιση pay-per-click, γνωστή και ως PPC, είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές διαδικτυακής διαφήμισης σήμερα. Χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι ο διαφημιζόμενος πληρώνει ανά κλικ στη διαφήμιση και όχι για την εμφάνισή της στα αποτελέσματα αναζήτησης ή στις ιστοσελίδες.
Η διαφήμιση PPC μπορεί να στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ταυτόχρονα, μπορεί να ξεκινήσει και να προσαρμοστεί σχετικά γρήγορα. Ένα από τα οφέλη της διαφήμισης PPC είναι ότι λαμβάνετε λεπτομερή στατιστικά στοιχεία, όπως ο αριθμός των κλικ, κατά τη διάρκεια και μετά την καμπάνια.
Εάν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τη διαφήμιση PPC, υπάρχουν διάφοροι τύποι για να διαλέξετε:
- Διαφημίσεις αναζήτησης – εμφανίζονται στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης όπως το Google. Με την πρώτη ματιά, μοιάζουν με κανονικά οργανικά αποτελέσματα, εκτός από το ότι έχουν ένα “Sponsored” δίπλα τους. Υπάρχουν πολλά τεχνικά κριτήρια που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη δημιουργία μιας διαφήμισης PPC, όπως αυτό. Αυτά περιλαμβάνουν την επιλογή κατάλληλων λέξεων-κλειδιών και τη δημιουργία ενός πιασάρικου τίτλου και ενδιαφέροντος κειμένου για να προσελκύσουν την προσοχή.
- Διαφημίσεις banner – γραφικές διαφημίσεις PPC που εμφανίζονται σε ιστότοπους, περιοδικά και ιστολόγια. Μπορεί να αποτελείται από ένα ενδιαφέρον γραφικό, φωτογραφία ή βίντεο συνοδευόμενο από συνοπτικό και ισχυρό κείμενο.
- Αγορές Google – η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται στην κορυφή των αναζητήσεων με εικόνα προϊόντος, όνομα προϊόντος και τιμή. Αυτό επιτρέπει στους δυνητικούς πελάτες να συγκρίνουν την προσφορά σας με τους ανταγωνιστές σας χωρίς να χρειάζεται ποτέ να επισκεφθούν ένα e-shop.
- Διαφημίσεις βίντεο – διαφημιστικές καμπάνιες που εμφανίζονται ως βίντεο, για παράδειγμα, στο YouTube ή απευθείας στο περιεχόμενο κανονικών ιστότοπων. Οι μικρότερες διαφημίσεις είναι συνήθως αδύνατο να παραβλεφθούν. Οι μεγαλύτεροι μπορούν, με τον διαφημιζόμενο να πληρώνει μόνο για να παρακολουθήσει ολόκληρη τη διαφήμιση.
- Διαφημίσεις κοινωνικών μέσων – Οι διαφημίσεις PPC μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εδώ, μπορούν να έχουν τη μορφή φωτογραφίας, γραφικών ή σύντομων βίντεο. Έχουν το πλεονέκτημα της ακριβούς στόχευσης και είναι σχετικά εύκολο να ρυθμιστούν.
Κοινωνικά δίκτυα
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα δημοφιλές διαδικτυακό κανάλι μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται τόσο από μεγάλες όσο και από μικρές επιχειρήσεις. Τα πλεονεκτήματά του περιλαμβάνουν:
- Δεκάδες διαφορετικές πλατφόρμες – υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός πλατφορμών για να διαλέξετε, από τα κλασικά όπως το Facebook, το Instagram και το YouTube έως νεότερες εναλλακτικές λύσεις που χρησιμοποιούνται κυρίως από νεότερες γενιές όπως το TikTok. Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει διαφορετικό τρόπο χρήσης του και διαφορετικό τύπο περιεχομένου. Γνωρίστε τα και καθορίστε ποιες διαφημίσεις θα λειτουργούν καλύτερα σε αυτά.
- Η δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας είναι εύκολη – μόλις μάθετε ποιο περιεχόμενο είναι δημοφιλές σε ένα κοινωνικό δίκτυο, η δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας δεν είναι δύσκολη. Απλώς δημιουργήστε ένα κοινό-στόχο, στοχεύστε τους και επιλέξτε άλλες παραμέτρους.
- Χαμηλό κόστος – Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι κατάλληλη για μικρότερες επιχειρήσεις και άτομα με μικρούς προϋπολογισμούς. Μπορείτε να πάρετε αρκετά καλά αποτελέσματα για ένα μικρό χρηματικό ποσό.
- Ένας μεγάλος αριθμός χρηστών – τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούνται από δισεκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως κάθε μέρα, καθιστώντας τα ένα εξαιρετικό μέρος για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.
- Δυνατότητα επικοινωνίας με τους πελάτες σας – τα κοινωνικά δίκτυα σας επιτρέπουν να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας για να απαντήσετε στις ερωτήσεις ή τα σχόλιά τους. Αυτό σας επιτρέπει να επιλύσετε γρήγορα και εύκολα διάφορα ζητήματα ή να τους αποτρέψετε από το να έχουν αρνητική γνώμη για την επωνυμία σας λόγω ασάφειας.
Μάρκετινγκ περιεχομένου
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ένας γενικός όρος για μια στρατηγική μάρκετινγκ στο διαδίκτυο που περιλαμβάνει τη δημιουργία και τη διανομή υψηλής ποιότητας, σχετικού περιεχομένου. Ο στόχος είναι να προσεγγίσετε ένα συγκεκριμένο κοινό και να το παρακινήσετε να κάνει μια αγορά.
Το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί επίσης να βοηθήσει τους πιθανούς πελάτες να λύσουν διάφορα προβλήματα ή να παρέχουν πρακτικές συμβουλές και συμβουλές.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου συμβαδίζει με το SEO. Οι περιγραφές προϊόντων, τα άρθρα ή άλλο κείμενο θα πρέπει να βελτιστοποιηθούν ώστε να κατατάσσονται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης και να πωλούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας στους πελάτες.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι περιεχομένου που αποτελούν μέρος του μάρκετινγκ περιεχομένου, όπως:
Blogs και περιοδικά
Ένας βασικός τύπος περιεχομένου που μπορείτε να δημιουργήσετε και στη συνέχεια να δημοσιεύσετε στον ιστότοπό σας. Ένα βελτιστοποιημένο αντίγραφο μπορεί να προσελκύσει νέους επισκέπτες , οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να γίνουν πελάτες.
Όταν γράφετε άρθρα ιστολογίου ή περιοδικών, πρέπει να θυμάστε ότι τα δημιουργείτε για άτομα με τα οποία θέλετε να μοιραστείτε πληροφορίες. Έτσι, δεν μπορεί να είναι μόνο κείμενο γεμάτο λέξεις-κλειδιά χωρίς προστιθέμενη αξία. Αφού διαβάσει μερικές παραγράφους τέτοιου περιεχομένου, ένα άτομο θα εγκαταλείψει αμέσως τον ιστότοπο και θα πάει σε έναν ανταγωνιστή, όπου πιθανότατα θα κάνει μια αγορά.
Ηλεκτρονικά βιβλία
Ένας εξαιρετικός τύπος περιεχομένου για να παρακινήσει τους πελάτες να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο σας. Τα ηλεκτρονικά βιβλία δεν χρειάζεται να είναι μεγάλα, αλλά θα πρέπει να είναι ενδιαφέροντα. Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να συνοδεύονται από γραφικά ή διάφορα γραφικά στοιχεία για να σπάσουν πολύ πυκνό κείμενο.
Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά βιβλία θα πρέπει να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με ένα θέμα που σχετίζεται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να προσφέρουν πρακτικές συμβουλές.
Οδηγοί
Οι οδηγοί είναι παρόμοιοι με τα ηλεκτρονικά βιβλία, εκτός από το ότι συνήθως προορίζονται να παρέχουν κάποια καθοδήγηση, συμβουλές ή συμβουλές. Μπορούν να είναι διαθέσιμα απευθείας στον ιστότοπο ή να αποστέλλονται στους πελάτες αφού εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο σας.
Podcast
Τα podcast έχουν γίνει πολύ δημοφιλή τα τελευταία χρόνια, οπότε θα ήταν κρίμα αν δεν τα χρησιμοποιούσατε προς όφελός σας. Ωστόσο, η εύρεση κατάλληλων θεμάτων για να διασκεδάσει τους ανθρώπους και να προσθέσει αξία είναι απαραίτητη.
Μάρκετινγκ επιρροής
Το μάρκετινγκ επιρροής περιλαμβάνει τη χρήση επιρροών και διασημοτήτων με μεγάλους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Σε σύγκριση με άλλες μεθόδους, είναι συχνά πολύ επιτυχής, κυρίως λόγω του υψηλού επιπέδου εμπιστοσύνης μεταξύ του επηρεαστή και του θαυμαστή.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η επιτυχία της συνεργασίας θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον επηρεαστή που θα επιλέξετε. Μόνο μερικοί άνθρωποι θα είναι κατάλληλοι για την προώθηση των προϊόντων σας. Σκεφτείτε προσεκτικά το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε και την περιοχή που θέλετε να καλύψετε.
Το κόστος του μάρκετινγκ επιρροής μπορεί να είναι υψηλότερο από την κανονική διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες ενός επηρεαστή με εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς.
Συμβουλές εμπειρογνωμόνων : Δεν χρειάζεται να επιλέξετε μόνο τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιρροής για να συνεργαστείτε. Πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι ευχαριστημένες με επιρροές που έχουν μεταξύ 10,000 και 50,000 οπαδούς. Το κοινό τους τείνει να είναι πιο πιστό από αυτό των πολύ διάσημων ανθρώπων. Επομένως, είναι ευκολότερο να πειστούν να αγοράσουν.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη μάρκετινγκ στο διαδίκτυο
Υπάρχουν πολλά λάθη που μπορείτε να κάνετε όταν κάνετε το μάρκετινγκ σας στο διαδίκτυο. Μερικά από τα μεγαλύτερα είναι:
Έλλειψη ανάλυσης λέξεων-κλειδιών
Εάν θέλετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο σχετικό τόσο με τους πελάτες όσο και με τις μηχανές αναζήτησης, πρέπει πρώτα να πραγματοποιήσετε ανάλυση λέξεων-κλειδιών. Χωρίς αυτό, δεν θα γνωρίζετε ποια θέματα αναζητούνται, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέους επισκέπτες.
Μπορείτε επίσης να πραγματοποιήσετε μια απλούστερη ανάλυση λέξεων-κλειδιών μόνοι σας χρησιμοποιώντας δωρεάν εργαλεία. Ωστόσο, μόνο ένας έμπορος με αρκετή εμπειρία σε αυτόν τον τομέα μπορεί να σας δώσει βαθύτερες και λεπτομερέστερες πληροφορίες.
Έλλειψη στρατηγικής
Είναι απίθανο να επιτύχετε όλους τους στόχους σας εάν δεν έχετε σχέδιο και στρατηγική. Έτσι, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να σκεφτείτε μεθόδους για να επιτύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα και στη συνέχεια να τα συγκρίνετε. Μάθετε ποια είναι ρεαλιστικά και μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη.
Έλλειψη διαδικτυακών καναλιών
Χρησιμοποιείτε μόνο έναν ιστότοπο ή ένα κοινωνικό δίκτυο για να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας; Αυτό δεν είναι αρκετό αυτές τις μέρες. Οι πελάτες αναμένουν να είστε ενεργοί σε τουλάχιστον δύο ή τρεις διαφορετικές πλατφόρμες, ιδανικά στο Facebook, το Instagram και το YouTube.
Αγνοώντας τις τάσεις
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ένας δυναμικός και συνεχώς εξελισσόμενος τομέας. Εάν θέλετε το περιεχόμενό σας να είναι καλό και να πληροί όλες τις απαραίτητες παραμέτρους, πρέπει να συμβαδίζετε. Παρακολουθήστε τις τελευταίες αλλαγές που κάνουν τακτικά τα κοινωνικά δίκτυα και η Google, εκπαιδεύστε τον εαυτό σας και συνεχίστε να δοκιμάζετε νέα πράγματα. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αποτρέψετε τους πελάτες από το να γίνουν αδιάφοροι μετά από λίγο.