18 λεπτά για ανάγνωση

Analytics στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Στην ψηφιακή εποχή, όπου κάθε κλικ και αλληλεπίδραση σε κοινωνικά δίκτυα και ιστότοπους γίνεται δεδομένα, η ανάλυση αυτών των πληροφοριών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη οποιασδήποτε επιχείρησης.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Analytics στο ψηφιακό μάρκετινγκ
Πηγή: Canva

Το Analytics μας επιτρέπει να συλλέγουμε και να ερμηνεύουμε έναν πλούτο δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας στις επωνυμίες απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου τους.

Τα web analytics και τα social media analytics είναι οι δύο πυλώνες του σύγχρονου marketing. Τα αναλυτικά στοιχεία ιστού παρέχουν σε βάθος πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης των επισκεπτών με τον ιστότοπό σας, από τον αριθμό των επισκέψεων έως τον χρόνο που αφιερώνεται στον ιστότοπο έως τις διαδρομές μετατροπής.

Τα αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών μέσων σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, το YouTube και το TikTok σάς επιτρέπουν να παρακολουθείτε πώς μοιράζεται το περιεχόμενο και πώς αλληλεπιδρά το κοινό σας με αυτό.

Κάθε μία από αυτές τις πλατφόρμες έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που απαιτούν διαφορετικές προσεγγίσεις στην ανάλυση.

Το Facebook και το Instagram προσφέρουν πλούσια δημογραφικά δεδομένα και στατιστικά στοιχεία για αλληλεπιδράσεις, όπως επισημάνσεις “μου αρέσει”, σχόλια και κοινοποιήσεις, για να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε ποιο περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό σας. Το LinkedIn παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επαγγελματικές αλληλεπιδράσεις και την εμβέλεια της εταιρείας, ενώ το YouTube και το TikTok είναι ανεκτίμητοι πόροι για την ανάλυση του βίντεο και της μεταδοτικότητάς του.

Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε πώς διαφορετικά εργαλεία και μετρήσεις μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί και να προσαρμοστεί σε ένα δυναμικά μεταβαλλόμενο ψηφιακό περιβάλλον.

Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στα αναλυτικά στοιχεία στον ψηφιακό χώρο.

Ανάλυση ιστού

Το θεμέλιο της ανάλυσης ιστού είναι η παρακολούθηση των αλληλεπιδράσεων των χρηστών σε έναν ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Analytics, οι έμποροι μπορούν να αποκτήσουν πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των επισκεπτών, πόσο χρόνο ξοδεύουν σε μια σελίδα και ποιες ενότητες είναι πιο δημοφιλείς.

Το Google Analytics είναι ένα από τα πιο δημοφιλή εργαλεία ανάλυσης ιστού. Προσφέρει πολλά χαρακτηριστικά που παρέχουν μια εις βάθος ματιά σε διαφορετικές πτυχές του ιστού:

  • Ανάλυση κυκλοφορίας: Το Google Analytics παρέχει δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των επισκεπτών, τη γεωγραφική τους θέση, τις συσκευές και τα προγράμματα περιήγησης που χρησιμοποιούν και τις πηγές από τις οποίες έρχονται στον ιστότοπο.
  • Μετρήσεις συμπεριφοράς: Το εργαλείο αναλύει πόσο καιρό παραμένουν οι επισκέπτες στον ιστότοπο, ποιες σελίδες επισκέπτονται και πώς αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Αυτό περιλαμβάνει κλικ, χρόνο που αφιερώνεται σε κάθε δευτερεύουσα σελίδα και αλληλεπιδράσεις με στοιχεία σελίδας.
  • Μετατροπές και στόχοι: Σας επιτρέπει να ορίζετε και να παρακολουθείτε στόχους, όπως η ολοκλήρωση μιας αγοράς ή η εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο και παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα ποσοστά μετατροπών και τις διαδρομές που οδηγούν στην επιτυχή επίτευξη αυτών των στόχων.

Source: Google Analytics

Εκτός από το Google Analytics, άλλα ανταγωνιστικά εργαλεία ανάλυσης ιστού προσφέρουν παρόμοια λειτουργικότητα. Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτά τα τρία:

Adobe Analytics: Αυτό το εργαλείο προσφέρει πιο λεπτομερή τμηματοποίηση και πιο ισχυρά αναλυτικά στοιχεία για μεγάλους οργανισμούς, επιτρέποντας λεπτομερή ανάλυση δεδομένων και ενσωμάτωση με άλλες τεχνολογίες μάρκετινγκ.

Matomo: Μια εναλλακτική λύση ανοιχτού κώδικα στο Google Analytics, το Matomo προσφέρει περισσότερο έλεγχο στα δεδομένα και το απόρρητο, καθώς τα δεδομένα παραμένουν στους διακομιστές του χρήστη.

Clicky: Αυτό το εργαλείο είναι γνωστό για την ικανότητά του να παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και μια φιλική προς το χρήστη διεπαφή, καθιστώντας το ιδανικό για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που χρειάζονται μια απλούστερη αλλά ισχυρή πλατφόρμα ανάλυσης.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μια εκτεταμένη λίστα βασικών μετρήσεων αναλυτικών στοιχείων ιστού που μπορείτε να παρακολουθήσετε:

  • Περίοδοι σύνδεσης: Αυτή η μέτρηση παρακολουθεί τον αριθμό των μοναδικών αλληλεπιδράσεων που έχει ένας επισκέπτης με τον ιστότοπο σε μια χρονική περίοδο. Βοηθά στην αξιολόγηση της συνολικής επισκεψιμότητας και αφοσίωσης.
  • Ποσοστό εγκατάλειψης: Αυτό δείχνει το ποσοστό των επισκέψεων όπου οι χρήστες εγκαταλείπουν τον ιστότοπο χωρίς να πηγαίνουν ποτέ σε άλλο μέρος του ιστότοπου. Ένα χαμηλό ποσοστό άμεσης εγκατάλειψης υποδεικνύει ότι το περιεχόμενο είναι σχετικό και ελκυστικό.
  • Χρόνος παραμονής στη σελίδα (μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης): Αυτή η μέτρηση υποδεικνύει τον μέσο χρόνο που αφιερώνουν οι επισκέπτες στη σελίδα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους. Είναι χρήσιμο για την αξιολόγηση του ενδιαφέροντος και της αξίας του περιεχομένου.
  • CTR (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων): Η αναλογία των κλικ σε έναν σύνδεσμο προς τον αριθμό των εμφανίσεων. Ένα υψηλό CTR μπορεί να υποδεικνύει αποτελεσματικές παροτρύνσεις για δράση και αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες.
  • Λήψεις: μετρά τον αριθμό των λήψεων αρχείων από τον ιστότοπό σας. Αυτή η μέτρηση είναι σημαντική για ιστότοπους που προσφέρουν ψηφιακά προϊόντα ή πόρους, όπως λευκές βίβλους, εφαρμογές ή πακέτα λογισμικού.
  • Ποσοστό μετατροπής: Το ποσοστό των επισκεπτών που πραγματοποίησαν μια επιθυμητή ενέργεια, όπως η αγορά ενός προϊόντος, η εγγραφή ή η συμπλήρωση μιας φόρμας. Είναι ένας βασικός δείκτης της επιτυχίας των σελίδων προορισμού και των καμπανιών μάρκετινγκ.
  • ROAS (Απόδοση διαφημιστικής επένδυσης (ROAS). Αυτή η μέτρηση είναι χρήσιμη για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των διαφημιστικών καμπανιών.
  • ROI (Return on Investment): Ο δείκτης κέρδους που παράγεται από επενδύσεις σε δραστηριότητες μάρκετινγκ. Παρέχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής απόδοσης της επένδυσης.
  • CPA (Κόστος ανά Απόκτηση): Το κόστος απόκτησης ενός πελάτη. Είναι σημαντικό για τη βελτιστοποίηση των στρατηγικών μάρκετινγκ και των προϋπολογισμών.
  • CPM (Κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις): Το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις μιας διαφήμισης. Αυτή η μέτρηση είναι θεμελιώδους σημασίας για τις εκστρατείες μέσων ενημέρωσης που βασίζονται στην ευαισθητοποίηση.
  • CPC (κόστος ανά κλικ): Η τιμή που πληρώνετε για κάθε κλικ στη διαφήμισή σας. Αυτό είναι σημαντικό για την αξιολόγηση της οικονομικής αποδοτικότητας των καμπανιών πληρωμής ανά κλικ (PPC).
  • Χρήστες: Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπό σας. Παρέχει μια εικόνα για το μέγεθος του κοινού σας.
  • Νέοι έναντι επανερχόμενων επισκεπτών: Κάνει διάκριση μεταξύ νέων και επανερχόμενων χρηστών, βοηθώντας σας να κατανοήσετε την αφοσίωση και την επαναλαμβανόμενη αφοσίωση.
  • Σελίδες ανά επίσκεψη (Σελίδες ανά περίοδο σύνδεσης): ο μέσος αριθμός σελίδων που βλέπουν οι επισκέπτες κατά τη διάρκεια μιας μεμονωμένης επίσκεψης. Ένας υψηλότερος αριθμός μπορεί να υποδηλώνει υψηλότερη αφοσίωση.
  • Κορυφαίες σελίδες: Αυτή η λειτουργία προσδιορίζει τις σελίδες με τον μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων, γεγονός που μπορεί να υποδεικνύει ποιο περιεχόμενο ενδιαφέρει περισσότερο τους χρήστες.
  • Γεωγραφική τοποθεσία χρηστών: δείχνει από πού προέρχονται οι επισκέπτες σας, κάτι που μπορεί να βοηθήσει με στρατηγικές μάρκετινγκ με γεωγραφική στόχευση.
  • Πηγές επισκεψιμότητας: Αναλύστε την επισκεψιμότητα κατά πηγές, όπως άμεσες επισκέψεις, συνδέσμους από άλλους ιστότοπους, μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή οργανική αναζήτηση.

Αυτές οι μετρήσεις παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της απόδοσης του ιστότοπου, της συμπεριφοράς των χρηστών και της αποτελεσματικότητας του μάρκετινγκ.

Ωστόσο, συγκεκριμένες μετρήσεις μπορούν επίσης να είναι χρήσιμες ανάλογα με τους συγκεκριμένους στόχους και τις ανάγκες του ιστότοπου. Εδώ είναι μερικά από αυτά:

  • Αλληλεπιδράσεις περιεχομένου: παρακολουθεί ενέργειες όπως κλικ σε κουμπιά, αναπαραγωγές βίντεο ή αλληλεπιδράσεις με παιχνίδια και εφαρμογές στον ιστότοπο.
  • Ποσοστό εξόδου σελίδας προϊόντος: Αυτό ισχύει ειδικά για ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρακολουθεί το ποσοστό των επισκεπτών που εγκαταλείπουν τον ιστότοπο χωρίς να αλληλεπιδρούν ή να πραγματοποιούν αγορά.
  • Social Shares: Ο ρυθμός με τον οποίο οι επισκέπτες μοιράζονται περιεχόμενο ιστότοπου στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Μερίδιο οργανικής αναζήτησης: Το ποσοστό επισκεψιμότητας που προέρχεται από οργανική αναζήτηση.
  • Ποσοστό εγκατάλειψης φόρμας: Παρακολουθεί πόσοι χρήστες αρχίζουν να συμπληρώνουν μια φόρμα αλλά δεν την υποβάλλουν.
  • Αναλογία προβολών σελίδας προς εμφανίσεις: Χρησιμοποιήστε αυτήν τη μέτρηση, για να προσδιορίσετε πόσες φορές έχουν προβληθεί οι σελίδες σας σε σύγκριση με τον αριθμό των εμφανίσεων.
  • Ποσοστό αφοσίωσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Ενσωματώνοντας αναλυτικά στοιχεία καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορείτε να παρακολουθείτε πόσο αποτελεσματικά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας προσελκύουν παραλήπτες.

Analytics για e-shops

Η επιτυχία ενός καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου εξαρτάται επίσης από την πλήρη κατανόηση του ταξιδιού και των μετατροπών του πελάτη. Εργαλεία όπως το Google Analytics παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που είναι πιο δημοφιλή, καθώς και δεδομένα καλαθιού αγορών και τελικής αγοράς, επιτρέποντάς σας να βελτιστοποιήσετε τις στρατηγικές μάρκετινγκ και να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Για την ενίσχυση των αναλυτικών δυνατοτήτων των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, διατίθεται μια σειρά εργαλείων, από την ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών έως τη λεπτομερή αναφορά απόδοσης μάρκετινγκ.

Source: Hotjar analytics tool

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα πιο δημοφιλή εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν το κατάστημά σας ηλεκτρονικού εμπορίου να αναπτυχθεί με τα αναλυτικά στοιχεία τους:

  • Google Analytics: Ένα απαραίτητο εργαλείο στον κόσμο των αναλυτικών στοιχείων, το Google Analytics παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της επισκεψιμότητας και της συμπεριφοράς των χρηστών στον ιστότοπό σας ηλεκτρονικού εμπορίου. Σας επιτρέπει να παρακολουθείτε την απόδοση των πωλήσεων, να κατανοείτε τις διαδρομές των πελατών και να μετράτε τα ποσοστά μετατροπών, καθιστώντας το ιδανικό εργαλείο για επιχειρήσεις που ξεκινούν με αναλυτικά στοιχεία.
  • Omnisend: Αυτό το εργαλείο επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση των καναλιών μάρκετινγκ και στην αυτοματοποίηση προσαρμοσμένων ροών εργασίας. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την ανάλυση των καμπανιών μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ιστότοπού σας και της συμπεριφοράς των πελατών.
  • Glassbox: Προσφέροντας προηγμένα αναλυτικά στοιχεία εμπειρίας πελατών, το Glassbox σάς βοηθά να οπτικοποιήσετε και να κατανοήσετε τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών στον ιστότοπό σας μέσω λειτουργιών όπως η επανάληψη περιόδου λειτουργίας. Αυτό το εργαλείο είναι εξαιρετικό για τον εντοπισμό σημείων πόνου και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας χρήστη.
  • Glew.io: Παρέχει ένα ευρύ φάσμα αναλυτικών στοιχείων, από δεδομένα πωλήσεων έως τμηματοποίηση πελατών και απόδοση σε πολλές πλατφόρμες. Είναι κατάλληλο για μεσαία έως μεγάλα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου που πρέπει να συλλέγουν δεδομένα από διάφορες πηγές.
  • Supermetrics: Συγκεντρώνει αποτελεσματικά δεδομένα από πολλά κανάλια μάρκετινγκ σε ένα μέρος. Επιτρέπει την ευκολότερη ανάλυση των εκστρατειών μάρκετινγκ.
  • Woopra: Με εξειδίκευση στα αναλυτικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο, το Woopra βοηθά στην κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών σε πολλαπλά σημεία επαφής.
  • Hotjar: Ένα εξαιρετικό εργαλείο για την οπτική κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπό σας. Παρέχει χάρτες θερμότητας που δείχνουν πού εστιάζουν περισσότερο οι επισκέπτες και πού κάνουν κλικ. Παρέχει επίσης ένα αρχείο της πραγματικής δραστηριότητας των επισκεπτών, επιτρέποντάς σας να παρακολουθείτε την κίνησή τους γύρω από τον ιστότοπο. Αυτές οι λειτουργίες είναι ανεκτίμητες για τον εντοπισμό αδυναμιών του ιστότοπου, επιτρέποντάς σας να βελτιστοποιήσετε τη σχεδίαση και την τοποθέτηση στοιχείων για να αυξήσετε την αφοσίωση και τις μετατροπές.

Cookies και αναλυτικά στοιχεία

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που αποθηκεύουν οι ιστότοποι στον υπολογιστή ή την κινητή συσκευή ενός επισκέπτη. Τα cookies επιτρέπουν σε έναν ιστότοπο να θυμάται πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες, όπως τις προτιμήσεις τους ή το περιεχόμενο του καλαθιού αγορών.

Στο πλαίσιο της ανάλυσης, τα cookies είναι ανεκτίμητα επειδή σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε τη δραστηριότητα των χρηστών στον ιστότοπο. Αυτή η παρακολούθηση περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων σχετικά με το χρονικό διάστημα παραμονής των χρηστών σε μια συγκεκριμένη σελίδα, ποιες σελίδες επισκέπτονται και ποιες ενέργειες κάνουν. Αυτές οι πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών και τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου του ιστότοπου.

Source: Cookies & GDPR – Theshop.global

Analytics για εφαρμογές για κινητά

Οι εφαρμογές για κινητά προσφέρουν μοναδικές μετρήσεις, όπως η διατήρηση χρηστών, ο χρόνος που αφιερώνεται στην εφαρμογή και η δραστηριότητα των χρηστών. Τα pixel Meta (Facebook) παρακολουθούν τις ενέργειες των χρηστών, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη στόχευση διαφημίσεων και την εξατομίκευση εκστρατειών μάρκετινγκ. Το Google Analytics, από την άλλη πλευρά, παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών εντός της εφαρμογής, όπως τα ποσοστά μετατροπών και αφοσίωσης.

Άλλα προτεινόμενα εργαλεία ανάλυσης για κινητά:

  • Mixpanel: Παρέχει εκτεταμένες δυνατότητες για την παρακολούθηση των αλληλεπιδράσεων των χρηστών και την ανάλυση της συμπεριφοράς εντός εφαρμογής. Σας επιτρέπει να μετράτε τα ποσοστά μετατροπών και παρέχει λεπτομερείς αναφορές σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με διαφορετικές λειτουργίες της εφαρμογής, κάτι που είναι χρήσιμο για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και την αύξηση της αφοσίωσης.
  • Firebase Analytics: Ενσωματωμένο στο Google Analytics, το Firebase Analytics έχει σχεδιαστεί ειδικά για εφαρμογές για κινητά. Παρέχει παρακολούθηση συμβάντων, ανάλυση αφοσίωσης χρηστών και επιτρέπει στους προγραμματιστές να αποκτήσουν βαθύτερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης των εφαρμογών. Το Firebase βοηθά επίσης στον εντοπισμό και την ανάλυση σφαλμάτων εφαρμογών.
  • Flurry Analytics: Αυτό το εργαλείο παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών και των δημογραφικών στοιχείων. Σας επιτρέπει να βλέπετε τάσεις χρήσης εφαρμογών, ποσοστά διατήρησης, δραστηριότητα χρηστών και πολλές άλλες μετρήσεις.
  • App Annie: Εστιάζει περισσότερο στα δεδομένα της αγοράς και στην ανάλυση του ανταγωνισμού, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις της αγοράς, τις αξιολογήσεις εφαρμογών και τη συμπεριφορά των ανταγωνιστών.

Analytics σε κοινωνικές πλατφόρμες

Στην επόμενη ενότητα αυτού του άρθρου, θα εξετάσουμε τις δυνατότητες ανάλυσης ορισμένων από τις πιο δημοφιλείς κοινωνικές πλατφόρμες.

Facebook και Instagram

Αυτές οι πλατφόρμες παρέχουν λεπτομερή δημογραφικά δεδομένα και αλληλεπιδράσεις, όπως επισημάνσεις “μου αρέσει”, σχόλια και κοινοποιήσεις. Αναλύοντας αυτά τα δεδομένα, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα τι έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας και πώς να προσαρμόσετε το περιεχόμενο για να αυξήσετε την αφοσίωση του κοινού. Η χρήση του Meta Business Suite φέρνει νέο βάθος σε αυτή τη διαδικασία.

Source: Meta insights

Meta Business Suite και τα αναλυτικά εργαλεία του
  • Αναφορές δημιουργικού: Αυτό το εργαλείο σάς επιτρέπει να αναλύετε λεπτομερώς ποια στοιχεία δημιουργικού στις διαφημίσεις σας προσελκύουν περισσότερο το κοινό σας.
  • Πειράματα: Ο πειραματισμός μάς βοηθά να δοκιμάζουμε διαφορετικές εκδόσεις διαφημίσεων, για να προσδιορίζουμε τις πιο αποτελεσματικές.
  • Πληροφορίες: Παρέχει βασικά δημογραφικά δεδομένα και δεδομένα συμπεριφοράς για την καλύτερη κατανόηση του κοινού-στόχου σας.
  • Meta Brand Collabs Manager: Διευκολύνει τις συνεργασίες influencer και επεκτείνει την εμβέλεια των καμπανιών.
  • Αναφορά ανάλυσης επισκεψιμότητας: Αναλύει την κίνηση και τις αλληλεπιδράσεις σε προφίλ και σελίδες.
  • Αναφορές διαφημίσεων: Παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την απόδοση και την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών καμπανιών.

LinkedIn

Μια πλατφόρμα για ένα επαγγελματικό κοινό. Το LinkedIn παρέχει αναλυτικά στοιχεία που επικεντρώνονται στην αποτελεσματικότητα του περιεχομένου για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Προσφέρει εξειδικευμένα εργαλεία ανάλυσης προσαρμοσμένα στις ανάγκες τόσο των επιχειρήσεων όσο και των ιδιωτών.

Source: LinkedIn Analytics

LinkedIn analytics ανά ομάδα-στόχο:
  • Για εταιρικά προφίλ: Αυτό το εργαλείο επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν διάφορες πτυχές της διαδικτυακής τους παρουσίας. Περιλαμβάνει αναλύσεις της προσέγγισης χρηστών, της αφοσίωσης και των δημογραφικών στοιχείων των ακολούθων, επιτρέποντας στις επωνυμίες να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές περιεχομένου τους και να στοχεύσουν καλύτερα τις καμπάνιες τους.
  • Για μεμονωμένα προφίλ: Αυτά παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το ποιος βλέπει το προφίλ σας και αναλύουν τις αλληλεπιδράσεις με τις δημοσιεύσεις σας. Αυτές οι πληροφορίες είναι χρήσιμες για άτομα που επιθυμούν να βελτιώσουν την προβολή τους και τις ευκαιρίες δικτύωσης στην πλατφόρμα.

Για μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση του προφίλ σας στο LinkedIn, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ανταγωνιστικά εργαλεία όπως το Hootsuite ή το Keyhole. Αυτά τα εργαλεία προσφέρουν προηγμένα αναλυτικά στοιχεία για την παρακολούθηση της απόδοσης του LinkedIn, συμπεριλαμβανομένης της αφοσίωσης, της ανάπτυξης των οπαδών και της απόδοσης μετά την απόδοση.

YouTube Analytics Το YouTube Analytics σάς παρέχει λεπτομερείς αναφορές σχετικά με τις προβολές βίντεο, τις πηγές επισκεψιμότητας και τη γεωγραφική κατανομή. Αυτά τα δεδομένα είναι καίριας σημασίας για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας και τη στόχευση των διαφημίσεών σας στο κατάλληλο κοινό.

Source: YouTube Analytics

Στα βασικά εργαλεία και μετρήσεις που παρέχονται από το YouTube Analytics περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Αναφορές χρόνου παρακολούθησης: Εμφανίζει συγκεντρωτικά δεδομένα σχετικά με τις προβολές, τον χρόνο παρακολούθησης και τα ποσοστά απόκτησης νέων συνδρομητών.
  • Δημογραφικά στοιχεία: Παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ηλικία, το φύλο και τη γεωγραφική τοποθεσία των θεατών. Εικόνα. YouTube Analytics
  • Πηγές επισκεψιμότητας: Αναλύει από πού προέρχονται οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων άμεσων συνδέσμων, αναζητήσεων YouTube και άλλων εξωτερικών πηγών
  • Αναφορές αφοσίωσης: Παρακολουθεί τις επισημάνσεις “μου αρέσει”, τις “δεν μου αρέσει”, τα σχόλια και τις κοινοποιήσεις, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα αφοσίωσης των θεατών

TikTok

Η ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα TikTok παρέχει δεδομένα σχετικά με τη μεταδοτικότητα του περιεχομένου, η οποία είναι βασική για τις επωνυμίες που θέλουν να αλληλεπιδράσουν ιδιαίτερα με νεότερα δημογραφικά στοιχεία.

Το TikTok προσφέρει εργαλεία ανάλυσης για εταιρικούς λογαριασμούς, επιτρέποντας στις επωνυμίες να κατανοήσουν καλύτερα την επιρροή τους στην πλατφόρμα.

Το TikTok Analytics παρέχει τις ακόλουθες βασικές μετρήσεις:

  • Καρτέλα “Επισκόπηση“: Παρέχει μια γρήγορη επισκόπηση της απόδοσης του προφίλ, συμπεριλαμβανομένων των προβολών βίντεο, του αριθμού των θεατών και των προβολών προφίλ
  • Πληροφορίες περιεχομένου: Αναλύει λεπτομερώς κάθε βίντεο, παρέχοντας δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των προβολών, των επισημάνσεων “μου αρέσει”, των σχολίων, των κοινοποιήσεων και των ωρών κατά τις οποίες προβλήθηκε περισσότερο το βίντεο.
  • Πληροφορίες για τους ακόλουθους: Παρέχει ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων των ακολούθων, της γεωγραφικής κατανομής τους και του πότε είναι πιο ενεργοί.

Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε μόνο μερικές πλατφόρμες που ανταποκρίνονται ειδικά σε αυτές τις ανάγκες των χρηστών:

  • Καθολική προσβασιμότητα και χρήση: Αυτές οι πλατφόρμες είναι από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες στον κόσμο και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δημογραφικών στοιχείων
  • Προσέγγιση χρηστών μάρκετινγκ: Προσφέρουν εξαιρετικά εργαλεία για τη στόχευση και την προσέγγιση δυνητικών πελατών, κάτι που είναι το κλειδί για αποτελεσματικές καμπάνιες μάρκετινγκ
  • Ευελιξία περιεχομένου: Επιτρέπουν τη δημοσίευση διαφόρων τύπων περιεχομένου (κείμενο, εικόνες, βίντεο), γεγονός που καθιστά δυνατή την ανάλυση διαφόρων μορφών αλληλεπίδρασης
  • Αναλυτικά εργαλεία: Κάθε μία από αυτές τις πλατφόρμες προσφέρει ολοκληρωμένα και προηγμένα εργαλεία ανάλυσης για να βοηθήσει τις επωνυμίες να βελτιώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ

Σε αυτό το άρθρο, έχουμε επικεντρωθεί στην επιλογή αναλυτικών στοιχείων ειδικά για πλατφόρμες όπως το Web, το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, το YouTube και το TikTok για τους ακόλουθους λόγους:

  • Καθολική προσβασιμότητα και χρήση: αυτές οι πλατφόρμες είναι από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες παγκοσμίως και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δημογραφικών στοιχείων.
  • Προσέγγιση χρηστών μάρκετινγκ: Προσφέρουν εξαιρετικά εργαλεία για τη στόχευση και την προσέγγιση δυνητικών πελατών, κάτι που είναι το κλειδί για αποτελεσματικές καμπάνιες μάρκετινγκ
  • Ποικιλομορφία περιεχομένου: Επιτρέπουν τη δημοσίευση διαφορετικών τύπων περιεχομένου (κείμενο, εικόνες, βίντεο), γεγονός που καθιστά δυνατή την ανάλυση διαφορετικών μορφών αλληλεπίδρασης
  • Αναλυτικά εργαλεία: Κάθε μία από αυτές τις πλατφόρμες προσφέρει εκτεταμένα και προηγμένα αναλυτικά εργαλεία για να βοηθήσει τις επωνυμίες να βελτιώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ

Για να διευρύνουμε το θέμα, θα μπορούσαμε επίσης να συμπεριλάβουμε τις ακόλουθες πλατφόρμες:

  • Twitter: μια πλατφόρμα που επιτρέπει την παρακολούθηση τάσεων, hashtags και αλληλεπιδράσεων σε πραγματικό χρόνο, ιδανική για την ανάλυση άμεσων αντιδράσεων σε γεγονότα και επικοινωνίες επωνυμίας
  • Pinterest: ενδιαφέρει επωνυμίες με οπτικά προσανατολισμένο περιεχόμενο, προσφέροντας εργαλεία για την ανάλυση τάσεων και προτιμήσεων στον τρόπο ζωής και τα καταναλωτικά πρότυπα
  • Snapchat: Σημαντικό για τη στόχευση νεότερου κοινού, προσφέρει μοναδικές μετρήσεις για την ανάλυση της αποτελεσματικότητας του περιεχομένου ιστορίας και βίντεο
  • Reddit: Μια πλατφόρμα που παρέχει βαθιά γνώση των απόψεων και των συζητήσεων σε πολύ συγκεκριμένες κοινότητες, χρήσιμη για λεπτομερή ανάλυση συναισθημάτων και τάσεων.

Δεοντολογία και απόρρητο στα αναλυτικά στοιχεία

Οι επωνυμίες πρέπει να προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών με διαφανή και συμβατό με το GDPR τρόπο, ο οποίος περιλαμβάνει τη ρύθμιση cookies. Η αποσαφήνιση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα και τι μπορούν να ελέγξουν οι πελάτες είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης σε ένα εμπορικό σήμα.

Οι επωνυμίες θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο διαφανείς με τους πελάτες σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγουν, για ποιο σκοπό τα χρησιμοποιούν και πώς προστατεύονται. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο χτίζει την εμπιστοσύνη των πελατών, αλλά αποτελεί επίσης θεμελιώδη απαίτηση κανονισμών όπως ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι πελάτες θα πρέπει να είναι σε θέση να βρίσκουν και να κατανοούν εύκολα την πολιτική απορρήτου σας και να ενημερώνονται για τυχόν αλλαγές στον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων.

Προγνωστική ανάλυση και τεχνητή νοημοσύνη στο ψηφιακό περιβάλλον

Τα εργαλεία προγνωστικής ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης (AI), όπως το OpenAI (ChatGPT), το Google AI (Gemini) ή το Microsoft AI (Copilot) επιτρέπουν στις εταιρείες να αναλύουν και να προβλέπουν αποτελεσματικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Αυτά τα εργαλεία βοηθούν τις επωνυμίες να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Analytics στο SEO

Από την άποψη της ανάλυσης, ας χωρίσουμε το SEO (Search Engine Optimisation) σε διάφορους βασικούς τομείς.

Source: SEO analytics – Semrush.com

Αναλύστε τις λέξεις-κλειδιά και την απόδοσή τους: Εργαλεία όπως το SEMrush και το Ahrefs επιτρέπουν τη λεπτομερή ανάλυση των λέξεων-κλειδιών, συμπεριλαμβανομένου του όγκου αναζήτησης, της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητάς τους στο πλαίσιο του περιεχομένου της σελίδας. Αυτή η ανάλυση αποτελεί τη βάση για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου και τη βελτίωση της προβολής των μηχανών αναζήτησης.

Αναφορές ανάλυσης backlink: Εργαλεία όπως το Majestic παρέχουν ανάλυση backlink, επιτρέποντάς σας να αξιολογήσετε την ποιότητα και τη συνάφεια αυτών των συνδέσμων.

Ανάλυση ταχύτητας φόρτωσης σελίδας: Εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights παρέχουν ανάλυση ταχύτητας φόρτωσης σελίδας και προτάσεις για βελτίωση.

Αναλυτικά στοιχεία UX (εμπειρία χρήστη): Το Hotjar και παρόμοια εργαλεία σάς επιτρέπουν να οπτικοποιείτε τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών σε ιστότοπους, παρέχοντας χάρτες θερμότητας και αρχεία συνεδρίας. Αυτά τα αναλυτικά δεδομένα είναι ανεκτίμητα για τον εντοπισμό προβληματικών περιοχών και τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.

Ο αντίκτυπος των αναλυτικών στοιχείων στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Η σωστή χρήση της ανάλυσης δεδομένων έχει σημαντικό αντίκτυπο στην επιτυχία μιας διαδικτυακής στρατηγικής, από την κατανόηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών σε ιστότοπους έως την παρακολούθηση των αλληλεπιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως την προγνωστική ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών.

Όλες αυτές οι προσεγγίσεις στην ανάλυση δεδομένων είναι απαραίτητες για το σύγχρονο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Η ενσωμάτωση εργαλείων ανάλυσης σας προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες να μετρήσετε και να βελτιστοποιήσετε τις δραστηριότητές σας στο διαδίκτυο. Όχι μόνο μπορείτε να παρακολουθείτε αποτελεσματικά την απόδοση επένδυσης (ROI) των καμπανιών σας, αλλά μπορείτε επίσης να ανταποκρίνεστε με ευελιξία στις μεταβαλλόμενες τάσεις και προτιμήσεις των πελατών.

Στον σημερινό κόσμο με τους γρήγορους ρυθμούς, τα αναλυτικά στοιχεία είναι το κλειδί για την κατανόηση και την πρόβλεψη των αναγκών της αγοράς.

 

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Οικονομικές τάσεις: Αύξηση των αποταμιεύσεων στην ΕΕ και ανάκαμψη των δαπανών των ΗΠΑ
3 λεπτά για ανάγνωση

Οικονομικές τάσεις: Αύξηση των αποταμιεύσεων στην ΕΕ και ανάκαμψη των δαπανών των ΗΠΑ

Οι οικονομικές τάσεις έχουν αποκλίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μετά την επιδημία, όπως σημειώνουν οι Financial Times (FT). Ενώ και οι δύο περιοχές παρουσίασαν υψηλότερες αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια των lockdown, οι Αμερικανοί έχουν πλέον αυξήσει τις δαπάνες τους, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη. Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι διατήρησαν υψηλότερα ποσοστά αποταμίευσης, εν μέρει λόγω […]

Ανάγνωση άρθρου
Meta Ad Control: Νέες δυνατότητες για διαφημιζόμενους
3 λεπτά για ανάγνωση

Meta Ad Control: Νέες δυνατότητες για διαφημιζόμενους

Το Meta Ad Control εισήγαγε αρκετά νέα εργαλεία και ενημερώσεις για να παρέχει στις επιχειρήσεις μεγαλύτερο έλεγχο της ασφάλειας των διαφημίσεών τους στο Facebook και το Instagram. Αυτό εκπληρώνει τη δέσμευσή τους για την προστασία του εμπορικού σήματος. Πώς θα επηρεάσουν πραγματικά αυτές οι αλλαγές τους διαφημιζόμενους;

Ανάγνωση άρθρου
Οι CMOs υιοθετούν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη παρά την περιορισμένη κατανόηση
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι CMOs υιοθετούν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη παρά την περιορισμένη κατανόηση

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει αυξανόμενη δημοτικότητα στο μάρκετινγκ, με το 90% των οργανισμών να σχεδιάζουν να επενδύσουν σε αυτήν. Ωστόσο, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των διευθυντών μάρκετινγκ παραδέχονται ότι δεν κατανοούν πλήρως αυτήν την τεχνολογία ή τον πιθανό αντίκτυπό της στις επιχειρηματικές διαδικασίες. Αυτή η έλλειψη γνώσεων μπορεί να εμποδίσει […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+