Η ψηφιοποίηση αναδιαμορφώνει τις προσδοκίες
Ένα εντυπωσιακό 90% των επιχειρήσεων B2B σχεδιάζουν να επεκτείνουν τη στρατηγική ψηφιακών πωλήσεών τους τα επόμενα δύο χρόνια, υποδεικνύοντας ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται κορυφαία επιχειρηματική προτεραιότητα. Οι πελάτες B2B αναμένουν όλο και περισσότερο επιλογές αυτοεξυπηρέτησης, εξατομίκευση και απρόσκοπτες ψηφιακές αλληλεπιδράσεις παρόμοιες με τις εμπειρίες των καταναλωτών τους. Τα δημοφιλή ψηφιακά κανάλια περιλαμβάνουν πύλες αυτοεξυπηρέτησης, κοινωνικά μέσα και ιστότοπους προϊόντων.
Οι εταιρείες B2B πρέπει να προσαρμοστούν στις προσδοκίες των πελατών που απαιτούν ευκολία και εξατομίκευση παρόμοια με τις εμπειρίες B2C.
Διαχείριση πληροφοριών προϊόντων: Η κύρια πρόκληση
Για τους επαγγελματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, η διαχείριση ακριβών και ολοκληρωμένων πληροφοριών για τα προϊόντα παραμένει βασικό ζήτημα. Η έρευνα εντόπισε τα κύρια σημεία πόνου, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής αυτοματισμού και τεχνητής νοημοσύνης (37%), της ομαδικής συνεργασίας (31%) και της έγκαιρης κυκλοφορίας προϊόντων (28%).
Παρά την αυξανόμενη χρήση τεχνολογιών όπως τα συστήματα διαχείρισης πληροφοριών προϊόντων (PIM) και η τεχνητή νοημοσύνη, το 40% των εταιρειών εξακολουθούν να διαχειρίζονται τα δεδομένα προϊόντων με μη αυτόματο τρόπο. Κατά μέσο όρο, μια εταιρεία B2B χρειάζεται δύο εβδομάδες για να συλλέξει δεδομένα προϊόντων για κυκλοφορία στην αγορά, με τον εμπλουτισμό δεδομένων να διαρκεί ακόμη περισσότερο.
Κανονισμοί Αργή πρόοδος διαχείρισης προϊόντων B2B
Οι εταιρείες B2B αντιμετωπίζουν προκλήσεις κανονιστικής συμμόρφωσης, με το 99% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ζητήματα συμμόρφωσης. Οι βασικές ανησυχίες περιλαμβάνουν τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού, τη συνέπεια των δεδομένων προϊόντων και τη δυνατότητα εντοπισμού (SEO). Η αυτοματοποίηση των διαδικασιών συμμόρφωσης εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για το 45% των επιχειρήσεων, επιβραδύνοντας συχνά την κυκλοφορία προϊόντων.
Η εμπειρία είναι υψίστης σημασίας
Η εστίαση στην παροχή ελκυστικών και συνεπών εμπειριών προϊόντων είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες B2B. Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων αναφέρουν τις επαναλαμβανόμενες επιχειρήσεις και τις μετατροπές ως οφέλη από πληροφορίες προϊόντων υψηλής ποιότητας. Το βασικό περιεχόμενο προϊόντος που εκτιμάται από τους πελάτες περιλαμβάνει:
- Σαφώς γραμμένες περιγραφές προϊόντων (79%)
- Τεχνικά φυλλάδια (78%)
- Πληροφορίες εγγύησης (75%)
- Αναφορές πελατών (75%)
Για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η διατήρηση ποιοτικών πληροφοριών προϊόντων σε όλα τα ψηφιακά κανάλια είναι απαραίτητη για την ικανοποίηση των πελατών.
Όπως και στο τμήμα B2C, αξίζει να παρακολουθείτε νέες καινοτομίες που βελτιώνουν την εμπειρία αγορών. Τα παραδοσιακά e-shops, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν επαυξημένη πραγματικότητα. Στο μέλλον, συνιστάται να λάβετε υπόψη και τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες.
Με τα ψηφιακά κανάλια να αντιπροσωπεύουν ήδη σχεδόν το 50% των εσόδων B2B, η συνεχής επέκταση σε πολυκαναλικές στρατηγικές, η ενσωμάτωση IoT και η προσαρμόσιμη αρχιτεκτονική θα είναι απαραίτητες για τη μελλοντική ανάπτυξη.