Ποιες είναι λοιπόν οι τάσεις αγορών στην ηλεκτρονική αγορά σήμερα; Πολλοί άνθρωποι αγοράζουν πράγματα στις αγορές. Περίπου το 30,9% όσων απάντησαν αγοράζουν κάτι μερικές φορές το μήνα και περίπου το 20,1% αγοράζουν κάτι μερικές φορές την εβδομάδα. Οι άνθρωποι που απάντησαν είπαν ότι χρησιμοποίησαν τις αγορές του Διαδικτύου. Μόνο το 0,69% δεν ήταν σίγουρο πόσο συχνά τα χρησιμοποιούσαν.
Μοτίβα αγορών στο Marketplace
Οι περισσότεροι άνθρωποι (78.1% αυτών που απάντησαν) έχουν αγοράσει κάτι από τρίτο πωλητή της Amazon. Το 35.2% των αγοραστών της Amazon δεν ήταν σίγουροι αν προέρχονταν από επιχείρηση ή πωλητή αγοράς. Περίπου το ένα τρίτο όσων απάντησαν (32,84%) δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να αγοράσουν απευθείας από την Amazon παρά από τρίτο πωλητή.
Η δημοσκόπηση εξέτασε επίσης τις τάσεις αγορών στην ηλεκτρονική αγορά σε άλλους ιστότοπους που έχουν αγορές. Το 38,05% όσων απάντησαν είχε αγοράσει κάτι από την αγορά της Walmart και το 37,56% είχε αγοράσει κάτι από αμερικανική αγορά εκτός από το Amazon, το eBay ή το Walmart. Το 27.53% των αγοραστών έχουν βρεθεί σε ειδικούς ιστότοπους όπως το Etsy και το Newegg και το 28.12% έχουν αγοράσει κάτι από έναν κινεζικό ιστότοπο όπως το Tmall ή το AliExpress.
Σε γενικές γραμμές, φαίνεται ότι η διαθεσιμότητα των προϊόντων είναι αρκετά καλή. Μόνο το 13,37% όσων απάντησαν δήλωσαν ότι είχαν προβλήματα με πράγματα που εξαντλούνται ή έρχονται πολύ αργά. Λιγότερο από το 6,78% όσων απάντησανβρήκαν ψευδή ή παραπλανητικά πράγματα.
Τάσεις αγορών και συμπεριφορά καταναλωτή ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ιδέες για τις αγορές. Από αυτούς που απάντησαν, το 21,53% δήλωσε ότι οι τιμές ήταν χαμηλότερες από ό, τι σε άλλους ιστότοπους αγορών και το 16,52% δήλωσε ότι τα τέλη, τα οποία περιλαμβάνουν τη ναυτιλία, ήταν επίσης χαμηλότερα. Το 19.37% των πελατών άρεσαν τις αγορές καλύτερα από άλλα καταστήματα επειδή είχαν περισσότερα αγαθά.
Το 21,14% των πελατών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει περισσότερο τις αγορές το 2024, ενώ το 58,11% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγοράζει πράγματα σε αυτές στο ίδιο επίπεδο. Όταν πρόκειται για ψώνια, η ηλικία έχει μεγάλη σημασία. Κατά το επόμενο έτος, οι νεότεροι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν περισσότερα. Με το 52.61% των ερωτηθέντων να λένε ότι οι καλύτερες τιμές είναι ένας μεγάλος λόγος, η τιμή εξακολουθεί να είναι ο κύριος λόγος που οι άνθρωποι επιλέγουν αγορές έναντι ιστότοπων άμεσων καταστημάτων. Η γρήγορη άφιξη (38,74%) και η δωρεάν ή φθηνή αποστολή (50,34%) είναι επίσης σημαντικές.
Παρόλο που οι αγορές είναι αρκετά γνωστές, εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να ανησυχείτε. Οι πελάτες έχουν ως επί το πλείστον να αντιμετωπίσουν υψηλό κόστος παράδοσης (39,23%), μεγάλους χρόνους αποστολής (37,36%) και ανησυχίες για απάτη ή πλαστά προϊόντα (33,43%).
Επιπτώσεις για την Ευρωπαϊκή Ένωση και διδάγματα που πρέπει να αντληθούν
Τα ευρήματα αυτής της μελέτης, ενώ επικεντρώνονται κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ, προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
- Ρύθμιση αγοράς: Η κυριαρχία πλατφορμών όπως η Amazon υποδηλώνει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ θα πρέπει να επικεντρωθούν στον θεμιτό ανταγωνισμό και στα αντιμονοπωλιακά μέτρα στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Προστασία των καταναλωτών: Αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με τα προϊόντα παραποίησης/απομίμησης και τις δόλιες πρακτικές στις διαδικτυακές αγορές μέσω στοχευμένων κανονισμών.
- Στήριξη των ΜΜΕ: Ανάπτυξη πολιτικών που θα βοηθήσουν τις μικρές επιχειρήσεις με έδρα στην ΕΕ να ευδοκιμήσουν σε πλατφόρμες αγοράς, αξιοποιώντας την προθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν από άγνωστους πωλητές.
- Διασυνοριακές ευκαιρίες: Ενθάρρυνση των αγορών που εδρεύουν στην ΕΕ να επεκταθούν εντός της Ένωσης και παγκοσμίως, αξιοποιώντας το άνοιγμα των καταναλωτών σε διεθνείς πλατφόρμες.
- Βελτιστοποίηση εφοδιαστικής : Επενδύστε στη βελτίωση της ταχύτητας παράδοσης και στη μείωση του κόστους αποστολής σε ολόκληρη την ΕΕ για να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες των καταναλωτών.
- Στρατηγικές ανάλογα με την ηλικία: Προσαρμόστε τις πολιτικές ηλεκτρονικού εμπορίου και τα προγράμματα ψηφιακού γραμματισμού για την αντιμετώπιση διαφορετικών συμπεριφορών μεταξύ ηλικιακών ομάδων.
- Εμπιστοσύνη και διαφάνεια: Εφαρμογή μέτρων για την αύξηση της διαφάνειας στις κριτικές προϊόντων και την ταυτοποίηση των πωλητών στις αγορές.
Αντλώντας διδάγματα από αυτές τις τάσεις των ΗΠΑ και προσαρμόζοντας τις στρατηγικές ώστε να ανταποκρίνονται στα μοναδικά χαρακτηριστικά της ευρωπαϊκής αγοράς, η ΕΕ μπορεί να εργαστεί για ένα πιο ανταγωνιστικό, φιλικό προς τον καταναλωτή και καινοτόμο οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει συνδυασμό ρυθμιστικών μέτρων, στήριξης της καινοτομίας και πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων σε ολόκληρη την Ένωση.