Μια έκθεση του eMarketer δείχνει σημαντική αύξηση των διαφημιστικών δαπανών σε πολλούς τομείς. Οι τηλεπικοινωνίες, το λιανικό εμπόριο, τα καταναλωτικά αγαθά και οι φετινές πολιτικές εκστρατείες έχουν ισχυρό αντίκτυπο.
Οι τηλεπικοινωνίες πρωτοστατούν
Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών ανακάμπτει σημαντικά μετά από πτώση το 2022. Οι δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης σε αυτόν τον τομέα αναμένεται να αυξηθούν κατά 20,9% μέχρι το τέλος του 2024, ξεπερνώντας τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αύξηση αυτή οφείλεται στον ανανεωμένο ανταγωνισμό μεταξύ μεγάλων παικτών όπως η Verizon, η AT&T και η T-Mobile, καθιστώντας τις τηλεπικοινωνίες έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στις διαφημιστικές δαπάνες.
Το λιανικό εμπόριο και το CPG συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ψηφιακή διαφήμιση
Ενώ η αύξηση των δαπανών λιανικής διαφήμισης έχει επιβραδυνθεί ελαφρώς, ο τομέας αυτός παραμένει αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος επενδυτής, με τις δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης να προβλέπεται να φθάσουν τα 83,09 δισεκατομμύρια δολάρια. Το λιανικό εμπόριο και το CPG μαζί θα αποτελούν σχεδόν το ήμισυ όλων των διαφημιστικών δαπανών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook, το Instagram και το TikTok θα είναι πεδία μάχης για την αφοσίωση των πελατών.
«Σχεδόν κάθε κλάδος που παρακολουθούμε ξεπέρασε τις προσδοκίες δαπανών μας πέρυσι και οι περισσότεροι θα δουν επιταχυνόμενη ανάπτυξη το 2024. Το 2023, προβλέψαμε εθνική ανάπτυξη 9,7%, αλλά το τελικό ποσοστό ήταν ένα πιο ισχυρό 10,6%. Αναμένουμε ότι οι περισσότεροι τομείς θα αξιοποιήσουν αυτή τη δυναμική με ακόμη υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από έτος σε έτος το 2024», αναφέρει η έκθεση.
Η πολιτική διαφήμιση στρεβλώνει τις παραδοσιακές δαπάνες των μέσων ενημέρωσης
Δεδομένων των προεδρικών εκλογών στις “ΠΑ, οι δαπάνες πολιτικής διαφήμισης αντιπροσωπεύουν μια μοναδική ανωμαλία. Η «άλλη» κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει κυρίως πολιτικές διαφημίσεις, παρουσιάζει αύξηση 140%, ιδιαίτερα σε παραδοσιακές μορφές όπως η τηλεόραση. Αυτό αντισταθμίζει τη μείωση των δαπανών για μη ψηφιακά μέσα ενημέρωσης σε άλλους κλάδους.
Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο επίκεντρο
Τα κοινωνικά δίκτυα παραμένουν στο επίκεντρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι μάρκες λιανικής και CPG θα συνεισφέρουν σχεδόν 42,31 δισεκατομμύρια δολάρια στη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2024. Αυτό αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ των συνολικών διαφημιστικών δαπανών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλους τους τομείς, υπογραμμίζοντας τη σημασία των στοχευμένων στρατηγικών κοινωνικών μέσων.
Διαφήμιση αναζήτησης και προβολής
Μια σαφής τάση αναδύεται στην αγορά ψηφιακής διαφήμισης των ΗΠΑ – οι περισσότεροι τομείς προτιμούν τη διαφήμιση προβολής. Το 2024, το 56,8% των δαπανών ψηφιακής διαφήμισης αναμένεται να πάει στο Display, ενώ το 41,2% θα πάει στη διαφήμιση αναζήτησης. Τα υπόλοιπα κεφάλαια θα κατανεμηθούν μεταξύ δημιουργίας δυνητικών πελατών, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αγγελιών και μηνυμάτων μέσω κινητού.
Αξιοσημείωτες εξαιρέσεις αποτελούν ο τουρισμός και η υγειονομική περίθαλψη, οι οποίες ευνοούν τις καμπάνιες για το δίκτυο αναζήτησης. Στον ταξιδιωτικό τομέα, οι πελάτες πραγματοποιούν πολυάριθμες αναζητήσεις πριν λάβουν αποφάσεις, και στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, η αναζήτηση είναι ζωτικής σημασίας για τοπικές υπηρεσίες, όπως οι γιατροί και οι φαρμακευτικές αποφάσεις.
Ποιες είναι οι προοπτικές για τη διαφήμιση στις ΗΠΑ το 2025;
Οι δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης στις ΗΠΑ αναμένεται να φτάσουν τα 337,56 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025. Το λιανικό εμπόριο προβλέπεται να κυριαρχήσει και αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών.
Το επόμενο έτος, οι συνολικές δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης σε όλους τους τομείς θα αυξηθούν από 302,77 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 σε 337,56 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο τομέας του λιανικού εμπορίου αναμένεται να ξεπεράσει το όριο των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην ψηφιακή διαφήμιση έως το 2026. Προβλέπεται να φτάσει τα 93,64 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025.